21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    JeroenR

LCD-tv kopen

Ik ben dus van plan een LCD-tv te kopen.
    Ik heb me al rot gezocht achter goede tv’s voor niet al te veel geld , dit met niet zo veel succes.

Ik ben dus op zoek naar een LCD-tv, er moet een HDMI aansluiting zijn , eventueel een DVI aansluiting(niet noodzakelijk) , Grootte maakt niet uit wel liefst rond de 20″ , het moet HD ready zijn (720p) en als het kan moet het een mogelijkheid hebben tot het bevestigen van de tv met een muurbeugel tegen de muur.

Dit is het zo een beetje. Nu is mijn vraag aan jullie, hebben jullie sugesties van tv’s met deze specificaties? Of heb je zelf zo een tv? Laat me dan A.U.B. weten waar je die gekocht hebt en hoeveel je hem hebt betaalt.

Alvast bedankt.

Bijdrager
    Donnie Darko

Er was laatst een topic met een samsung voor aansluiten op mac mini.

Met alles erop en er aan, en een mooi prijsje…

Ik zal even zoeken.

edit:

”evo”

Ik heb deze:

Samsung LE26R51B (bestaat ook in 32 inch)

http://www.kieskeurig.nl/product/9F2DCE9EAB13E893C125702200524B38.htm

Super tv, goede prijs kwaliteit verhouding.

1366 x 768 pixels
    Veel aansluitingen: HDMI/DVI, VGA, Component, S-video, 2x scart.

Zit ook een goede ruis filter op voor het kijken naar gewone kabel tv.

Ik heb het ding op een Macbook, mediacenter, xbox 360 en mac mini getest.
    Het werkt allemaal perfect.

Groeten,

evo

Topic: Wat is de ultieme TV voor bij Intel-Mini?

Bijdrager
    GoingStrong

Hallo JeroenR,

Sinds twee jaar heb ik een THOMSON lcd TV, van 28″. Deze is in het begin 3x stuk gegaan. Na twee reparaties (eerste keer moederbord vervangen, tweede keer de av-module) ging ie weer stuk en kreeg ik een nieuwe. Die doet het goed en is nooit stuk geweest.

De prijs die ik toen heb betaald weet ik niet meer precies, maar was veel geld. Nu zijn ze gelukkig goedkoper. Ik ben heel tevreden met deze TV omdat ie me vreselijk veel ruimte bespaart. Hij hangt aan de muur (ik vind dat je een platte tv niet op een kastje moet zetten).

Hopelijk heb je wat aan mijn info. :)

Moderator
    Koen van Tongeren

Wij hebben precies de zelfde tv als Going strong en zijn er erg tevreden mee. Heeft destijds 1500 euro gekost, maar is nu ongetwijfeld goedkoper. Mooi helder beeld, goeie kleuren en HD ready, wat betekent dat ie HD tv aankan zodra dat komt, dwz. de gecomprimeerde versie. Volledig HD TV compatible tv’s kosten nog altijd minstens twee keer zoveel.

Bijdrager
    Ewout

Weet je zeker dat je LCD wilt ? Ik heb LCD (26″) en Plasma (42″) en Plasma wint op alle terreinen DIK :inlove:

Ewout

Moderator
    Koen van Tongeren

En de grootste winnaar is Eneco/Essent/Nuon/Oxxio etc.
    Plasma geeft bij mijn weten pas prijs/kwaliteit voordeel bij grotere schermen. Niet bij 20 inch waar de topic opener over spreekt.

Bijdrager
    Ewout
    ”Koen

En de grootste winnaar is Eneco/Essent/Nuon/Oxxio etc.

261Watt bij 106 cm beeld diagonaal? Vind ik niet overdreven hoor….

Voor het overige heb je gelijk….:oops:

Ewout

Bijdrager
    Laiste

hmmm ik heb een Samsung… precieze specs weet ik even niet uit mijn hoofd (vergeef me, op dit uur) maar hij hangt iig aan een macmini die als server en mediacenter dient en ik kan er prima HD op kijken:) Ben er erg tevreden mee, al zapt ie wat langzaam (maar das normaal voor LCD’s) en is de afstandsbediening ronduit FOEIlelijk, dus daar hebben we een programmeerbare logitech universele voor gekocht!

Bijdrager
    Zaphod_B

Ja lelijk die AB! Heb nu ook een Logitech remote ;).

