8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    West

LCD vervangen?

Goedendag,

Wie kan mij helpen….

Ik heb een imac (late 2009) en daarvan is mijn LCD waarschijnlijk stuk.
    Hij geeft geen beeld meer, maar mijn 2e scherm wel (via display poort) dus denk ik dat ik mijn LCD moet gaan vervangen

mijn vraag is nu,
    Hoe kan ik dat zeker weten of testen.

Ik hoor het heel graag,
    groet West.

Bijdrager
    SunKeeper

Pak eens een felle lamp en schijn op het scherm terwijl het ‘aan’ staat. Liefst in een donkere omgeving.

Als je dan wel vaag je beeld kunt zien, is het de achtergrondverlichting, niet het scherm zelf wat niet werkt.

Lost het probleem niet op, maar dan weet je wel preciezer waar het probleem zit.

Moderator
    Night

Dat zou één van de mogelijkheden zijn. Een andere mogelijkheid is een breuk in de (aansluiting van) de flatcable.
    Of toch een defect in de videochip (wat helaas te vaak voorkomt bij iMacs)

Bijdrager
    West

Hoi Bedankt voor jullie reactie, alleen vraag ik mijzelf af of dan evengoed mijn 2e scherm blijft werken bij een gebroken kabel?

Bijdrager
    MrBelloNLD

zelf goede ervaringen met macdemolition, te ochten, heeft meestal div spul op vrrd… ‘kweenie waar je vandaan komt…

Bijdrager
    SunKeeper
    West op 11 december 2016

Hoi Bedankt voor jullie reactie, alleen vraag ik mijzelf af of dan evengoed mijn 2e scherm blijft werken bij een gebroken kabel?

Vanaf de grafische kaart lopen er twee verbindingen voor video: eentje naar het interne scherm en eentje naar video-uitgangspoort(en).

Als de kabel naar het interne scherm iets mankeert, valt dus de ene verbinding weg, maar de andere niet.

Bijdrager
    West

Top, daar heb ik wat aan.
    Ga kijken wat ik daar mee kan.

Gr West.

Bijdrager
    West

Weer een stap verder.

Ik heb mijn LCD scherm uit mijn imac gehaald en opnieuw opgestart zonder LCD.
    Het is dan ook leuk om te zien dat hij dan mijn 2e scherm (zie mijn eerdere bericht) als eerste ziet en volgens mij betekent dat mijn videokaart nog werkt, toch?
    Kortom ik zal waarschijnlijk nu aan een nieuw LCD scherm moeten.

Zijn jullie het met mij eens?

Groet West.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.