14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Jack4ya

LCD’s -> Sony vs Samsung

Toch maar hier op Macosx.nl, ten slotte allemaal beeldschermkijkers.

Momenteel zijn we erg dicht bij de aankoop van een ca 40″ LCD. Maar we hebben toch nog een aantal vragen;

Over Sony: we hebben de KDL-40V2000 in de winkel gezien naast een LG en daar zagen we wel betere kleur (vooral de groentonen) dan de LG. Toen de we folder van Sony zagen, stond daarin ook type KDL-40S2000. Het verschil is “Live Colour Creation Backlight”… juist ja. Wat is dat?
    De 200,- euro terug actie maakt dat dit model nog net haalbaar is (zeker via een www winkel)

Over Samsung LE40R71
    We vinden het uiterlijk (piano zwart hoogglans) niet echt mooi, maar het beeld lijkt wel mooi. Helaas hebben we geen situatie gevonden waarin we ‘m kunnen vergelijken met de Sony Bravia’s

Heeft iemand ze letterlijk naast elkaar kunnen vergelijken? Zowel beeld als specificaties?

Ik heb best veel vergelijkings sites bekeken, maar die geven niet echt uitsluitsel. Slechts 1 review:
    Geert VG: ” … is er momenteel iets beter dan de Sony? Ja! Na wikken en wegen, zonder twijfel deze Samsung LCD besteld. Zonder blozen geeft dit toestel echte “zwart waarden” en een kontrast om u tegen te zeggen in vergelijking met de concurrentie Al bij al gevallen voor het design en natuurlijk de beeldkwaliteit. In vergelijking met de Sony bravia; veel beter kontrast/zwartniveau, geen probleem met de kijkhoek (bij de Sony moest je recht voor het scherm zitten want een meter of 2 ernaast was het zwart :grijs en het beeld flets) … ”

1: Kortom: wat zijn de verschillen tussen de s en de v serie van de Bravia’s?
    2: Wat zou jij kiezen Sony of Samsung en waarom?
    3: Of ben ik een suffe geit en zie ik hét model over het hoofd? Zoja, welke?

Bijdrager
    Lucas Raggers

Even verplaatst naar forumonderdeel Gadgets & Lifestyle.

Accessoires en andere spulletjes die aansluiten op de Digital Lifestyle.

Bijdrager
    Jack4ya
    ”lucasraggers”

Even verplaatst naar forumonderdeel Gadgets & Lifestyle.

Accessoires en andere spulletjes die aansluiten op de Digital Lifestyle.

Thnx

Bijdrager
    sypie

Je had het over de groentonen van een bepaald toestel die je had bekeken. Laat je daar echter niet door misleiden. Ik heb zelf bij een electronicazaak gewerkt (welliswaar als bezorger, maar dat terwijzde) en ik weet uit ervaring dat toestellen in een winkel lang niet altijd goed staan. Sommige toestellen zijn zo op de plank gezet, aangezet, zenders er in en klaar… Maar dan komt het leuke natuurlijk nog, om een vergleijkbaar beeld te geven zul je met beide toestellen moeten spelen. Kijk of je voor jezelf de instellingen zo kunt veranderen dat ze wel heel dicht bij elkaar liggen.

Ik kan je echter niet vertellen welke de beste is, ik ben namelijk niet geinteresseerd in tv’s. Ik wilde je alleen laten weten dat de kleuren op een scherm niet altijd eerlijk zijn t.o.v. elkaar omdat de verkopers de toestellen niet goed hebben ingesteld.

Bijdrager
    IT2Be

Ik heb de Sony 32S alweer een paar maanden. Meer dan uitstekend apparaat. Kan je alleen niet vertellen of hij beter/slechter is dan de Samsung. Heb wel veel toestellen vergeleken in meerdere winkels.

Na eerst het absoluut belabberde advies van de diverse verkopers gefilterd en vergeleken te hebben is de Sony voor ons als beste uit de bus gekomen.

Bijdrager
    Jack4ya
    ”IT2Be”

Ik heb de Sony 32S alweer een paar maanden. Meer dan uitstekend apparaat. Kan je alleen niet vertellen of hij beter/slechter is dan de Samsung. Heb wel veel toestellen vergeleken in meerdere winkels.

