5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    prilie

Lavie harddrive formateren

Heloow iedereen ik heb hier een vraagje i v m het formateren van mijn externe schijf.

Nu deze schijf is zowel mac als windows compatible maar door problemen met de schijf is deze onlangs geformateerd in windows,tot gevolg dat ik deze schijf enkel nog kan lezen op mijn mac maar geen bestanden meer kan opzetten.Is er een manier dat ik deze schijf terug kan formateren en zowel op mac als op windows volledig kan gebruiken?
    [/b]

Bijdrager
    Pasav

Ik denk dat ide als NFTS is geformateerd. Die is idd alleen lezen onder de mac ..
    Je zou de schijf kunnen formateren weer als FAT32 dan is die zowle onder mac als Windows leesbar en te beschrijven …

Succes

Bijdrager
    vanquish

fat32 heeft wel een bestands maximum grote van 4 gb per stuk (dus denk aan films)

Bijdrager
    prilie

Hey

Hij is idd in NTFS geformateerd.Maar kan ik wel met mac formateren naar FAT32?
    Ik weet hier echter niet zoveel over ,dus weet echt niet hoe ik dat zou doen.

Bijdrager
    Renzs

Op de mac ga je naar Finder->Programma’s->Hulpprogramma’s->Schijfhulpprogramma
    Daar selecteer je je schijf, dan wissen en dan selecteer je MS-DOS-Bestandensyteem. En dan klik je op wissen. LET OP! je bent dan alles kwijt wat op de hdd staat.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.