11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    ewoutlio

Legen prullenmand

Hi,

Het legen van de prullenmand wil niet lukken nadat ik er back ups vanuit mijn externe HD in heb gestopt. (zelfs na het opnieuw instaleren van osx)
    Dit zorgt ervoor dat als ik de prullenbak wil leggen ik elke keer op OK moet drukken wil hij verder gaan met wissen, wat niet gebeurt.

Het betreft een Powerbook G4 alluminium met osx 10.4.9

Heeft u een oplossing?

Bijdrager
    Hain

:apple: linksboven, dan op prullenbak veilig legen? Tenminste dat doe ik als prullebak zelf niet wil legen. Misschien anderen op dit forum hoe je dit probleem oplost?

MvG,

Bijdrager
    AppelJuice

Option toets ingedrukt houden en dan kiezen voor : Finder -> leeg prullemand

Bijdrager
    fozzy
    Bijdrager
    santi

een beetje een leken-vraag meteen maar, met betrekking tot het legen van de prullenbak.

Als je de prullenbak leegt, dan ben je de inhoud dus kwijt(want daar is ‘tie voor). Maar ik las eens ergens dat die informatie dan alsnog ergens in je computer blijft opgeslagen.
    Stel dat dit zo is, en stel dat ik bij deze informatie wil, hoe ga ik dat aanpakken?

Bijdrager
    JeePee

Dat klopt Santi, maar als het echt belangrijk is dat je je data terug wilt halen, dan moet je vlug zijn, want in principe werkt het als volgt.

Jij gooit iets in de prullenmand en dus blijft het gewoon op je schijf staan. Het legen van de prullenmand zorgt ervoor dat het nog steeds gewoon op je schijf blijft staan, alleen krijgt je systeem toestemming om voortaan de plaats waar je data staat, te gebruiken om andere informatie weg te schrijven. Hoe langer je dus wacht, hoe groter de kans dat die plaats door volgende acties overschreven worden…:roll:

Het veilig wissen/legen van je prullenmand maakt het voor programma’s als Data Rescue II, FileSavage en Boomerang onmogelijk om je data nog terug te halen. Echte Peter R. de Vries-mensen kunnen het dan waarschijnlijk nog steeds, maar zullen wel wat moeite moeten doen.

Mocht je er 100% zeker van willen zijn, dan kun je de Gutmann-methode gebruiken, door bijvoorbeeld Permanent Eraser te gebruiken. Vandaag kwam er een update van uit.:D

Overigens kun je op deze website bij Tips en Truuks een artikel vinden over het veilig wissen van harde schijven. 8)

Om terug te komen op je vraag. Download Data Rescue II bij http://www.prosofteng.com of FileSalvage bij http://www.subrosasoft.com en kijk wat het allemaal kan vinden. Succes.:D

Bijdrager
    santi

Thanks!!!

Bijdrager
    JeePee

Hier de link naar het artikel: Zet jij je Mac binnenkort bij het grof vuil? :D

Bijdrager
    aruba

ook ik gebruik “iEmpty” ,nadat ik enkele malen had geprobeerd om met het Mac OSx deze prullenmand
    had willen legen,het verbaast mij dat zo,n super progamma op dit punt zo matig werkt,vinden anderen dit ook???

Bijdrager
    santi

Gaaf! Zit er op Aruba ook een Store?

Moderator
    Poezenbeest
    ”santi”

Gaaf! Zit er op Aruba ook een Store?

…sinds de iMac niet meer in bolletjes-vorm komt, is het stiekem importeren niet meer zo makkelijk….

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.