12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    JWB

Lekker: vocht achter/in mijn scherm MacBook!

Scherm schoongemaakt en nu zit er vocht achter mijn scherm! Aaaaaaah, rechts in de hoek een witte vlek! Vannacht even later opdrogen in één van de warme vertrekken (met dit weer zijn er genoeg) en nu lijkt het wat beter te gaan, op een klein plekje na. Het lijkt of de pixels op dit stuk een beetje zijn verzopen. Gaat dit plekje ook nog weg?

Bijdrager
    computer space

Het is te hopen. Voor gevoelige dingen gebruik ik altijd een fles 96% alcohol van de apotheek. Alcohol is zo vluchtig, daar blijft nooit iets van achter. Het lost vet op, maar coatings van schermen/lenzen en kunststoffen kunnen er goed tegen.

Bijdrager
    Klompje

Pas aub heel erg op met alcohol!!!!!! Glas kan er prima tegen, maar verschillende soorten kunststoffen kunnen er niet tegen en zullen oplossen. Je krijgt dan doffe plekken op het kunststof. Er staat niet voor niks in je gebruiksaanwijzing dat je het scherm alleen met een droge of eventueel vochtige doek kan schoonmaken.

Bijdrager
    computer space

Noem eens een voorbeeld wat er niet tegenkan! Nog nooit gehad. Misschien een cheapo speelgoedje met slechte verf, maar anders….

Bijdrager
    Klompje

Bijvoorbeeld (kunststof) lenzen van lasers van CD-spelers kunnen er echt niet tegen. Tevens schermpjes van mobiele telefoons, etc. Je ziet het niet meteen, maar het gebeurd wel.

Moderator
    Mac Daddy

Om mijn computer en andere elektrische apparaten schoon te maken gebruik ik dit.

Zijn tissues met een schoonmaakmiddel erin. Werkt erg goed.

Ik hoop trouwens dat vocht achter het scherm niet nog een kinderziekte van de macBook is.

Bijdrager
    JeeVee

Hallo,

Ik heb me een flesje iClean laten aansmeren en dat werkt fantastisch.
    Het goedje is een beetje gel-achtig waardoor het niet begint te druipen.

Groet Jan

Bijdrager
    JSchut
    ”JeeVee”

Hallo,

Ik heb me een flesje iClean laten aansmeren en dat werkt fantastisch.
    Het goedje is een beetje gel-achtig waardoor het niet begint te druipen.

Groet Jan

Ik gebruik dat ook voor me macbook en me imac werkt perfect!

Bijdrager
    Dallaz

uhm, weet niet of het helemaal klopt
    maar ik d8 altijd dat alcohol het membraan van je LCD scherm oploste
    en daarmee gebruik ik nooit alcohol houdende vloeistoffen bij het kuisen van men mac.

Apple raadt het trouwens ook niet aan.
    http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=60446

Bijdrager
    Edwin
    ”Mac

Ik hoop trouwens dat vocht achter het scherm niet nog een kinderziekte van de macBook is.

Nee, het is me hier ook al een paar keer overkomen dat gebruikers veel te veel spray direct op een IBM ThinkPad spoten met hetzelfde gevolg.

Nooit de vloeistof direct op het scherm aanbrengen maar altijd via een doekje.

Bijdrager
    Dick de Roos
    ”Martiniman”

Noem eens een voorbeeld wat er niet tegenkan! Nog nooit gehad. Misschien een cheapo speelgoedje met slechte verf, maar anders….

Nou, in de gebruiksaanwijzing van mijn auto staat dat ik de koplampen NIET met spiritus (welliswaar niet helemaal hetzelfde als alcohol, maar het gaat om de gedachte) moet schoonmaken.
    Met als verklaring:

uit de gebruiksaanwijzing
    Het “glas” van de koplampen bestaat uit een kunststof, dat door alcoholproducten dof en ondoorzichtig wordt.

Ik bedoel maar… 8)

Bijdrager
    Cloudsurfer

ik gebruik altijd gewoon een schoon handdoekje om vingervlekjes en stof weg te vegen, ik ga nooit met schoonmaakmiddelen te werk op mijn schermen. Als het scherm aan staat zie je het meeste vuil toch niet eens.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.