6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    hasseltse huzaar

leopard en lion

Ik heb twee imacs EEN met snowleopard en een met Lion.Als ik nu voor de zekerheid van de Lion een kloon maak met een externe HD en een Kloon van de Mac met SL.
    Kan ik dan de Lion eraf gooien ,de kloon van SL op de Lion Mac zetten en de gegevens van de Lion Mac op de (oude Lion )maar nu SL Mac zetten????
    Zo jaWat is de te volgen procedure
    De reden dat ik dit wil doen is dat ik verschillende zaken in Lion WAARDELOOS vind.Ical is klote (ik gebruik nu Busycal,MAIL vind ik waardeloos

Dus ik wil niet downgraden maar Lion van de Lion MAC smijten en de SL van de andere Mac erop zetten met behoud van gegevens

Bijdrager
    AppleStef

Deze optie in Mail al gezien? Dan is de indeling weer net zoals in SL.

Of is dat niet de reden waarom je Mail in Lion ‘waardeloos’ vindt?

Bijdrager
    iNicky

Er is wel enig risico dat dit vinkje in toekomstige versies van Mail gaat verdwijnen.

Moderator
    unSOUND

Of je Snow Leopard kunt installeren op een Lion machine zal afhangen van de machine. Welk jaar hij is, en of er drivers voor de hardware zijn in Snow Leopard. Mij is het wel gelukt Snow Leopard te installeren op mijn nieuwe Mac mini’s.

Bijdrager
    hasseltse huzaar

unSound
    Hoe kom je daar achter of de Lion imac geschikt is om er SL op te zetten????
    Begrijp ik het goed (omdat jij het ook gedaan hebt) dat je ook niet zo enthousiast over Lion bent????

Moderator
    unSOUND

Ja, ik ben ook niet helemaal blij met Lion, dus toen mijn nieuwe mini’s met Lion geleverd werden, heb ik de nodige stunts uitgehaald om Snow Leopard te kunnen draaien. Mijn bevindingen en tips staan in dit topic:

GEZOCHT: Eigenaar van een MBP 2.2 Quad i7 ( Early 2011 )

Of jouw machine in staat is Snow Leopard te draaien, hangt er van af welke revisie het is, en of de hardware dus ooit drivers heeft gehad onder Snow Leopard. Je moet dus weten welke iMac het is precies is, dit is te zien aan de “machinenaam” in het Systeemprofiel.

Bedenk wel dat je door terug te gaan naar Snow Leopard bepaalde iCloud zaken zult missen, en sommige dingen zijn misschien niet over te zetten vanaf Lion vanwege versie-conflicten.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.