30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 36)
  • Q:
    Bijdrager
    Lucas

Lekkere Tijd Machine is dat..

Hmpf…1TB vol…nu moet ik zeker dingen op dvd gaan branden….dat is zooo 2007….

Doe me dan toch maar deze:

Bijdrager
    themacs

Die De Lorean is zò 1985…

Bijdrager
    Esquare

Wat nou vol? Er is nog bijna 300 GB vrij…

Bijdrager
    Steff

<verwijderd door moderator>: Bericht voldoet niet aan wenselijkheden van dit forum

Bijdrager
    JWB
    ”themacs”

Die De Lorean is zò 1985…

Nee, ze gaan weer in productie!

Maar even on-topic: idd nog genoeg ruimte over, probeer nog eens om een back-up te maken.

Bijdrager
    carpebios

En wat zie je voor tekst als je op het i-tje drukt?

Bijdrager
    lumpii

Ik heb gehoord dat dit weer helemaal “in” gaat worden in 2009, misschien kan jij er wat mee?:evil:

Bijdrager
    R-Flow

Wat is precies de bedoeling van deze thread?

Bijdrager
    JWB
    ”R-Flow”

Wat is precies de bedoeling van deze thread?

Ik zeg time-machine in de breedste zin van het woord!

Bijdrager
    R-Flow

Oe!:o

Bijdrager
    MouseMighty
    ”Lucas”

Hmpf…1TB vol…nu moet ik zeker dingen op dvd gaan branden….dat is zooo 2007….

Hmm..ik weet niet hoe groot je harde schijf van je Mac is maar een backup van TimeMachine moet hij toch wel kunnen maken. TimeMachine is incremental backup. Het kan zijn dat de verbinding tijdens de laatste backup sessie evne verbroken is geweest. Dat si al genoeg om het “Failed” te laten zijn. Gewoon even handmatig nw backup van TimeMachine starten. Als TimeMachine er niets meer opkrijgt krijg je nl een melding dat het niet meer gaat passen en de vraag of TimeMachine oudere backups(s) mag overschrijven. Kortom: Niet gillen voordat je geslagen wordt!

Bijdrager
    hydro

Heb je uberhaupt al eens geprobeerd om gewoon nog een keer te backuppen? Ik heb het ook wel eens dat het niet lukt, maar even handmatig op het knopje drukken en hij loopt weer…[/u]

Bijdrager
    Lucas

Hohoho domme dingen plaatsen bestaat niet Steff, domme reactie wel…tenminste dat probeerde mijn meester in groep 7 me wijs te maken, maar ik vrees dat je in dit geval gelijk hebt hoor, daarom hier hetgeen ik krijg als ik op het ‘i’tje druk:

Bijdrager
    carpebios

Hier een mogelijke oplossing, vertel even wat de uitkomst is.

1. Logged in an an administrator (usually my work accounts are Standard)
    2. Ran Onyx utility (http://www.apple.com/downloads/macosx/system_disk_utilities/onyx.html)
    3. Noted that under “Scripts”, the weekly and monthly scripts had not been run since before the problem began
    4. Ran weekly and monthly scripts
    5. Restarted Time Machine
    6. TM now correctly deleted my old backups, freeing about 30GB. It now correctly reports that my oldest backup is Feb 3 2008, previously it said Dec 27 2007.
    7. TM ran perfectly

Bijdrager
    Nietzman

Mjah, breng ‘m maar terug naar de winkel, d’r moet een nieuwe Flux Capacitor in.

Bijdrager
    G-Force

Nietzman leest de kleine lettertjes op GoT? :)

Bijdrager
    sven-
    ”carpebios”

Hier een mogelijke oplossing, vertel even wat de uitkomst is.

1. Logged in an an administrator (usually my work accounts are Standard)
    2. Ran Onyx utility (http://www.apple.com/downloads/macosx/system_disk_utilities/onyx.html)
    3. Noted that under “Scripts”, the weekly and monthly scripts had not been run since before the problem began
    4. Ran weekly and monthly scripts
    5. Restarted Time Machine
    6. TM now correctly deleted my old backups, freeing about 30GB. It now correctly reports that my oldest backup is Feb 3 2008, previously it said Dec 27 2007.
    7. TM ran perfectly

Dat kun je ook in de Terminal doen, Onyx ben ik zelf niet zo’n fan van.

Om die scripts te draaien, kijk je even op onderstaande site
    http://www.thexlab.com/faqs/maintscripts.html

Bijdrager
    Steff
    ”Lucas”

Hohoho domme dingen plaatsen bestaat niet Steff, domme reactie wel…tenminste dat probeerde mijn meester in groep 7 me wijs te maken, maar ik vrees dat je in dit geval gelijk hebt hoor, daarom hier hetgeen ik krijg als ik op het ‘i’tje druk:

Juist, maar jij brengt er nu nuance in. En dat was in je eerste post erg ver te zoeken.

