19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:

Bijdrager
    andrez

LCD beeldscherm staat schuin op iMac! :(

Beste mede Mac-ers,

Nou daar word ik niet vrolijker van zeg. Het viel me op een gegeven moment op dat het LCD beeldscherm van m’n nieuwe iMac schuin staat! Rechts zo’n centimeter hoger dan links. Het is heel duidelijk te zien als ik het beeldscherm naar het toetsenbord toebeweeg. Als aan de linkerkant het toetsenbord wordt aangeraakt kan ik er aan de rechterkant nog een vinger tussen houden.   

Heb de leverancier inmiddels op de hoogte gesteld. De dichtstbijzijnde Card Services zit in Zwolle. Daar gaan we weer, reiskosten, gedoe. Had oude bestanden bijvoorbeeld net overgezet:(

Bijdrager
    MacBeer

Erg vervelend……

Maar ik neem aan dat je leverancier niet moeilijk doet en dat je je mac meteen weg kan brengen. Dit vind ik toch wat slordig van Apple.

Bijdrager
    andrez
    ”MacBjorn”

Erg vervelend……

Maar ik neem aan dat je leverancier niet moeilijk doet en dat je je mac meteen weg kan brengen. Dit vind ik toch wat slordig van Apple.

Ja, dit verwacht je zeker van Apple niet. Heb al wat zitten wrikken, maar het wordt er niet beter op natuurlijk! Zal maandag wel een mailtje krijgen. Moet in zo’n geval nog vervoer regelen ook, omdat ik zelf geen auto heb. Nou ja, ’t is niet anders.

Bijdrager
    MacBeer

Niet wrikken, straks doe je wat verkeerds en zegt Apple dat je het zelf schuld bent.
    vanaf blijven en de dealer bellen. Maar dat neemt niet weg dat je ‘m even kwijt bent en vervoer enzo moet regelen.
    Toen ik mijn performa 5200 kocht had ik in het begin ook vervelende problemen. Maar toen deze waren opgelost heeft hij nog jaren als een zonnetje gedraaid.

Bijdrager
    andrez
    ”MacBjorn”

Niet wrikken, straks doe je wat verkeerds en zegt Apple dat je het zelf schuld bent.
    vanaf blijven en de dealer bellen. Maar dat neemt niet weg dat je ‘m even kwijt bent en vervoer enzo moet regelen.
    Toen ik mijn performa 5200 kocht had ik in het begin ook vervelende problemen. Maar toen deze waren opgelost heeft hij nog jaren als een zonnetje gedraaid.

Had ik ook al bedacht, maar ja, de verleiding is wel groot om het toch zelf op te lossen. Je wilt het zeker bij zo’n prestigieus apparaat niet meteen accepteren, of zelfs geloven.
    Gelukkig heb ik m’n ouwe iMac G3 nog. Die heeft ook de nodige ingrepen achter de rug, maar liet me sindsdien niet meer in de steek. Probeer het ook positief te benaderen. ’t is wat lullig t.o.v. Window-ers die zoiets natuurlijk aangrijpen om terug te slaan.
    Er hebben dus meer Mac-ers zo’n ervaring.

Bijdrager
    MacBeer

Nou, mijn ervaring is dat als een Mac kuren vertoont (en geloof me, dat doen ze soms. Lees het draadje van Amsterdam maar eens over de videokaart van haar G5…) ze dit niet meer doen na een reparatie. (Uitzonderingen daargelaten.)
    Mac’s zijn ook computers, en computers vertonen kuren.
    Pc’s start je op en je hoopt dat ze het doen. Je weet immers maar nooit…
    Onderhoud is gewoon zeer belangrijk bij computers, Mac of PC.
    Maar jouw probleem heeft gewoon te maken met een slechte assemblage. Apple weet dat en daarom doen ze er niet moeilijk over.

