11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

"Layer 398 COPY" naam COPY uitschakelen, hoe?

Weet iemand hoe ik “copy” uit kan schakelen?

Als ik namelijk een aantal lagen kopieer komt er altijd copy achter te staan. Bijvoorbeeld.

Layer 36 copy 23
    Layer 36 copy 22
    enz enz.

Nu geef ik mijn lagen altijd zelf een naam, bijvoorbeeld “Afbeelding lijn boven 1 px” en ik vind het hinderlijk dat als ik bijvoorbeeld een groep heb:

Die groep moet ik bijvoorbeeld 20 keer kopiĆ«ren. Nu moet ik bij elke laag telkens het woord “Copy” weghalen wat ik erg hinderlijk vind.

Weet iemand hoe je dat uit kan zetten, of is het niet eens mogelijk?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Tempest

Stomme vraag, maar over welk programma gaat het hier?

Inactief
    Anoniem

Photoshop cs3

Bijdrager
    Tempest

Ik heb CS5, maar ik zie niet meteen een setting hiervoor. Sorry.:confused:

Bijdrager
    MadSven

Eigen naam maken voor je laag: naam dubbelklikken en typen.
    Copy verwijderen: naam dubbelklikken, selecteren en weghalen.
    Levert geen tijdwinst op…

Ik zie je punt niet helemaal. Natuurlijk zet PS er ‘copy’ achter de naam. Omdat ie anders exact de zelfde naam heeft als de laag waar je hem van dupliceert… handig. Mocht je die naam niets vinden, kun je het gewoon veranderen.

Maar ‘copy’ kun je niet uitzetten…

Inactief
    Anoniem

Bedankt voor je antwoord.

Maar ‘copy’ kun je niet uitzetten…

Was al genoeg geweest hoor;) Ik snap hoe Ps werkt.

Jammer dat je dit dan helaas (nog) niet in kunt stellen. Hoop dat het in de toekomst wel beschikbaar komt, is erg handig als je in een psd werkt die er zo groot is.

Ben %$^% minimaal een uur per opdracht bezig om bij alle lagen het woordje copy weg te halen. Het zou dus daarom wel handig zijn als je dat uit kunt zetten.

Bijdrager
    iMacDonalds

Zou ik mogen zien waarmee je bezig bent? Ziet er indrukwekend uit met al die groups:razz:

Bijdrager
    Carlo

Als je de laag dupliceert door ze naar het nieuw icoontje te slepen onderaan het lagen paneel en je houdt tegelijkertijd je option (Alt) toets ingedrukt komt er een invulmenu en kan je de naam aanpassen.

Bijdrager
    MouseMighty

Ik kan zo wel zien wat het is, nl een compleet website design in Photoshop. Het is maar wat je handig noemt…

Bijdrager
    iMacDonalds

of niet handig.

Inactief
    Anoniem
    iMacDonalds op 26 augustus 2010

Zou ik mogen zien waarmee je bezig bent? Ziet er indrukwekend uit met al die groups:razz:

Ik ontwerp website’s:) Ik mag van mijn werkgever helaas nog niet laten zien waaraan.

@MouseMighty, je zal er vast wel een prachtige oplossing voor hebben om het anders te doen, maar daar gaat dit topic niet over.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.