11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    G3Lay-Z

Lekker analoge televisie op mijn Macbook Pro

Hallo mensen,

Mijn vraag is als volgt (na het lezen van diverse threads); “Ik wil gewoon normale analoge televisie kunnen kijken van mijn lokale kabel boer (essent maastricht) op mijn net aangeschafte Macbook Pro.

Kan dat hoe en waarmee ben heel benieuwd want dan kan die logge tv weg:)

Alvast bedankt

Cheers! :apple:

Bijdrager
    KarelWillem

O.M. met de EyeTV Hybrid.

http://www.elgato.com

Bijdrager
    Pjotr

Heb de hybrid sinds enkele weken. Werkt prima. Merk toch dat ik ‘m niet zo veel gebruik. De kabel wordt dan toch een drempel. Leuk dat Dig TV uit de lucht opgepikt kan worden. Ook de recorder functie is pima.

Bijdrager
    puntKoen

Kan inderdaad met de EyeTV Hybrid, EyeTV 250, de Miglia TVMicro en Miglia TVMax.

Bijdrager
    G3Lay-Z

De Hybrid lijkt mij inderdaad een mooi apparaat. Vraag mij alleen af of het nodig is om 169 euro te betalen voor analoge televisie?

Overigens bedankt voor de snelle replies;)

Bijdrager
    KarelWillem

Nodig is niets natuurlijk.

Heb je het er voor over. Zo niet, dan niet.

Bijdrager
    G3Lay-Z

True, wil ehm zeker gaan halen gezien ik dan niet meer die logge tv op mijn kamer hoef te hebben. Heb een Cinema display waarop tv echt mooi zou zijn.

Bijdrager
    vegeta
    ”G3Lay-Z”

True, wil ehm zeker gaan halen gezien ik dan niet meer die logge tv op mijn kamer hoef te hebben. Heb een Cinema display waarop tv echt mooi zou zijn.

Ik zal op het laatste niet te veel van verwachten. Omdat de resolutie van een Cinema Display groter is dan de resolutie van analoge TV. Dus het zal helemaal niet haarscherp zijn.
    Maar als je een meter of meer van je scherm zit is het wel acceptabel (ervaringen met een eyetv200).

Ik heb overigens nog een ongebruikte eyeTV Hybrid liggen.
    Indien interesse, PM me maar.

Bijdrager
    1984
    ”vegeta”

(ervaringen met een eyetv200).

[size=9:7968916af9]Met de TVMax, die wordt aangestuurd door EyeTV 2, kunt u op de Mac van analoge televisie genieten. Maar dat is nog lang niet alles. U kunt ook live-televisieprogramma’s op de Mac bekijken, onderbreken en vooruit- en terugspoelen. ?De TVMax zorgt via hardwarematige videocompressie voor de omzetting van het analoge tv-signaal naar een digitale versie in de MPEG-2- of MPEG-4/DivX-structuur. ?Met dit product kunt u ook andere analoge beelden omzetten naar een digitale versie, zoals het materiaal op uw oude VHS-banden. ??De TVMax is ideaal voor gebruikers die geen toegang hebben tot digitale tv-signalen via de ether maar desondanks beelden van volwaardige kwaliteit willen kunnen bekijken, onderbreken en opnemen, zonder dat dit heel veel schijfruimte in beslag neemt (dankzij de ingebouwde hardwarematige MPEG 4/DivX-compressor). ?[/size:7968916af9]

Bijdrager
    dyn

Dat is dus marketing bullshit. Er komt geen kwalitatief goed signaal uit je kabel en daar kun je zoveel codecs overheen gooien wat je maar wilt het gaat er absoluut niet beter van worden. Het zal in een veel grotere resolutie moeten worden uitgezonden en daarvoor hebben we nou net dat hd tv.

Bijdrager
    1984

Over marketing bullshit gesproken
    Een televisie met het HD ready-logo voldoet minimaal aan de laagste HDTV-specificaties.
    Hoewel HDTV in Europa pas van de grond begint te komen en het zeker nog een aantal jaren duurt voordat HDTV het huidige PAL/SECAM af gaat lossen,……… dus voorlopig nog even een goed kwalitatief signaal uit je kabel…….Het is is maar net wat je gewent bent

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.