7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Vincent

Lege mappen in externe harddisk

L.S.

Ik beschik over drie externe harddisks van het type LaCie Porsche Design. Twee hebben een volume van 1Tb.
    Een van deze disks wilde vorige week niet meer mounten en maakte een een slippend geluid. Omdat actie uitbleef heb ik de schijf voor diagnose en eventuele reparatie weggebracht. Volgens het betreffende bedrijf was er sprake van kortsluiting in de behuizing en zij hebben de ingebouwde Samsungschijf in een nieuwe behuizing geplaatst.
    Na aansluiten van deze configuratie verscheen het schijfsymbool op mijn bureaublad inclusief de mappen die er op horen te staan. Alleen zijn alle mappen leeg. Schijfinfo vertelt me desondanks dat er volume in gebruik is, hetgeen volgens mij overeenkomt met de situatie zoals die was.Ik heb zowel in de standaard hulpprogramma’s als op internet naar oorzaak en mogelijke oplossing gezocht maar vind niets waarmee ik op weg kom.
    Ik zal de geachte lezer maar niet lastig vallen met het feit ik dat ‘pek en veren’ verdien omdat ik gezondigd heb tegen de meest basale back-upregel.
    Maar goed, ik zit er behoorlijk mee in mijn maag. Op deze schijf staat jaren intensieve bewerkingsarbeid van foto’s in Photoshop.

Is er een lezer die mij een hint kan geven die naar de oorzaak verwijst en mogelijk de weg naar de oplossing?

Bijdrager
    Blieper

Staat er wellicht nog een hoop in de ‘Prullenbak’…

Bijdrager
    Vincent

Blieper,

Mijn prullenmand is helemaal leeg.

Bijdrager
    Djoowie

Heb je al geprobeerd gebruik te maken van een recovery tool zoals Disk Drill of Data Rescue?

Is denk ik wel het proberen waard.

Bijdrager
    Vincent

Djoowie,

Dat heb ik nog niet gedaan. Ben ik ook niet mee bekend omdat ik niet zo avontuurlijk ben met mijn Mac.
    Ik ga mijn licht eens opsteken.

Bijdrager
    Djoowie

Je kunt vaak een gratis trial downloaden om te checken of je iets terug kunt vinden. Ben benieuwd of je er iets aan hebt.

Bijdrager
    Vincent

Djoowie,

Dank voor je reactie.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.