11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Jesper

Leesbaarheid pixel fonts

Hallo mensen,

Even een vraagje. Ik ben voor plan om een strakke minimalistische website te gaan maken. En daarbij pixel fonts gebruiken. Nu wil ik graag van jullie weten of jullie net als ik totaal geen moeite hebben met de leesbaarheid van pixel fonts. Zijn korte stukjes tekst en in smalle kolommen.

Pixel font:

Even stemmen graag:)

Bijdrager
    MacBeer

Is lastig, het hangt af van welk font, de kleur en de kleur van de achtergrond. En hoe ga je ze gebruiken… ellenlange teksten in een 8 punts pixelfont is niet fijn.
    Maar als je het goed doet dan kan het wel degelijk werken. Gewoon mee experimenteren Jesper!

edit:
    Ik zie nu pas je voorbeeldje…. contrast met de achtergrond is minimaal waardoor de leesbaarheid al moelijk wordt…

Bijdrager
    Deskman

Pixelfonts zijn bedoeld voor in plaatjes, als onderschrift of dergelijke zaken. Vastgezet in 8pnts of 12 pnts lettertje. En dus niet als bodytekst. In flash is dat weer iets anders…
    Ondanks de gebrekkige structuur vaak een wonder van helderheid. maar wel goed zoeken!

Ik vind Solkscreen een erg mooie

Bijdrager
    EL Mystica

Ik werk momenteel aan een site met hoge contrastkleuren.
    Omdat voor veel klanten 8pixels te klein is, heb ik voorTenacity gekozen. Tien mooie pixels hoog:p

SysFlash-Ten in 10px is een smallere letter, maar lijkt voor mij ook iets dichter bij elkaar te staan.

Bijdrager
    danielpunt

je voorbeeld is niet echt goed te lezen, net iets te weinig contrast.

Bijdrager
    Jesper

Weet iemand toevallig welk font dit precies is?

Heb al van allerlei fonts gezocht zoals fonts for flash enz. Maar kan hem niet vinden. Let vooral op de kleine letter “w”

Bijdrager
    Syndic

Standard 0758 van Miniml :wink:

Bijdrager
    Jesper
    ”Syndic”

Dat is hem niet hoor :innocent:

Bijdrager
    djkiwi

Ik ben helemaal gek van het Kroeger- en Hooge font van miniml.com

Ik heb mijn site ook geheel met pixelfonts van miniml.com gemaakt.

http://www.dj-kiwi.com [size=9:4026b88d68](ik heb me laten inspireren door de oude site van craig kroeger trouwens….)[/size:4026b88d68]

Bijdrager
    Syndic
    ”Jesper”
    ”Syndic”

Dat is hem niet hoor :innocent:

Je hebt gelijk wijsneus :wink:

Bijdrager
    EL Mystica
    ”djkiwi”

Ik ben helemaal gek van het Kroeger- en Hooge font van miniml.com

Ik heb mijn site ook geheel met pixelfonts van miniml.com gemaakt.

http://www.dj-kiwi.com [size=9:b14ff973b8](ik heb me laten inspireren door de oude site van craig kroeger trouwens….)[/size:b14ff973b8]

Nou, dit noem ik moeilijk leesbaar voor clients

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.