10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    leopard

Leefbaarheid van iPad

Ik heb een iPad 2, hoe lang kunnen iPads gemiddeld meegaan, zonder daar onnozele kuren mee te doen in normaal dagelijks gebruik.
    Het lijkt een rare vraag op zich !!;

Bijdrager
    jochjan3

Ik heb een iPad 1 al sinds het begin en hij doet het nog steeds goed!

Bijdrager
    KarelWillem

Joh, die kan wel tien jaar mee als je een beetje geluk hebt.

Zolang je niet al te wild al je apps gaat updaten, kan je héél lang met je iPad doen.

Bijdrager
    Shmoo

Normaal worden dit soort producten gemaakt om zo’n 3 jaar mee te gaan en dan moet je upgraden , tenminste dat is het doel van Apple.

Maar als je zuinig bent , geluk hebt en niet zo van de laatste trends bent kun je er wel 8 jaar mee doen.

Bijdrager
    Bamboe81

Ik ook heb ook een iPad (1) vanaf half jaartje na introductie. De hardware kan volgens mij bij normaal gebruik idd makkelijk 5 tot 10 jaar meegaan. Er zitten ook geen (nauwelijks?) bewegende delen in. Wellicht dat je een home-knop een keertje moet laten repareren ofzo, maar voor 5-10 jaar lijkt me dat schappelijk.

De ondersteuning vanuit Apple is een ander verhaal. Verder dan iOS 5 gaat ‘ie niet. Sommige nieuwere/zwaardere app’s kan ik soms niet downloaden, omdat minimaal iOS 6 vereist is. En je merkt dat de iPad geregeld het behoorlijk zwaar heeft. Dus ik vrees dat je (ook in de toekomst) veel eerder tegen zulke belemmeringen aanloopt na een tijdje, dan het apparaat zelf dat het zou begeven.

Bijdrager
    belfortmac

@Bamboe81

Zal opzet zijn van Apple, er moet immers wel genoeg verkocht worden.

Bijdrager
    Bamboe81

@daalhofmac: voor een deel zal er idd wel marketing achter zitten. Maar voor ander deel lijkt het me ook wel logisch. Bij iedere nieuwe generatie iPad is ‘ie iedere keer 20% of 30% sneller dan z’n voorganger. Als je alle stappen gaat optellen van iPad naar iPad 4 of straks 5, is de totaal sprong best behoorlijk. Dus worden app’s enzo ook zwaarder (omdat het kan).

Ik gebruik ‘m voor m’n werk: mail, notities, kalender en een browser. Dus iPad 1 is meer dan voldoende voor mijn behoeftes.

Bijdrager
    MacTS

Als je nooit aan software-updates doet zou een iPad puur technisch gezien heel lang en met dezelfde performance mee moeten kunnen, want software die nu draait doet dit over een aantal jaar nog. Maar omdat je waarschijnlijk wel update is de levensduur veel lager.

Bijdrager
    Buzz

@daalhofmac: Onzin, als het vanwege de marketing is, waarom leggen ze dan ook niet voor Mavericks de tree wat hoger dan voor Mountain Lion? De verkoop van nieuwe Macs kan ook wel zo’n duwtje gebruiken, zou ik zeggen. Ik denk dat als ze het vanwege de marketing zouden doen, het juist averechts zou kunnen werken. Als je een beetje verstand hebt van software ontwikkeling begrijp je dat er genoeg technische redenen zijn om bepaalde hardware op een gegeven moment achter te laten.

Bijdrager
    MacTS

De ‘leefbaarheid’ thuis is overigens enorm toegenomen sinds ik een iPad heb:-)

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.