8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    RoyHochstenbach

Launchpad blur-effect permanent uitschakelen

In de laatste editie van iCreate stond een tip waarbij je het blur-effect bij Launchpad kan weghalen door op Command+B te drukken. Maar als ik mijn Mac herstart, komt het blur-effect terug. Is er een manier om het blur-effect bij Launchpad permanent weg te halen (preference file o.i.d.)? Ik word namelijk erg misselijk als ik een blur-effect of een onscherp image zie….

Bijdrager
    McWouter

Misschien kun je in Automator een eigen app maken die je automatisch na inloggen uitvoert?

Moderator
    Strifer

Meh, ik ging het even testen en nu is mijn inderdaad weg (en kan ‘m weer terug krijgen door weer commando B te gebruiken), maar hij is ook zwart wit geworden. Hoe krijg ik ‘m weer terug in kleur!? Ik heb geen zin om te herstarten;)

Bijdrager
    RoyHochstenbach
    McWouter op 17 oktober 2011

Misschien kun je in Automator een eigen app maken die je automatisch na inloggen uitvoert?

Dan zou ik iets moeten maken dat op de achtergrond eerst Lauchpad start en vervolgens CMD+B invoert. Weet niet hoe ik zoiets in Automator kan doen. Misschien een AppleScript?

Bijdrager
    wjend

@Strifer nog een paar keer ?+B indrukken

Bijdrager
    Buzz

Strifer: Gewoon Cmd-B blijven gebruiken, dan schakelt hij tussen de verschillende effecten.
    Roy: Als je zo misselijk wordt van dat blur effect zou ik maar gewoon een egale achtergrond instellen, totdat iemand met een betere oplossing voor je komt.

Moderator
    Strifer

Thanks. Werkt helemaal top!

Bijdrager
    McWouter

@RoyHochstenbach:

Je kunt in Automator stapsgewijs inplannen dat Launchpad geopend moet worden, vervolgens leg je met de ‘Kijk wat ik doe’ functie vast dat je Cmd-B indrukt en daarna nog iets om vanuit Launchpad weer terug te keren naar je bureaublad. De serie acties saven als programma en dat programma automatisch laten draaien na opstarten van je Mac.

Dat betekend wel dat je ziet dat Automator deze stappen uitvoert, wordt je ook na een seconde al misselijk van een blur beeld? Je moet dan direct na het starten Automator even de tijd gunnen om de actie af te ronden, zal een seconde of 6 zijn.

Een egale achtergrond is ook nog een optie, de achtergrond van Launchpad is dan grijs.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.