Tja, Pc gebruikers grijpen alles aan om de Mac naar beneden te halen. Berichten van kapotte pc’s daar kijkt niemand van op. Het lijkt wel of dat dit normaal is. Je koopt een pc en je kijkt niet raar op als hij kapot gaat. ‘Mijn pc is in reparatie’ is een doodnormale uitspraak.
    Als een Mac kuren vertoont dan is dat uniek. Mensen die een Mac kopen gaan ervan uit dat het beestje nooit meer zijn/haar plekje verlaat om terug naar de dealer te gaan.
    Da’s ergens een naive gedachte, maar het illustreert naar mijn mening wel de kwaliteit van de Mac.

Bijdrager
    Indomarco

Niet dat je er wat aan hebt, maar ik had net zo´n 15″ iMac met één centimeter schuine beeldscherm. Ik heb er niets aan gedaan en binnen een jaar verkocht om een (rechte) 17″ te kopen.
    Succes

Bijdrager
    andrez

En omdat het tamelijk uniek is, valt het des te meer op. Dat er wat loos was met m’n G3 (en toebehoren) was niet meer uniek te noemen, maar in bepaalde gevallen wel door eigen toedoen.

Bijdrager
    andrez
    ”Indomarco”

Niet dat je er wat aan hebt, maar ik had net zo´n 15″ iMac met één centimeter schuine beeldscherm. Ik heb er niets aan gedaan en binnen een jaar verkocht om een (rechte) 17″ te kopen.
    Succes

Zo uniek is het dus niet! Had ook al zo’n vermoeden. Zouden iMac’s met zo’n mankement “op goed geluk” geleverd worden? Nou ja, maar niet achterdochtig worden.
    Nee, doorverkopen is, met garantie, geen optie, maar wie weet, alsnog een 20 inch :wink:

Bijdrager
    MacBeer

uniek of niet: die beeldschermen horen recht te staan.
    Je hebt recht op reparatie. Ik zou me er enorm aan storen. Je betaalt niet zoveel geld voor een absolute topmachine waar het scherm knullig scheef van staat.

Bijdrager
    appleholic
    ”MacBjorn”

uniek of niet: die beeldschermen horen recht te staan.
    Je hebt recht op reparatie. Ik zou me er enorm aan storen. Je betaalt niet zoveel geld voor een absolute topmachine waar het scherm knullig scheef van staat.

Onzin. Hij moet niet gerepareerd worden, maar je hebt recht op een nieuwe of geld terug. Dit is dus en productiefout en je hebt je iMac dus nog nooit goed kunnen gebruiken.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Ok Andrez,

je bent niet de enige. Ik had half februari een 20″ iMAc besteld.
    Het was een BTO, met grotere harddisk, dus de levering liet meer dan drie weken op zich wachten.

Maar het scherm stond scheef. Rechts 9 mm lager dan links. Ik heb de leverancier (mailamac) gebeld en die hebben mij een antwoordnummer gegeven zodat ik de iMAc terug kon sturen. Ze hadden zo’n zelfde op voorraad en die zouden ze meteen naar mij sturen zodra ze mijne ontvangen hadden.

Een paar dagen later kreeg ik de doos weer terug. Het was dezelfde, geen vervanger, en het beeldscherm stond een stuk rechter. Nog niet helemaal waterpas, rechts 1,5 mm lager dan links.

Het is blijkbaar een productiefout als het vaker voorkomt. Omdat ik er al zolang op had moeten wachten en er volgende week een klus op wil doen heb ik geen zin om hem weer kwijt te zijn.

Anyway, als je hem kan missen zou ik je toch aanraden hem terug te sturen.
    :(

Bijdrager
    macpro

Het komt vaker voor.
    Bij mij zit er ook een klein hoogteverschil op een 17″ iMac.
    Een collega van mij heeft het wat erger.

Bijdrager
    andrez

Nog even en het is eerder regel dan uitzondering, EagerBObNerd en macpro! Wat me overigens niet zo verbaast. Ze hebben zich het niet echt gemakkelijk gemaakt met een dergelijke constructie.

Heb het volgende elders uitgevonden:

”Screen tilts to the left or the right even after a manual adjustment.
    Note:
    It is normal for the screen on an iMac (Flat Panel) to have a small amount of horizontal play.
    However, the screen should be able to be adjusted so that it will stay in a level horizontal position.”