En dus het zelfde merk TV! Een Samsung LE32R51B. Is ondertussen alweer een ouder model. Ze probeerden me in de winkel uiteraard voor 200 euro meer de nieuwere aan te smeren (LE32T51B) maar het enige verschil is dat die een iets betere contrastratio heeft. (1:5000 inplaats van 1:3000). Ik vond op deze het beeld meer dan prima en vond 200 euro verschil wat gortig.

Uitstekende televisie, kan niet anders zeggen! Echt helemaal perfectemundo. En HD vanaf m’n Macbookpro via DVI –> HDMI ziet er geweldig uit.

Bijdrager
    Richard5

Is een cinema display niks voor je, als je er toch een mac aan gaat hangen ? Hoef je alleen nog een tv-tuner voor je mac te kopen en je hebt gelijk een pvr. Deze is dan ook gelijk echt HD als je de 23 inch koopt.

(heb ik zelf ook zo, alleen geen tuner omdat de meeste tv programma’s die het waard zijn om te kijken wel ergens te downloaden zijn)

Bijdrager
    Laiste

Jaaaaa die AB! Gut gut… die ontwerper moeten ze maar ontslaan:) Maar goed, dat zal een kwestie van smaak zijn… De nieuwe versies van die Samsung hebben volgens mij (vreemd genoeg) ook een lagere resolutie dan die Samsung die wij dan hebben, ook heel apart :

Bijdrager
    S.A.F
    ”Donnie

Er was laatst een topic met een samsung voor aansluiten op mac mini.

Met alles erop en er aan, en een mooi prijsje…

Ik zal even zoeken.

edit:

”evo”

Ik heb deze:

Samsung LE26R51B (bestaat ook in 32 inch)

http://www.kieskeurig.nl/product/9F2DCE9EAB13E893C125702200524B38.htm

Super tv, goede prijs kwaliteit verhouding.

1366 x 768 pixels
    Veel aansluitingen: HDMI/DVI, VGA, Component, S-video, 2x scart.

Zit ook een goede ruis filter op voor het kijken naar gewone kabel tv.

Ik heb het ding op een Macbook, mediacenter, xbox 360 en mac mini getest.
    Het werkt allemaal perfect.

Groeten,

evo

Topic: Wat is de ultieme TV voor bij Intel-Mini?

Die tv heb ik ook. Fantastisch beeld en alle mogelijke zaken zitten erop (DVI, HD-ready, etc.). Wat het allemaal precies is weet ik totaal niet, boeit me ook heel weinig. HD-tv kan nog wel even duren voordat dat echt een standaard is.
    Het design is in ieder geval fantastisch, het beeld kraakhelder (i.c.m. digitale tv), etc.
    Hij hangt heel mooi aan de muur bij mij thuis. Hij was niet goedkoop, zo’n 1.200 euro geloof ik vorig jaar. Maar dan heb je wel wat!

Bijdrager
    Brimme
    ”Ewout”

Weet je zeker dat je LCD wilt ? Ik heb LCD (26″) en Plasma (42″) en Plasma wint op alle terreinen DIK :inlove:

Ewout

ik zou ook voor plasma gaan maar plasma heb je pas vanf 37″.
    Ik verkoop lcd en plasma tv en in de lcd klasse wint samsung op bijna alle fronten. hoge helderheid en snelle schermen, Kan je dus zeker een samsung aanraden.

Bijdrager
    Richard5

Toch snap ik de hele hype van platte beeldschermen nog niet, behalve het voordeel van het platte kastje ga je er met het beeld kwaliteit toch altijd op achteruit in vergelijk met een normale beeldbuis.

Trouwens er blijken al vergevorderde stappen te zijn om plattere beeldbuizen (+/- 10/15 cm diep) te maken. Er zijn al proefmodellen die werken en nu is het ontwikkelen naar een consumentenverise die waarschijnlijk volgend jaar zal komen. Dan heb je geweldige beeldkwaliteit en een plat scherm !

Ik wacht dus nog even….

Bijdrager
    Brimme

ben ik niet met je eens,
    Een aantal schermen zijn inderdaad ook niet om aan te zien zoals de goedkopere lcd schermen, deze zijn nog veel te veel digitaal.

De nieuwste plasma schermen daarintegen zijn veel mooier dan de oude beeldbuizen,
    kijk maar eens naar een pioneer 436xde. En al helemaal als je hier hd op draait.

