7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Maksos

launchpad

Hoi,

ik heb sinds gisteren een andere macbook. Eentje uit early 2011, hier staat op de f4 toets het dashboard logo. Bij mijn andere macbook stond daar een launchpad knopje. Is het mogelijk om mijn f4 toets te linken aan launchpad en niet meer aan dashboard? (aangezien ik dashboard nooit gebruik.)

Bijdrager
    bbqwerty

Volgens mij moet het zo lukken:

Kies Systeemvoorkeuren in het menu Apple.
    Kies Toetsenbord in het menu Weergave (of Toetsenbord en muis in Mac OS X v10.5.8 en ouder).
    Klik zo nodig op Toetsenbord.
    Schakel “Gebruik de toetsen ‘F1’, ‘F2’, enzovoort, als standaardfunctietoetsen” in.

bbqwerty

Bijdrager
    Maksos

Ja maar dan moet ik zeg maar de fn toets gebruiken om bijv. volume hoger en lager te zetten. Maar ik bedoel dat als ik op de F4 toets duw, ipv dashboard scherm krijg het launchpad scherm krijg.

Bijdrager
    bbqwerty

Ik ga even verder zoeken voor je dan hah

Bijdrager
    Maksos

De bovenste is die ik nu heb op f4 maar wil graag de functie van het 2de plaatje.

Bijdrager
    bbqwerty

Zelf gebruik ik de trackpad opties om daar te komen overigens (met 4 vingers knijpen). vind ik nog wat makkelijker dan die toets intikken.
    Wellicht kan je daar aan werken, zover ik weet is er namelijk geen mogelijkheid om die toets te veranderen zegmaar.

bbqwerty

Bijdrager
    GoeieDag

Toen bestond Launchpad nog niet, vandaar dat het toen Dashboard was.
    Maar je kunt de functie zelf toch gewoon veranderen op die toets zoals eerder uitgelegd?!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.