23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Moderator
    unSOUND

Leeftijdsbeperking werkt niet bij films.

Ik heb een aantal films op mijn iPad staan die niet geschikt zijn voor tere zieltjes… Aangezien mijn nichtjes waarschijnlijk af en toe een spelletje willen spelen heb ik de beperkingen van de iPad dus aangezet, en het tonen van films boven PG-13 uitgezet. Maar de films blijven gewoon zichtbaar, terwijl ze in iTunes toch echt een [explicit] icoon hebben…

Iemand een idee waarom het niet werkt ?

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Ben je niet vergeten Ouderlijk Toezicht in te schakelen?

Moderator
    unSOUND

Waar zit dat op de iPad dan ?

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

In de voorkeuren.

Moderator
    unSOUND

Daar zit geen ouderlijk toezicht bij mij… Wel heb ik daar een knopje “Beperkingen”, maar die staan dus al aan zoals in de openingspost te lezen is…

Bijdrager
    Yaris

Gevonden: http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=11831073 :lol:

The parental restrictions that Apple has for movies only seem to work with movies downloaded from the iTunes Store.

Moderator
    unSOUND

Daar staat alleen dat je niet zelf explicit tags kan toevoegen aan films in iTunes. Maar de bewuste films in mijn iTunes library hebben die tags al, dus dat is het probleem niet. Maar mijn iPad negeert de tag vervolgens…

Bijdrager
    Yaris

Maar heb je ze van de iTunes Store gedownload?

Moderator
    unSOUND

Nee. Maar dat maakt niks uit, want de tags zelf werken wel in iTunes. Aan de tags ligt het dus niet.

Bijdrager
    1984

Steve Jobs is tegenstander van alles wat met sex te maken heeft, althans op de iPhone en de iPad , dus verberg je iPad voor je nichtjes.

Moderator
    unSOUND

Hij heeft niks tegen seks. Hij heeft wat tegen het verkopen van seks in de iTunes Store… Groot verschil. Nog los van het feit dat het in mijn vraag ook over Actie of Horror kan gaan… Overigens is ook de eerste opmerking twijfelachtig als je kijkt naar sommige Apps in de iTunes Store…

Maar zullen we het voor de verandering eens over mijn iPad bug hebben ?

Bijdrager
    Speedooo

Hebben jouw films alleen een explicit teken of daar aan toegevoegd ook het PG-13 teken? Ik heb namelijk handmatig PG-13 toegevoegd en mijn beperkingen aangezet op mijn iPad en hij haalt deze films wel uit mijn bibliotheek op mijn iPad.

Wel raar dat hij dit niet doet met explicit video’s…

Edit: en als je explicit ook aanzet bij de beperkingen voor muziek?

Moderator
    unSOUND

Ik zie alleen een explicit teken, geen pg-13 teken… Hoe heb jij die toegevoegd ?

Bijdrager
    Speedooo

Misschien moet je dat eens proberen om het bij je films te doen. Ik gebruik Vidalin HD. Dit programma geeft je film een tag en voegt alle benodigde informatie toe, zoals cover, cast/crew, genre en rating. Het lijkt dan net alsof je het gekocht hebt in de iTunes Store + het staat mooi op je iPad:)

Ik zou zeggen probeer dit programma eens, het is een erg mooi programma:)

Bijdrager
    appievanr

Die staat hier unSOUND

Hij staat onder Instellingen. Beperkingen, Films.

Moderator
    unSOUND

Jij hebt mijn posts dus niet gelezen merk ik ?:wink:

Bijdrager
    appievanr

Sorry voor de dubbele post. Maar als ik explicit alleen maar heb aangegeven onder itunes voor bepaalde films en deze eventueel al zijn ingesteld werkt dit bij mij wel. Alleen als ik onder ” Sta films met leeftijdskeuring toe” Heb uitgeschakeld namelijk op de iPad en explicit instelling aan.

Moderator
    unSOUND

Ik heb je post nu 3 keer gelezen maar ik snap hem nog steeds niet… :ftim:

Bijdrager
    appievanr

Jij hebt mijn posts dus niet gelezen merk ik ?

Oh jawel hoor! Maar met de afbeelding toevoegen begon OMT te flippen en ging iets mis. Vandaar ik niet kon verder tikken en ik opnieuw moest beginnen met tikken en uitleggen met de ervaringen van mijn kant. Vandaar mijn dubbele post.

Moderator
    unSOUND

Maar dat was dus een kwartier geleden… Vandaar dat het een beetje raar overkomt als je 2 uur later gaat vertellen waar een instelling staat als ik in de openingspost al verteld heb dat ik die instelling al aan heb staan…

Bijdrager
    appievanr

Nou, als onder itunes alleen maar films staat aangegeven met “Explicit” Zoals bij mij het geval soms ook is en je synct de films met je IPad moet je onder beperkingen instellen op de iPad alleen “Explicit” En de leeftijdskeuring moet je uitzetten onder beperkingen, want dan werkt het bij mij tenminste wel.

Moderator
    unSOUND

Maar het probleem is dus dat de iPad geen optie heeft om Explicit te weren uit films… Bij “Muziek en podcasts” is die optie er wel, maar dat heeft geen invloed op de films.

Voorlopig gebruik ik een work-around, ik heb de films in kwestie ingedeeld als TV-shows, en de rest als films. Vervolgens zet ik het tonen van TV-show gewoon uit als het nodig is…

Moderator
    unSOUND

Het lijkt erop dat de PG-tags wel werkt bij films in de MP4 container, maar niet bij films in een MOV container. iTunes toont ze dan wel, maar slaat ze blijkbaar alleen lokaal in de iTunes library op, en niet in het bestand zelf, waardoor de tag verdwijnt zodra het bestand naar de iPad gestuurd wordt… Heb nu de films opgeslagen als MP4 bestanden, de tags wederom toegevoegd, en nu werkt het wel.

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.