Na eerst het absoluut belabberde advies van de diverse verkopers gefilterd en vergeleken te hebben is de Sony voor ons als beste uit de bus gekomen.

hehehe :D

Bloed kruipt ECHT waar het niet gaan MOET… we hebben ‘m al gekocht :innocent: De Bravia that is…
    (ik moet, ter mijner verdediging, wel zeggen dat we al enkele maanden bezig waren)

En hij staat nu de zenders te installeren…
    en…$%#$) wat is dat groot!

Bijdrager
    IT2Be

Daddiegrootisgeloofik… Ik vind onze 32″ al groot:)

Have funt with it!!!

Bijdrager
    Jack4ya
    ”IT2Be”

Daddiegrootisgeloofik… Ik vind onze 32″ al groot:)

Have funt with it!!!

Thnx… ik ben atechnisch maar ik ga even kijken of ik dat dtv van Casema er tussen gefrot krijg. :P

Bijdrager
    Jack4ya

Nou tv kijken is wel aardig… blijft nogal ruizig (ik heb volgens mij een bionisch oog ofzo)

De xbox (geen 360) is al heel wat beter… alleen wat ik letterlijk draaierig van de RPG :sealed:

Maar hémel.. trap er een dvd in!! Ik heb Moulin Rouge er in gedaan (is nogal kleurrijk) en ik sta echt he-le-maal paf!! De kleuren knallen er af… en dat groen, joh, ik heb nog nooi zulk groen op een tv gezien…

Het begin van Moulin Rouge is nogal wervelend, en dat is nu echt verpletterend…

Ik heb alleen nog een beetje ruzie met de digitale instellingen van het toestel

Bijdrager
    IT2Be

Heb je kabel? Moet je eens een satelliet aansluiten. Wordt de kwaliteit ineens stukken beter.

Alleen daarom al ben ik ook aan de satelliet gegaan.

DVD is idd ongehoord:)

Ik heb mij de eerste weken ook steeds lopen verbazen over de kwaliteit…

Cheers

Bijdrager
    Jack4ya
    ”IT2Be”

Heb je kabel? Moet je eens een satelliet aansluiten. Wordt de kwaliteit ineens stukken beter.

Alleen daarom al ben ik ook aan de satelliet gegaan.

DVD is idd ongehoord:)

Ik heb mij de eerste weken ook steeds lopen verbazen over de kwaliteit…

Cheers

Ik heb echt de eerste 10 min naar de dvd met open maand zitten kijken van verbazing… bizar dit.

Tja, we hebben net digitaal genomen in de hoop dat het enigzins in de buurt kwam. Nou, het moet maar, maar echt mooi is het zeker niet.

Maar moet je voor satelliet alleen een schotel kopen? Of zijn er meer haken en ogen?

Bijdrager
    IT2Be

Satelliet: schotel, receiver kabeltjes etc. DVD recorder moet op 2e receiver (of 1 receiver met 2 tuners er in of 1 receiver met eigen recorder en 2e tuner ingebouwd).

Dit deel van het tv kijken is waar ik een haat/liefde verhouding mee heb. Ik ben beslist geen digibeet maar hier kom je wel in de zone van ‘wat is nog gebruiksvriendelijk of niet)…

Veel kabel, veel apparaat, veel afstandsbediening. Wij hebben een aparte afstandsbediening van logitech gekocht maar die vangt niet alles.

TV met eigen tuner en DVD recorder met eigen tuner zijn wat dat betreft niet te versmaden qua gebruiksgemak maar ja… Die kwaliteit he… En straks misschien nog een beetje leuk HD TV…

Bijdrager
    Jack4ya

Dat klinkt nogal ingewikkeld ja.

Ik begrijp overigens dat de Sony een ingebouwde digitale tuner heeft voor zendingen via de Ether (Dus niet Casema via de kabel :x )
    Ik zou dus Digitenne of KPN kunnen nemen, maar zitten daar nog haken of ogen aan?

Ik weet van de CAM adapter, antenne en abo. Maar ik denk bijv. aan meerdere tv (al hoe wel ik iets las dat je met meerdere cards binnen het bereik blijft, dat je dan meerdere tv’s kan kijken)

Voordeel zou zijn, dat ik de ab van de digitale decoder weg kan gooien, want nu sta ik met 3 ab’s te goochelen (decoder, tv en cinemaset)

Bijdrager
    DeXoN

[size=9:9de849e3df]Kleine Tip: Kijk niet te veel naar de kwaliteit van beeld in de winkels want het signaal dat die ontvangen is altijd een x aantal keer afgetapt en zorgt dus voor een belabberd beeld. Lees eerst reviews van beide LCD’s en ga dan naar de winkel.[/size:9de849e3df]

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.