7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    JoopJoopJoop

Lees/Schrijf snelheid interne SATA aansluiting iMac 27″ 2017

Bij gebruik van een externe SSD (Samsung X5) via Thunderbolt 3 wordt er een lees/schrijfsnelheid van 2375/1680 gerealiseerd.

Het liefst wil ik deze X5 intern installeren maar een Thunderbolt 3 aansluiting ontbreekt intern?

Welke snelheid en hoe, is maximaal mogelijk via het interne SATA interface?

Wie heeft hier praktijk ervaring mee..?

De harddrive die momenteel is aangesloten geeft lees/schrijfsnelheid aan van 1386/850.

N.B. de interne NVME aansluiting wil ik niet gebruiken zit me “te diep” in de computer. Uit het Apple systeem overzicht lijkt het dat de thunderbolt 3 aansluiting ook via de NVME controller verloopt?

Bijdrager
    TheBigZ

Welke snelheid en hoe, is maximaal mogelijk via het interne SATA interface?

Via SATA (600MB/s) ga je nooit de PCIe SSD snelheden halen.

https://www.makeuseof.com/tag/pcie-vs-sata-type-ssd-best/

De harddrive die momenteel is aangesloten geeft lees/schrijfsnelheid aan van 1386/850.

Heb jij nu een Fusion drive?

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@TheBigZ,

De vraag was o.m. “Welke snelheid en hoe, is maximaal mogelijk via het interne SATA interface?”

Bijdrager
    TheBigZ

JoopJoopJoop op 25 augustus 2020 om 18:26

@TheBigZ,

De vraag was o.m. “Welke snelheid en hoe, is maximaal mogelijk via het interne SATA interface?”

Het antwoord was o.m. 600MB/s.

Bijdrager
    Soulshaker

Elke 27″ 2017 heeft ten minste een fusion drive , dat is een harde schijf en een 24GB ssd

In die 27″ iMac is ook nog een pcie ssd aansluiting waar de SSD met 24GB in zit.

Het is mogelijk om die ssd te vervangen. Ook door een standaard ssd. (mits gebruikt van een ssd slot adapter)

Alleen zal die hele operatie niet min zijn , men moet het scherm heel voorzichtig loskrijgen.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@Soulshaker,

Alleen zal die hele operatie niet min zijn , men moet het scherm heel voorzichtig loskrijgen.

Vandaar mijn tekst “N.B. de interne NVME aansluiting wil ik niet gebruiken zit me “te diep” in de computer.” niet alleen het scherm, vrijwel de hele Mac moet uit elkaar.

Bijdrager
    Soulshaker

het scherm loskrijgen is eigenlijk het moeilijkste van de hele upgrade.

Eenmaal open , is de rest upgraden relatief eenvoudig.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.