3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    bzami

Leesindelingen MS word

hoi!
    Op mijn werk kunnen wij (met windows compu’s) leesindelingen instellen, waarmee wij word documenten als een soort van .pdf verzenden, zonder dat het natuurlijk een .pdf is… snappen jullie het nog? In ieder geval, ik zit nu thuis op mijn iBookje en daar krijg ik het niet voor elkaar. Natuurlijk kan ik er een .pdf van maken, maar die is voor de ontvanger niet openbaar. dus het moet in word.
    Hebben julle een oplossing?

thanks!

groeten

Ps. de foto geeft aan hoe ik het op mijn werk doe:

http://student.vu.nl/~cks500/leesindeling_voorbeeld.JPG

Bijdrager
    jf

Ik snap het niet helemaal.

Bij de nieuwere versies van Word voor Windows is het zo ingesteld dat wanneer je een word-document vanuit een mail opent, dat dan in deze lees-indeling wordt geopend. Blijkbaar vond Microsoft dat handig of zo.

Het document hoef je niet op een speciale manier op te slaan, dat doet ie met elk word-document.

Wij hebben dit ook sinds de laatste upgrade van ons besturingssysteem op het werk en ik vind het verschrikkelijk. Het mag dan wel leesindeling heten, maar twee pagina’s naast elkaar open in een veel te kleine ruimte… laat maar. En die optie uitzetten? Nou, ik heb het opgegeven. Hoe vaak je ook vinkjes uitzet, opties aanpast en weet ik wat, Office voor Windows blijft blijkbaar vinden dat je hulp nodig hebt. Ondertussen vreet het de helft van je scherm op met onnute vensters en duurt het drie keer zo lang om documenten te openen, omdat eerst de help-vensters moeten worden geopend.

Ik heb het net in de Mac-versie van woord inderdaad ook niet kunnen vinden, de leesindeling. Maar zoals je begrijpt: ik zou het niet gebruiken ook dus ik mis het niet.

Stuur maar eens een Word-document van je mac naar je werkpc per mail. Ik gok erop dat wanneer je die op je werk opent, ie dat in de leesindeling doet.

Bij mijn weten kun je echter niet afdwingen dat Word het bij de ontvanger ook in de leesindeling opent. Dat hangt af van de voorkeuren die die ontvanger heeft ingesteld in Word (en de willekeur van MS heb ik soms het idee).

Bijdrager
    bzami

allright. Zeer nuttige info. En ik maar denken dat de afzender het insteld. Ik test het nu, morgen laat ik even weten hoe het afgelopen is. Bedankt voor nu iig!
    groeten

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.