11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Rvdb

Leopard 10.5.8 update loopt vast bij installatie

Hallo,

Net heb ik de Leopard update uitgevoerd op m,n macbook pro. Het downloaden ervan verliep allemaal prima totdat hij bij het onderdeel instalatie script kwam. Daar liep de instalatie vast. Nu heb ik hem gewoon geprobeerd te resetten, zonder succes. De mac loopt nu meteen vast ( grijs scherm ) bij opstart.

Heeft iemand een idee wat ik het beste kan doen?

Alvast bedankt,

Bijdrager
    Keshaw

Ik heb m net ook geïnstalleerd en ook bij mij duurde het lang maar liep uiteindelijk door.

Geen idee wat je nu moet doen, hoop niet voor je dat je op nieuw hoeft te installeren.

Succes

Bijdrager
    nookie

Het probleem is, dat je een installatie hebt afgebroken. Heb ik ook een keer gehad.
    Nu staat er iets nieuws op wat conflicteert met iets ouds wat nog
    herschreven had moeten worden tijdens de installatie.

Heb je een totale backup van je systeem?
    Zo nee, sluit dan je computer aan op een andere mac d.m.v. een firewirekabel.
    Start je computer op met de T ingedrukt.
    Na verloop van tijd verschijnt er een Firewire icoon op je scherm.
    Dan is je computer een externe HD geworden.
    Kan je in ieder geval je data eraf halen.

Dan zit er, daarna, niets anders op dan opnieuw te gaan installeren.

Althans, dat denk ik.

Inactief
    Anoniem

Voor je het hele systeem er opnieuw gaat opzetten, zou je ook kunnen proberen om de 10.5.8 combo update te installeren. Even zoeken op de Apple website onder software.

En soms duurt een installatie gewoon wat langer en denk je dat ie vast is gelopen en forceer je een herstart met alle gevolgen van dien. Gewoon even wat anders gaan doen totdat ie helemaal klaar is, geduld is een deugd :wink:

Bijdrager
    The_J
    ”koen”

Voor je het hele systeem er opnieuw gaat opzetten, zou je ook kunnen proberen om de 10.5.8 combo update te installeren. Even zoeken op de Apple website onder software.

En soms duurt een installatie gewoon wat langer en denk je dat ie vast is gelopen en forceer je een herstart met alle gevolgen van dien. Gewoon even wat anders gaan doen totdat ie helemaal klaar is, geduld is een deugd :wink:

Hij startte niet meer op weetjewel.

Bijdrager
    Rvdb

Ok een nieuwe instalatie daar was ik al bang voor.. Een timemachine backup heb ik nog wel alleen is die al wat ouder. Ik ga het proberen!

Bijdrager
    See Sharp

Ik zou eerst een archiveer en installeer proberen. Misschien start je systeem gewoon weer op zoals het was.

Bijdrager
    nookie

Ik zou eerst alles eraf halen wat je wilt bewaren.

Bijdrager
    Rvdb

Me mac start na een dag nu wel gewoon op in safe modus, daarna is hij ook vlekkeloos opgestart in de normale modus. heel bizar maar het is weer ok. bedankt voor de tips anyhow!

Bijdrager
    The_J
    ”Rvdb”

Me mac start na een dag nu wel gewoon op in safe modus, daarna is hij ook vlekkeloos opgestart in de normale modus. heel bizar maar het is weer ok. bedankt voor de tips anyhow!

Probeer toch even de Combo updater te draaien:)

Bijdrager
    nookie

En een back up maken.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.