20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    Rik de Belg

leapp.be

Iemand (uit België of Nederland) ervaring met deze winkel?
    Verkopen refurbished Apple.
    Prijzen lijken me aannemelijk.
    Lijkt aantrekkelijk, maar zit nog met twijfels.

Bijdrager
    Shmoo

Als het dezelfde jongens zijn als Leapp in Nederland dan ga er maar vanuit dat je vet wordt afgezet qua prijzen.

Ze vragen gewoon nog steeds 850 of 900,- voor een MacBook Pro 2012 (zonder Retina) en met een 500GB HDD schijf. Maar dan heb je wel garantie op je tweedehands dinosaurus.

Dit zijn gewoon legale gangsters die bewust misbruik maken van de onwetendheid van mensen die zich niet elke dag met Apple-praat bezighouden.

Refurbished = gewoon tweedehands spul waar een vochtig doekje overheen gaat en Sjeff verkoop met een scheef oog naar kijkt. Als de computer de Apple Hadrwaretest doorstaat heeft hij de Refusbished-test doorstaan en gaat die de verkoop in.
    Zoiets is niet Refurbished (gereviseerd) maar heeft gewoon tweedehands (marge) producten verkopen.

Moderator
    Pete.Z

Niet slecht, betrouwbaar, maar akelig duur.
    Als je graag garantie wilt op gebruikt spul, en bereid ben daar heel dik voornte betalen, zeker doen.
    Maar je kan voor hetzelfde geld jongere spullen kopen met betere specificaties, en dan zelf even het stof eruit blazen en die natte lap er over.

Bijdrager
    Victor96
    Shmoo op 02 september 2017

Als het dezelfde jongens zijn als Leapp in Nederland dan ga er maar vanuit dat je vet wordt afgezet qua prijzen.

Ze vragen gewoon nog steeds 850 of 900,- voor een MacBook Pro 2012 (zonder Retina) en met een 500GB HDD schijf. Maar dan heb je wel garantie op je tweedehands dinosaurus.

Dit zijn gewoon legale gangsters die bewust misbruik maken van de onwetendheid van mensen die zich niet elke dag met Apple-praat bezighouden.

Refurbished = gewoon tweedehands spul waar een vochtig doekje overheen gaat en Sjeff verkoop met een scheef oog naar kijkt. Als de computer de Apple Hadrwaretest doorstaat heeft hij de Refusbished-test doorstaan en gaat die de verkoop in.
    Zoiets is niet Refurbished (gereviseerd) maar heeft gewoon tweedehands (marge) producten verkopen.

Precies dit. Bij Apple zijn de procedures voor refurbished erg strikt en openbaar inzichtelijk. Niet te onderscheiden van nieuw. Bij Leapp is dat maar de vraag.

Zo betrouwbaar vind ik het dus niet, los van dat je de hoofdprijs voor verouderde hardware betaalt.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Wat betreft garantie, nog maar de vraag hoe dat gaat in de praktijk.

Vaak is dat ook een ramp, met allerlei truukjes, waarmee ze onder de garantie uit proberen te komen, zoals een bekende, “eigen schuld” helaas geen garantie!!

Valt me ook op dat Leapp heel vaag doet over de leeftijd van de Mac.

Bijdrager
    Ziegler

@JoopJoopJoop

Kan het nog vager? ‘Vaak is dat ook een ramp’?

Ik ben hier niet om ze te verdedigen, maar ik heb 1 keer een mobiele telefoon gekocht bij Leapp. De batterij was niet in orde. Zonder ook maar één vraag kon ik hem retourneren en kreeg ik mijn geld terug.

Moderator
    Pete.Z

Joopjoopjoop spreekt uit het hart, zeg maar.

Bijdrager
    Flesh

Twee bekenden van mij werken er. Ik kan in ieder geval zeggen dat ze wat betreft garantie juist vrij makkelijk zijn.

Bijdrager
    fixar
    Flesh op 03 september 2017

Twee bekenden van mij werken er. Ik kan in ieder geval zeggen dat ze wat betreft garantie juist vrij makkelijk zijn.

Gezien de marges die ze pakken zou dat dan ook wel zo mogen zijn…

Bijdrager
    Bart119

Ik persoonlijk vind hun prijzen veel te duur. Voor een beetje meer heb je een gloednieuw product met vele betere spec’s.

Bijdrager
    Ziegler

De marges lijken hoog, maar als je garantie wil geven (of ontvangen) is dat niet gratis. Ze kopen spullen in waarvan ze op zijn minst kunnen vermoeden dat er wat mee is. Ik vermoed dat er een behoorlijk percentage terugkomt na verkoop. Dat is allemaal verlies.

Bijdrager
    SvS

Die mensen moeten ook eten…

Ik zeg ook altijd: doorsparen.
    Maar als je het NU nodig hebt en niet ergens €2000 hebt liggen voor een MB Pro, dan is dit wel een optie, beter dan via Marktplaats.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@Pete.Z,

en uit veel ervaring….

Bijdrager
    bartvdv

@JoopJoopJoop:

Maar verder ongefundeerd …

Bijdrager
    Bart119
    Ziegler op 03 september 2017

De marges lijken hoog, maar als je garantie wil geven (of ontvangen) is dat niet gratis. Ze kopen spullen in waarvan ze op zijn minst kunnen vermoeden dat er wat mee is. Ik vermoed dat er een behoorlijk percentage terugkomt na verkoop. Dat is allemaal verlies.

Toch snap ik niet dat ze veel kunnen verkopen. Een iPhone 6 met 16GB geheugen kost er bijvoorbeeld 419€ terwijl je elders een splinternieuwe met 32GB kan vinden voor 399€…

Bijdrager
    SvS

Dat is je reinste oplichterij.
    Maar ja, je hebt oplettende consumenten en naïeve consumenten.

Bijdrager
    bartvdv

Dat is je reinste oplichterij.

LOL. De iPhone 7 kost pakweg 220 dollar (?) om te produceren om ze dan te verkopen aan … Maar ja, je hebt oplettende consumenten en naïeve consumenten.

Bijdrager
    Ziegler
    Bart119 op 04 september 2017
    Ziegler op 03 september 2017

Toch snap ik niet dat ze veel kunnen verkopen. Een iPhone 6 met 16GB geheugen kost er bijvoorbeeld 419€ terwijl je elders een splinternieuwe met 32GB kan vinden voor 399€…

Je hebt één voorbeeld van een in jouw ogen rare prijsstelling en je stelt gelijk vragen bij het verdienmodel? Overigens ben ik wel nieuwsgierig waar ‘elders’ is.

Bijdrager
    Joid

En je hebt consumenten die heel graag in een winkel willen kopen. Hebben geen vertrouwen in Marktplaats of webshops, en stappen dan zo’n winkel in.

Ik snap het ook niet, maar er is blijkbaar een goede markt voor. Afgaande op de vele winkels die Leapp de afgelopen tijd heeft geopend.

Bijdrager
    Shmoo

Overigens ben ik wel nieuwsgierig waar ‘elders’ is.

– CoolBlauw
    – Bol.com
    – Belsimpel
    – A-Mac
    – Media Markt

…en waarschijnlijk nog een aantal winkels.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.