10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    J.

Lege NAS kopen.

Nu voor je afkomt met de gehandicapte zoekfunctie. De berichten die ik vond gingen allemaal over een NAS inclusief schijf. Nu dat zoek ik niet.

Ok ik zoek dus een NAS, maar zonder de schijven. Ik heb hier 3 schijven (goed voor 480gig) die ik eigelijk gebruik, maar ik moet die dan altijd aansluiten via een databridge en dan via het netwerk via xp te bereiken. Nu ik wil niet afhankelijk van een besturingsysteem zijn of een aanstaande computer dus ben ik op zoek naar een NAS, met plaats voor minstens drie schijven. Ik dacht aan de ICY Dock, maar mijn duits is niet zo voortreffelijk. Maar het is wel belangrijk dat het via het netwerk kan he. Anders zou ik ook geen Nas willen.

Iemand idee├źn?

Bijdrager
    Dbakker

Infrant, ReadyNAS is leverbaar zonder schijven.
    Kijk maar eens op http://www.Infrant.com
    Bevalt me uitstekend. Ik gebruik de X6, je kunt gewoon schijven wisselen of erbij drukken ding vergroot je volume automatisch.

Succes
    Douwe-Jan

p.s. check wel even of hij compatible met je schijven is… en 480 gig???
    Een beetje NAS loopt al gauw tot meer dan 2 terrab;-)
    Enne, verkijk je niet op de prijzen van een beetje NAS

Bijdrager
    J.

Ja ik weet het dat meeste over 1TB gaan, maar ik heb die schijven toch al, dus waarom meer betalen. en natuurlijk wel een pak meer opslagruimte hebben maar die schijven dan niet gebruiken.

Bijdrager
    Type-R

Intel SS400-E hebben wij hier thuis staan, ben ik heel tevreden over. enigste wat jammer is is dat het een (kleine) tool heeft die alleen via IE te besturen is, maar eenmaal 1 keer dat gedaan is het gewoon dikke pret.

Bijdrager
    lowfi

Was te verwachten dat iedereen zijn eigen nas weer gaat aanrprijzen natuurlijk:P

Ik zou eens een kijkje nemen op deze site: http://smallnetbuilder.com/

Kom je wat verder dan: “Deze NAS is goed omdat ik hem heb”

:mrgreen:

Bijdrager
    J.

Ja idd:p, Maar ik had eerder zoiets gedacht aan iets van eeuhm 150 euro. Ik moet geen automatische backups hebben ofzo, ik moet gewoon en enkel alleen mijn schijven via het netwerk kunnen benaderen. ik heb nu een netwerkschijf en die zit gewoon achter mijne router dus elke computer die op het netwerk komt die kan die zien als hij of zij wilt.

Of kan ik mischien beter een hub achter mijn netwerkschijf hangen (heeft twee usb poorten) en daar dan mijn schijven bij aan hangen? Gewoon dan een paar ICY BOX’en kopen.

Maar anders dacht ik aan deze (ICY DOCK)
    Deze ziet er ook nog wel leuk uit (buiten dat ie op windows draait en wat duur is)

Bijdrager
    hahaha… wat slecht

klinkt misschien heel stom

maar zou het niet simpel opgelost kunnen worden met een airport extreme, een USB hub, en je schijven. Alle computers in je netwerk kunnen vervolgens bij de info op die schijven. gedraad en draadloos.

Bijdrager
    kappa

Ik heb een NAS van Synology. M’n MBP ziet hem zonder problemen.

320 Gb d’r in. Via USB een externe 320 Gb gekoppeld voor backup.

Overweeg nu ook de Airport Extreme (ipv Speedtouch). Ben benieuwd hoe dat werkt.

Bijdrager
    lowfi

De Airdisk van de airport extreme is erg traag. Misschien kan dit eventueel nog worden opgelost met een firmware update.

Ik zou sws naar een NAS kijken die AFP ondersteunt. Samba is op een mac ook traag.

Bijdrager
    appelonia

Ik heb ook een Synology. Prima ding, met en zonder harddisk te krijgen.
    Ik heb hem gekocht bij http://www.mobile-harddisk.nl/

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.