Een dealer met TD kan dit probleem waarschijnlijk oplossen terwijl je wacht als je er een afspraak voor maakt, het is een kwestie van achterkant van het scherm losmaken, 4 schroefjes los, rechthangen, schroefjes weer vast…

Wat dat aangaat zou ik dezelfde iMac dus kunnen houden, wat een stuk scheelt omdat ik alle bestanden inmiddels heb overgezet en ik de Mac ook niet hoef te missen. Had ‘m ook bij Mail-A-Mac besteld, juist omdat ze als zakenpartner Card Services hebben, wat hier redelijk in de buurt zit. Nou ja, kom ik daar ook nog eens weer :roll::wink:

Bijdrager
    sarasin

ææ

Bijdrager
    EagerB0bNerd
    ”johnny_cash”

had ook gekund via de applecare dan komen ze hem ophalen.. nadeel je bent hem wel langer kwijt

ja en je moet BETALEN voor Applecare, terwijl het hier duidelijk gaat om een productiefout die door de leverancier kostenloos hersteld moet worden.
    Wat dat betreft doet MAilamac het netjes, je moet de doos weliswaar zelf naar een postkantoor brengen maar je hoeft geen port te betalen

(waar de medewerkers van de PTT nogal vreemd tegenaan keken, ze vertelden mij dat “verzekerde verzending” naar een antwoordnummer niet mogelijk is)

@andrez:
    Dat stukje, over hoe het beeldscherm recht te zetten, zit daar ook een beschrijving bij hoe je de achterkant van het scherm los kan halen om bij die vier schroefjes te komen ??

Bijdrager
    andrez
    ”EagerB0bNerd”
    ”johnny_cash”

had ook gekund via de applecare dan komen ze hem ophalen.. nadeel je bent hem wel langer kwijt

ja en je moet BETALEN voor Applecare, terwijl het hier duidelijk gaat om een productiefout die door de leverancier kostenloos hersteld moet worden.
    Wat dat betreft doet MAilamac het netjes, je moet de doos weliswaar zelf naar een postkantoor brengen maar je hoeft geen port te betalen

(waar de medewerkers van de PTT nogal vreemd tegenaan keken, ze vertelden mij dat “verzekerde verzending” naar een antwoordnummer niet mogelijk is)

@andrez:
    Dat stukje, over hoe het beeldscherm recht te zetten, zit daar ook een beschrijving bij hoe je de achterkant van het scherm los kan halen om bij die vier schroefjes te komen ??

Nee, dat zat er niet bij, maar ik zal nog even voor je navragen.

Mail-A-Mac heeft teruggemaild dat ik ‘m of naar Card Service kan brengen of retour kan zenden. Ik denk het eerste omdat ie dan dezelfde dag nog weer mee terug kan, waarschijnlijk (en ik meteen even kan controleren).

Bijdrager
    andrez

Heb ontdekt dat als ik het beeldscherm recht voor de cd lade zet (de officiële stand dus) het minder schuin staat dan aan de “zijkant” van de computer, zoals ik ‘m doorgaans heb staan. Dit zodat ik dan gemakkelijk een cd aan weerszijden van de tafel, waarop de computer staat, in de lade kan stoppen, omdat ik aan beide kanten van de tafel werk.

Het verschil tussen de rechter en linkerkant van het scherm is dan nog krap een halve centimeter en ik vraag me af of dat nog de moeite is. Er is geen haast bij in ieder geval.

Bijdrager
    Guzzi

Ik heb ook het probleem van het scheve scherm, en heb me er nooit echt druk over gemaakt, na een tijdje zie je het niet meer. Ik heb mijn iMac al twee jaar en ook toen was het probleem al bekend, het komt doordat het scherm aan de rechterkant zwaarder is dan links, dat heeft te maken met de electronica die er binnenin zit. Ik merk nu wel dat hij weer wat schever hangt, door slijtage van het kantelscharnier.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.