9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Ramy

Lege accu slecht voor MacBook?

Hi,

Ik download best vaak dingen, maar het liefste doe ik dit in de nacht of als ik op school zit. Nu gaat de accu na een tijdje, ongeveer 4 uur leeg. De laptop valt dan uit. Is dit slecht voor de laptop?
    De oplader kan ik er natuurlijk ook in laten zitten, maar dat lijkt me veel slechter.

Kan het kwaad als hij iedere keer helemaal leeg loopt?

Bijdrager
    Ian83

Geen van beiden kan kwaad voor de computer: wanneer de accu leeg is zal de computer in ‘hibernation’ gaan (alles wat opgeslagen is in het werkgeheugen wordt op de hardeschijf gezet en de computer word afgesloten), alleen je downloads onderbroken. Ik zou de Macbook lekker aan de adapter laten zitten, worden je downloads niet onderbroken en je accu wordt er niet minder van (wanneer de accu vol zit stopt het laden automatisch).

Moderator
    unSOUND

Elke keer helemaal ontladen is slechter voor dit type accu dan hem aan de lader laten hangen. Ik zou Ian83’s advies volgen en de machine ’s nachts gewoon aan de lader laten hangen.

Bijdrager
    Edwin

Mijn MacBook werkt hooguit 1x per week twee uurtjes op de accu. De lader zit er verder altijd in tijdens het dagelijkse gebruik 4 tot 6 uur per dag. Hoe zou het anders moeten…

Bijdrager
    Donnie Darko

Gaat de accu dan ook het langst mee als je ‘m steeds aan de lader hebt?

Bijdrager
    Ramy

Oh, dus juist aan de oplader. Bedankt voor de reacties.

Stopt de oplader ook vanzelf wanneer ik m’n MacBook uitzet, en de oplader erin laat? Dit is namelijk al twee keer gebeurd, dat ik hem er vergeten ben uit te halen. Kan dit dan kwaad?

Bijdrager
    Edwin
    ”Ramy”

Oh, dus juist aan de oplader. Bedankt voor de reacties.

Stopt de oplader ook vanzelf wanneer ik m’n MacBook uitzet, en de oplader erin laat? Dit is namelijk al twee keer gebeurd, dat ik hem er vergeten ben uit te halen. Kan dit dan kwaad?

Nee dat kan geen kwaad, zou ook geen werken zijn om deze er steeds uit te halen. Ik heb de MacBook nu bijna een jaar en de laptop is misschien een keer of 30 van de lader geweest. De lader is bij mij altijd 24 uur per dag aangesloten.

Bijdrager
    Ramy

Oke, thanks. Ik dacht altijd dat dit juist slecht was, omdat hij misschien gewoon door zou blijven laden, of iets dergelijks.
    Bedankt voor de info, dan kan ik nu lekker door-downloaden.

Bijdrager
    P3t3r

…het staat allemaal vrij duidelijk op de apple site;

http://www.apple.com/batteries/

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.