6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    joasdekker

lengte transition veranderen in FCE

Na alle tumult rondom FCP X nu weer eens een vraag over FCE.
    Ik heb twee clips op de tijdlijn gezet en op het editpoint een transition geplaatst.
    de eerste clip is ruim 24 seconde en de tweede ruim 14. beide hebben een framerate van 25fps.
    Wanneer ik op de transition dubbel klik krijg ik de te bewerken parameters.
    Echter is de transition maar 1 frame lang en krijg ik het niet voor elkaar om deze langer te laten duren.

Het is om het even wat voor soort transition ik gebruik, ik krijg deze gewoon niet langer dan 1 frame.

Wie weet wat ik verkeerd doe?

Grts,

Joas

Inactief
    Anoniem

Mijn bijdrage in deze is als nutteloos gekwalificeerd door iemand die er verstand van schijnt te hebben.

Bijdrager
    joasdekker

dank u,
    Heb je ook een oplossing voor het gestelde probleem?

Bijdrager
    Frans

Je zet de hele clips in de tijdlijn en zet daar een overgang over. Maar om die overgang te maken heeft FCE ook frames nodig. Maar die zijn er niet omdat je al de hele clips tegen elkaar hebt gezet, er zijn geen restframes meer aan begin en eind om de overgang mee te maken. Oplossing: eerst clip in de viewer zetten en dan in- en uitpunten geven die niet helemaal aan het eind zitten. Daarna pas naar de tijdlijn slepen. In de handleiding van FCE zal er ook wel iets over staan.

Inactief
    Anoniem

Mijn bijdrage in deze is als nutteloos gekwalificeerd door iemand die er verstand van schijnt te hebben.

Bijdrager
    joasdekker

Frans bedankt voor de reminder.
    Ik heb wel degelijk in en out points ingesteld in de clips, maar inderdaad vrijwel geen handles. Helemaal overheen gekeken.
    Nogmaals dank, ik kan weer verder.

Grts,

Joas

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.