Bijdrager
    Petje

Vandaag de dag is LCD zelfs beter dan plasma.
    Dit wordt ook toegegeven door een philips topman.
    De helderheid en de kleur opbrengst is al ingehaald door lcd tv en de responcetijden zijn al rond de 4 tot 6 ms. Dan heb je nog de technieken zoals Ultra of ectra black pixel technologie die voor een beter zwart zorgt bij lcd.
    Tenslotte is het stroomverbruik bij lcd veel lager dan bij plasma bij dezelfde beeldmaat.
    Voorbeeld:117 inch plasma 460 watt en 117 inch LCD 250 wat, dat is dus bijna de helft, en dan is alleen LCD tv echt Full HD en plasma komt niet verder dan HD ready.

Bijdrager
    JJmac

Wat vinden jullie hiervan http://www.panasonic.nl/Products_Info.asp?M=3922|607|602|601|4|1
    Door de techniek van 100mhz toe passen, krijg je een mooi beeld.

Bijdrager
    Maccessory
    ”Petje”

De helderheid en de kleur opbrengst is al ingehaald door lcd tv en de responcetijden zijn al rond de 4 tot 6 ms. Dan heb je nog de technieken zoals Ultra of ectra black pixel technologie die voor een beter zwart zorgt bij lcd.
    Tenslotte is het stroomverbruik bij lcd veel lager dan bij plasma bij dezelfde beeldmaat.
    Voorbeeld:117 inch plasma 460 watt en 117 inch LCD 250 wat, dat is dus bijna de helft, en dan is alleen LCD tv echt Full HD en plasma komt niet verder dan HD ready.

Ik denk dat het er ook aan ligt hoeveel je er voor neer wilt leggen. De meer betaalbare LCD’s (tot pak ‘m beet €1000) zullen waarschijnlijk nog niet alle verbeter-features hebben om ze op bepaalde punten plasma te laten overstijgen (met name kleurbereik, kijkhoek en zwartdiepte).

Ik heb me ook lange tijd op een LCD TV blindgestaard maar ben uiteindelijk gezwicht voor een 42″ Panasonic plasma en heb er nog geen minuut spijt van gehad. In mijn prijsklasse (max € 1250) was dit gewoon de beste aanbieding, met bijbehorend voordeel dat het scherm weer ietsje groter was dan een LCD van dezelfde prijs. Dat was voor mij belangrijk gezien de kijkafstand in mijn woonkamer van zo’n 4 a 4,5 meter.

Verbruik was bij mij in eerste instantie ook een issue. Mijn plasma verbruikt iets van 260 W waar een vergelijkbare LCD waarschijnlijk rond de 190 W uit zal komen. Dat is inderdaad in het voordeel van de LCD, maar aan de andere kant heb ik mijn TV niet 24 uur per dag aanstaan, dus in de praktijk valt dat wel weer mee.

En tegenwoordig zijn er ook Full-HD plasma’s hoor…:wink:

Bijdrager
    JJmac

Ik hou niet zo van grote tv,s daarom zal mijn keuze een 26 inch worden, en de Panasonic vind ik wel een leuke lcd tv.

Bijdrager
    macni
    ”Petje”

Hier ben ik het echter niet met je mee eens. In onze woonkamer hebben wij een phillips plasma scherm hangen van 127cm diagonaal met mijn xbox 360 en mijn wii eraan. Wij hebben tevens ook nog een paar lcd schermen in de keuken op mijn kamer en mijn moeders en mijn zus kamer. Dat zijn allemaal verschillende merken. Maar van alle kanten wint die plasma tv toch dik 8)

echter zijn lcd schermen wel handiger voor op slaapkamers enzo , omdat plasma schermen volgens mij ik weet het niet zeker pas vanaf 42 inch te koop zijn. (en ze zijn meestal ook stukken goedkoper)

ik heb het zelf ook gebrobeert op onze nieuwe phillips lcd scherm mijn xbox 360 aan te sluiten.
    maar daar wind het plasma scherm ook ( dat komt waarschijnlijk ook door de rlxte grote:p )

oh jah en de kijkhoek van een lcd scherm is ook veel kleiner dan dat van een plasma tv. Kijk maar eens helemaal schuin tegen een lcd scherm aan dan krijg jij schaduwen te zien en dat is bij een plasma tv niet.

Bijdrager
    GoingStrong
    ”macni”

Hier ben ik het echter niet met je mee eens. In onze woonkamer hebben wij een phillips plasma scherm hangen van 127cm diagonaal met mijn xbox 360 en mijn wii eraan. Wij hebben tevens ook nog een paar lcd schermen in de keuken op mijn kamer en mijn moeders en mijn zus kamer.

Best leuk, zo’n huis vol met platte schermen! :wink:

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.