20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    Stylooos

Leopard branden op cd

Hoi allemaal,

Hoe kan ik leopard op 6 cd’s branden?

Bijdrager
    Sanne

toast?:)

Bijdrager
    Stylooos

Dan ga je geen leopard erop installeren!!!

Bijdrager
    Martijn Snels
    ”Stylooos”

Hoi allemaal,

Ik zie hier sloten door de lucht vliegen… Hier zit een beetje een minder legaal geurtje aan…

Bijdrager
    Ian83

Daarmee kan je geen leopard installeren, dan kan alleen vanaf een DVD.

Bijdrager
    Yaris

In de veronderstelling dat topicstarter een reservekopie van Leopard wil maken voor eigen gebruik en voor het geval dat de legaal aangekochte originele dvd verloren raakt, is hij niet illegaal bezig en mag dit draadje open blijven.

Bijdrager
    victor93

je kunt ook 1 dual-layer dvd kopen en hem daarop branden (moet je wel een dual-layer brander hebben).

Bijdrager
    Pieterr
    ”Stylooos”

Niet. Don Leo brengt net geen 8GB in de strijd, dus dat gaat je niet lukken op 6 cd’s.
    Aan de suggestie van victor93 zul je meer hebben.

Bijdrager
    Stylooos

Ik wil hem anders branden omdat me huidige DVD beschadigt is en ik net een disk image ervan gemaakt hebt

Bijdrager
    sypie

Als je er een DMG van gemaakt hebt dan kun je dus op een DVD branden, mits je een Dual Layer DVD brander hebt.

Als je CD’s wilt hebben van Leopard moet je heel hard je best doen, ik ben ze in ieder geval nog niet tegengekomen. Desnoods vraag je iemand in de buurt die dat voor je wil/kan doen?

EDIT: Minimum System Requirements

* Mac computer with an Intel, PowerPC G5, or PowerPC G4 (867MHz or faster) processor
    * 512MB of physical RAM
    * DVD drive for installation

Vooral die laatste doet het em…

Bijdrager
    Stylooos

me laatste vraag je kan het ook op een harddisk zetten en vervolgens vanaf de externe usb schijf installeren maar hoe zet ik leopard op de externe usb schijf?

Bijdrager
    sypie

Zet de inhoud van de DMG, dus niet de DMG zelf, naar een lege als GUID geformatteerde disk.

Bedenk wel dat alleen Intel machines ook vanaf USB kunnen opstarten. Mocht je nog een Mac hebben met een G4 of G5 processor dan MOET je een FireFire schijf hebben of een andere Mac met FireWire kabel er tussen.

Bijdrager
    Stylooos

Hoe plaats ik alle gegevens van die image naar de geformateerde harddisk?

Moderator
    unSOUND

Dt kan met het schijfhulpprogramma. Selecteer daar de externe harde schijf, en klik dan op het tabblad “herstellen”. Daar staan 2 vakken, bron en doel. Sleep je DMG naar Bron, en je externe schijf nar Doel.

Bijdrager
    Stylooos

Werkt niet :|

Moderator
    unSOUND

Wedden van wel ?

Maar wees a.u.b. iets duidelijker… Wat gaat er mis ? Wat lukt niet ? Krijg je een foutmelding ? Wij kunnen geen gedachten lezen, dus hoe meer duidelijke info jij geeft, hoe sneller wij je kunnen helpen.

Bijdrager
    sypie

Mocht het om de release gaan van 10.6 (die ik ook al ergens heb staan…) dan MOET je je schijf partitioneren als een GUID partitie voor dat dit kan.

Maar als je Schijfhulpprogramma aangeeft dat het niet kan dan wordt er ook een foutmelding gegeven. Die foutmelding is toch belangrijk voor het oplossen van je vraagstuk.

Bijdrager
    R-Flow

Het kan zijn dat het niet lukt omdat je de image eerst moet scannen:

Hou er rekening mee dat de partition map scheme van de externe HD een Apple Partition Map moet zijn voor een PPC Mac. Eventueel GUID voor een Intel Mac.

Bijdrager
    Stylooos

Jongens het is helemaal gelukt die cd kan ik nu wel weggooien daar zitten krassen op als ik weet niet wat…. mrja zo zie je wat je aan twee macs hebt

THX allemaal :wink:

Bijdrager
    iMous

Misschien CloneX (Minimal System creation)

http://www.tri-edre.com/english/clonex.html

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.