Heb je de Mac al eens opnieuw opgestart? Time Machine moet gewoon oude bestanden verwijderen. Misschien duurt dat gewoon erg lang en is hij daar nog mee bezig. Laat het eens een uur of 4 zo gaan of kijk morgen nog eens.

Bijdrager
    Lucas

Onyx verhaal doet niet veel, ik moet zeggen dat ik verder geen ervaring heb met het ‘scripts draaien’ ed.
    Vanaf gisterenmiddag doet ie dus niks meer, ik heb geen mogelijkheden langs zien komen om oude backups te verwijderen. En de computer is al ge-herstart..

Desondanks bedankt voor de tips tot nu toe!

Bijdrager
    Oppie
    ”Lucas”

ik heb geen mogelijkheden langs zien komen om oude backups te verwijderen.

Is toch gewoon een instelling in Systeemvoorkeuren>Time Machine>Options…?!
    (Heb ff geen Leopard bij de hand om dat te checken.)

Overigens: ‘Oudste Backup: Gisteren” ???

Bijdrager
    carpebios

Je kan toch ook gewoon naar finder gaan, naar je Time Machine schijf, dan de map backup openen, en wat oude datum mappen weggooien.

Bijdrager
    Sbojevets

Snapt niemand dan hoe de Time machine werkt!? Het apparaat is in staat om zo snel mogelijk die schijf vol te rammelen met data en als ie vol is… nieuwe kopen! Goed he van Apple! Ja, het apparaatje kan natuurlijk niet je hele leven alle data gaan opslaan om daarna tot 10 jaar terug te kunnen bladeren in je back-ups.

Dus koop maar wat DVD’s en brrrrrrrrrrrranden maar!

De ideale back-up bestaat nog steeds niet….:cry: :cry: :cry:

Bijdrager
    Steff

Oeh, als ik jou was had ik die post verwijderd want je dingt mee voor het achterlijkste bericht aller tijden.

Even serieus. Nu ik zie dat je oudste bericht van gisteren is vraag ik me af hoe groot je interne schijf maar liefst is. Misschien kan TimeMachine niets verwijderen omdat er slechts één back-up is gemaakt? Wat mijns inziens logisch is. Je kunt met TimeMachine bepaalde mappen/plaatsen uitsluiten van de back-up, zo heb ik dat met mijn ‘Downloads’ map gedaan, misschien is je interne schijf gewoon te groot om 2 maal te back-uppen.

Bijdrager
    carpebios
    ”dreamlab”

Snapt niemand dan hoe de Time machine werkt!? Het apparaat is in staat om zo snel mogelijk die schijf vol te rammelen met data en als ie vol is… nieuwe kopen! Goed he van Apple! Ja, het apparaatje kan natuurlijk niet je hele leven alle data gaan opslaan om daarna tot 10 jaar terug te kunnen bladeren in je back-ups.

Dus koop maar wat DVD’s en brrrrrrrrrrrranden maar!

Dit is echt de meest rare (imo de meest domme) opmerking aller tijden.
    Time machine, gooit wanneer de harde schijf vol is, de oudste backup er af. Etc., etc., etc.

Bijdrager
    Calpa
    ”Steff”

Oeh, als ik jou was had ik die post verwijderd want je dingt mee voor het achterlijkste bericht aller tijden.

..nee; serieuze reacties op sarcastische posts zijn lekker intelligent.. :|

Bijdrager
    Nietzman
    ”G-Force”

Nietzman leest de kleine lettertjes op GoT? :)

Nietzman heeft ècht geen GoT nodig om z’n cult-kennis op niveau te houden.

Bijdrager
    Marius1976

Ik heb een Linux server die elke nacht een backupscript draait. Dat werkt al jaren zo, en het heeft me al veel ellende bespaard. Dat is voor mij toch wel de ideale backup. Nee het backuppet niet m’n mac zelf. Maar voor programma’s heb ik ook geen behoefte aan een Backup.

Backup Script is niet veel meer dan een rsync commando met wat toevoegingen. Geen idee of rsync ook onder OS X werkt, maar ik vermoed van wel, of anders iets vergelijkbaars.

En ik heb nog nooit last gehad van een harddisk die te vol raakte.

Groet
    M.

Bijdrager
    jpversloot
    ”Steff”

Even serieus. Nu ik zie dat je oudste bericht van gisteren is vraag ik me af hoe groot je interne schijf maar liefst is. Misschien kan TimeMachine niets verwijderen omdat er slechts één back-up is gemaakt? Wat mijns inziens logisch is. Je kunt met TimeMachine bepaalde mappen/plaatsen uitsluiten van de back-up, zo heb ik dat met mijn ‘Downloads’ map gedaan, misschien is je interne schijf gewoon te groot om 2 maal te back-uppen.

Maar dan nog, dan zal ie m nooit 2 maal backuppen omdat ie alleen maar bijwerkt toch?

Moderator
    unSOUND

Misschien heeft hij een virtuele schijf van 50 GB voor VMware of iets dergelijks, elke keer dat die veranderd moet de hele image gekopieerd worden…

Bijdrager
    lowfi

Wederom een hoogtepunt:)

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 36)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.