14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    mink

leegmaken van “Logs Console”

Hallo,

Ik was een beetje ruimte aan het creeeren op mijn schijf en zag dat er in de Library een dir zit die Logs heeft waarin weer “Console” zit kan ik die console dir weg/leeg gooien of niet?

groeten,

Bijdrager
    iJoost

Wat jij wilt. Als ze weg zijn kun je ze niet meer raadplegen. Het zijn platte tekst-bestanden en ze worden nog automatisch gecomprimeerd ook. Dus veel zoden zal het niet aan de dijk zetten.

Bijdrager
    Yaris

Large log files can occur if you don’t leave your computer on 24/7 so the maintenance scripts will run.

OS X performs certain maintenance functions that are scheduled to occur on a daily, weekly, or monthly period. The maintenance scripts run in the early AM only if the computer is turned on 24/7 (no sleep.) If this isn’t the case, then an excellent solution is to download and install a shareware utility such as Macaroni, JAW PseudoAnacron, or Anacron that will automate the maintenance activity regardless of whether the computer is turned off or asleep.

You can safely delete the logfile to recover the disk space.

Bijdrager
    iJoost

Mijn hele /Library/Logs folder is 6,5 Meg. Nooit iets aan geschoond… Dat is 0,0017 procent van mijn harde schijf. Wat is groot?;-)

Inactief
    Anoniem
    ”Yaris”

OS X performs certain maintenance functions that are scheduled to occur on a daily, weekly, or monthly period. The maintenance scripts run in the early AM only if the computer is turned on 24/7 (no sleep.) If this isn’t the case, then an excellent solution is to download and install a shareware utility such as Macaroni, JAW PseudoAnacron, or Anacron that will automate the maintenance activity regardless of whether the computer is turned off or asleep.

In Tiger is dat niet meer het geval, daar zorgt OS X via launchd er zelf voor dat alle taken toch worden uitgevoerd, mocht je Mac een tijdje hebben uitgestaan.

Bijdrager
    Yaris
    ”iJoost”

Wat is groot?

Op Apple Discussions heb ik een draadje gelezen van iemand met een console.log file van 32 GB.

Bijdrager
    iJoost

Ik heb ook eens zoiets gehad op een eerdere Mac. Maar toen was er ook iets goed mis. Een van de devices die ik via USB aangesloten had (kan een iMation drive geweest zijn, ik weet het niet meer) genereerde toen een constanste stroom van foutmeldingen. Maar dat viel ook op doordat de harde schijf voortdurend bezig was. Maar dat is zeker niet normaal.

Bijdrager
    Oppie

De iShock II driver heeft dat jaren terug eens gelapt met log files van tientallen GB.

Bijdrager
    mink

Bij mij is het dus ong. 3Gb..

gr

Bijdrager
    iJoost

Dat vind ik veel. Misschien toch eens kijken wat er zoal in staat dan? In plaats van het weg te knikkeren. Misschien kom je er zo achter dat er ergens iets niet helemaal goed zit. ‘T is een idee.

Bijdrager
    blt

Na me te hebben afgevraagd hoe in hemelsnaam ik 4 weken na een schone installatie nog maar 8gig aan vrije HD ruimte kan hebben ben ik systematisch mappen op gaan sporen.
    Tot mijn vrij grote verbazing vind ik dit;

Bijdrager
    iJoost

Dus? Toen ben je maar eens gaan kijken wat er in staat?

Bijdrager
    MrAcid

Ik kom er net via Disk Inventory X achter dat ik een log file van 8.8Gb heb staan. Toen via Google dit topic gevonden. Ik ga eens kijken wat er allemaal in staat, al ben ik niet echt thuis in het Unix wereldje.

Het leek bij mij te gaan om een Xvid codec die continu een foutmelding aan het geven was. Ik kreeg echter maar fragmenten te zien aangezien mijn MacBook de grootte van het bestand niet zo leuk leek te vinden. Ik heb het maar gewoon weggegooid en ga het eens in de gaten houden.

Bijdrager
    iJoost

Die codec heb je weggegooid? Heel verstandig. Bagger… blijkbaar.;-)

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.