4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    langerak

LC475 Onderdelen

Hallo,

Aangezien ik op zoek ben naar wat meer informatie en onderdelen over de Macintosh LC475 heb ik mijzelf even geregistreerd om zo mijn Mac kennis wat bij te vijzelen.
    Aangezien ik nieuw ben in het Mac wereldje wil ik op een oude bak beginnen en wel de volgende:

Ik heb laatst van een vriend een oude Macintosch LC475 gekregen incl toetsenbord en muis.
    Er zit een harddisk in van 160 Mb en heeft 36 Mb RAM.

En nu komt de vraag:
    Heeft iemand nog de systeemsoftware die hierop moet? Welke Mac OS versie is dat?
    De tweede vraag is of iemand misschien een omloopstekker heeft van Mac naar D-sub (VGA)?
    Of eventueel een kleine oude monitor die hierop past?
    Tevens heb ik wel ergens gelezen dat als je jumper J18 kortsluit je de Mac verandert van een LC475 naar een Quadra (680?). Heeft dit nog effect op de prestaties van het apparaat of maakt dat helemaal niets uit?

Ik hoor het graag van jullie!

Bijdrager
    computer space

Ik heb er een in de oude doos. Die verloopstekker had ik zelf gemaakt. Systeem 8.x heb ik er denk ik up staan. Originele systeemfloppen heb ik ook nog, maar of die nog werken? Ook heb ik een CD-ROM erbij. Kan handig zijn.

Bijdrager
    langerak

Een CD-ROM? Die van mij heeft geen CD-ROM speler hoor, alleen een 3,5″ floppydrive:)

Ik weet niet of je er nog iets mee doet, maar misschien heb ik er dan wel wat aan?:)

Met name die omloopstekker zou wel handig zijn (hij doet het ook neem ik aan?), beeld krijgen is erg handig voordat je er systeemsoftware opzet.

Tevens is de batterij in dat ding dood, heb hem ff gemeten, maar 0,0 V, heb jij misschien nog zo’n batterij voor dat ding die vol is?

Moet je verder nog wat voor dat spul hebben? (Mocht je het kwijt willen)

Ik hoor het wel!

EDIT:
    De batterij heb ik al gefikst, je hoort de floppydrive even aanslaan en als ik er een windows disk in doe dan spuugt hij hem gelijk uit![/b]

Bijdrager
    langerak

En we zijn weer een stapje verder.

Ik heb op internet een diskimage gevonden van System 6.0.8, de startup disk, na 2,5 uur kloten paste de image op de diskette en ik die in de mac gestopt.

Ondanks geen beeld, hij bootte wel, je zag de diskettekoppen heen en weer schuiven, zoals hij doet als hij aan het laden is.

Nu heb ik eigenlijk alleen nog zo’n monitor omloop kabel nodig:)

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.