11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Legaal series (en films) kijken in Nederland …

Bijdrager
    Shmoo

Nee is er niet. Het probleem dat mensen vooral hebben is dat ze een vooroordeel hebben over betaalde diensten.

Ik had dit zelf ook, series kijken in het algemeen was voor debiele en ik keek alleen maar de laatste nieuwe films. Daarna was ik overgehaald tot het kijken van alleen series die 8,7 of hoger scoren op IMDB. Dit zijn meestal de series die niet in Nederland op het open net worden uitgezonden en nu ben ik al zo ver dat er echt wel veel series op Netflix staan die de moeite waard zijn om te kijken, natuurlijk zijn het geen Breaking Bad niveau maar series als Ray Donovan kun je best wel kijken dat is echt niet slechter dan wat er dagelijks op tv uitgezonden wordt qua films.

Bijdrager
    Shmoo

Dat soort dingen kun je toch ook gewoon op TV volgen. Veronica of Net 5 heeft daar de rechten van en dat soort series zijn echt mega slecht, daar zou ik weer niet eens voor willen betalen.:wink:

In mijn lijst op Netflix.

– Luther [UK]
    – The Americans
    – River [UK]
    – Homeland
    – Bloodline
    – Californication
    – The Fall [UK]
    – The Driver [UK]
    – Fargo
    – Suits
    – White Collar
    – Modern Family ( alleen begin is leuk )
    – Orange is the new Black ( alleen seizoen 1 is TOP )
    – The Missing [UK]
    – Lillyhammer ( niveau, niet al te veel nadenken )
    – Elementary
    – The Killing
    – Ray Donovan
    – Breaking Bad
    – House of Cards
    – Better Call Saul
    – Love / Hate ( veel beter dan je denkt ) [UK]
    – Flaked ( Hmmmwah ’t gaat, nog geen echt oordeel na seizoen 1 )

In Engeland maken ze echt wel heel erg veel goede series die weinig aandacht krijgen maar echt wel een sterk verhaal hebben dat je wilt blijven volgen.

Dit is wat ik allemaal gekeken heb of nog steeds volg. Dus ja, ik kan elke avond wel iets kijken tegen de verveling. ?
    Als ik dit lijstje zie is dat echt wel 10,- p/maand waard want nu heb ik nog niet de films genoemd die ik zo links en rechts er tussendoor kijk.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 7 maanden geleden door  Shmoo.

Bijdrager
    iKweethetbeter

Je kunt 2 dingen doen als je alles legaal wilt doen:
    1. een lijst met series maken die je wilt gaan kijken en daar een abonnement bij zoeken;
    2. een abonnement nemen bij bv NetFlix, en daar uit het aanbod series kiezen om te gaan kijken.

Als je kiest voor keuze 1, dan ga je nooit tevreden worden, dan heb je met 5 abonnementen nog niet alles wat je wilt gaan kijken.

Keuze 2 is een veel betere keuze, alleen er zijn dan ongetwijfeld series die je dan niet kunt zien.

Er is overigens ook een “hybride” optie 3: neem NetFlix, en vul dat aanbod aan met illegale series die je echt niet kunt missen.

Bijdrager
    Shyos

Je kunt natuurlijk ook gewoon de series online kijken… Zal ook wel niet legaal zijn maar ja het is erg handig en bijna “life”.
    Zolang Netflix en kompanen zo strategies bezig gaan dat je meerdere abbo’s nodig hebt vind ik dit een aanvaardbare oplossing.

Bijdrager
    koen

Films kijken via iTunes is goedkoper dan de bioscoop.

Bijdrager
    Nohara

Ik stoor me ongelooflijk aan het gebrek aan aanbod van de diverse spelers. HBO, fantastische series, maar 2 jaar geleden zijn bijvoorbeeld The Wire en The Sopranos er vanaf gehaald en nu nergens meer legaal in Nederland digitaal te bekijken. Niet via HBO Go, niet via iTunes, Videoland, Netflix, whatever. Gewoon niet. Hetzelfde geldt voor Entourage, Band of Brothers en The Pacific. Nu heb ik bijvoorbeeld Entourage of blu-ray (niet eens met Nederlandse ondertiteling, de blu-ray versie is niet in Nederland uitgegeven), maar als ik op reis een paar afleveringen wil kijken, dan voel ik me verre van schuldig wanneer ik ‘illegaal’ download. Ik heb immers al dubbelop betaald voor de content, maar het is wel verrekte onhandig. Doe er wat aan HBO……

Bijdrager
    Shmoo
    koen op 15 mei 2016

Films kijken via iTunes is goedkoper dan de bioscoop.

Bioscoop is wel spannender. In het donker kun je nog zomaar eens stiekem een handje vastpakken.. ?

Bijdrager
    Moriarty

Ik heb ook abbo’s voor Netflix, HBO, ZIGGO Prime Time (wat zuigt) en Spotify.

En nog mis ik heel veel goeie content, vandaar ook een abbo op nieuwsgroepen.

Als er ooit een rechtszaak zou komen gaat dat een interessant verhaal worden.
    Wil best betalen voor de content, dat blijkt wel maar er is gewoon geen goede aanbieder die alles heeft!

Op het moment dat er iemand is die dat voorelkaar krijgt, en dan bedoel ik snel Nederlands ondertitelde versies die slechts een dag achterliggen op Amerika, dan kan dat wel eens een goudmijntje zijn… (Apple TV?! :P)

Bijdrager
    computer space

Je kunt een VPN dienst overwegen. Kost ook wat, net zo illegaal maar dan ontraceerbaar.

Bijdrager
    nieuwsgroepen

Voor de films kun je tegenwoordig ook (nog) naar vele bibliotheken. In Drenthe zijn films “gratis” te lenen. Geen zin om al die schappen te doorzoeken, of woon je bij een kleine dorpsbibliotheek die maar weinig films hebben liggen, geen nood: online zoeken en reserveren en afhalen bij de bibliotheek van voorkeur.

Gratis heb ik tussen haakjes gezet omdat je natuurlijk wel een abonnement moet hebben. Kan zijn dat andere bibliotheken wel leengeld vragen voor cd’s en dvd’s.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.