7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Alex

League of Legends op IMAC 4K (DE VIDEOKAART)

Hallo iedereen,

Ik heb pas een nieuwe iMac 4k gekocht in de mediamarkt.
    De standaard iMac 4k met:

3,1 GHZ Intel Core i5
    8gb 1867 MHZ DDR3
    Intel iris pro Graphics 6200 1536 mb

Nu is mijn vraag kan ik op deze iMac zonder problemen dat hij kapot gaat league of legends spelen?
    Ik heb op de normale eisen gekeken van de game en er staat:

RECOMMENDED SPECS
    2 GHz processor (supporting SSE2 instruction set or higher)
    4 GB of RAM or higher
    10 GB available hard disk space
    NVIDIA GeForce GT 330M / ATI Radeon HD 4670 or better
    Mac OS X 10.7.5 or higher

IK BEGRIJP DE VIDEOKAART NIET.
    Want er staat dat je een NVIDIA GEFORCE OF EEN RADEON NODIG HEBT.
    Wat is de kracht van een intel iris pro 6200 die in de iMac zit is deze goed genoeg hiervoor.
    Ik weet dat iMac geen gaming computers zijn dat werd mij ook verteld maar ik ben benieuwd wat jullie hierover te zeggen hebben.
    Ik ben namelijk geen windows fan :).

Bijdrager
    KarelWillem

…kan ik op deze iMac zonder problemen dat hij kapot gaat league of legends spelen?…

Er is nog nooit een computer kapot gegaan van het spelen van een spel. Dus.. ja.

Op een ‘gewone’ iMac:

Op de 4K iMac:
    League of Legends ran much better than we expected at 4K, to be fair, living in the neighborhood of 95 to 105 frames per second and bypassing the barrier-like mouse issues.

http://www.digitaltrends.com/desktop-computer-reviews/apple-imac-with-retina-display-review/

Enfin, net als ik kan ook jij dit in Google plakken: League of Legends op IMAC 4K

Bijdrager
    Alex

Ik zie dat inderdaad ,maar die iMac had nog een:

Graphicscard: NVIDIA GeForce GT 750M 1024 MB

Ik snap alleen niet waarom ze NVIDIA eruit hebben gehaald is de intel iris pro dan beter dan de NVDIA 750 M?
    Hoe kun je de iris pro beschrijven en vergelijken met NVIDIA OF RADEON.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

@Alex

Ik weet dat de vorige generatie Iris Pro’s (Iris 5200) te vergelijken was met een GeForce GT 650M. Hij zal dus zeker sneller zijn dan een equivalente 650M, en die is al een stuk sneller dan de 330M die LoL minimaal vereist.

Verder is het verwijderen van de discrete GPU gewoon kostenbesparend. Die Iris-dingetjes zijn lang niet meer zo lullig als de oude Intel GMA-serie en blijven de low- tot mid-range GPUs van Nvidia en AMD met (relatief) gemak bij. Dus waarom een aparte AMD of Nvidia plaatsen als je eigenlijk gewoon een ‘gratis’ GPU op de processor krijgt? Dat betekent minder gecompliceerde circuits, onderdelenbesparing, minder heatsinks, etc. Daarnaast zijn de grafische kaarten in iMacs nooit echt fantastisch geweest, het is gewoon de naam die je mist.

Bijdrager
    makasa

Waarom dan geen iMac gekocht met een dedicated videokaart als de specs dat vragen?

Bijdrager
    SvS
    makasa op 27 januari 2016

Waarom dan geen iMac gekocht met een dedicated videokaart als de specs dat vragen?

Beetje een zinloze vraag.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.