11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    Martens

Launcher vanuit Menu Bar?

Ik vroeg me af of er een programma bestaat dat een icoontje in de Menu Bar (naast de klok) plaatst waaraan een soort startmenu gekoppeld kan worden? Ik weet dat je in de dock naast de prullenbak mapjes met snelkoppelingen kan plaatsen, maar dat is toch wat anders dan een mooi, klein, snel menu in de Menu Bar. Ik weet alleen niet of er zoiets bestaat. Iemand een tip? ;]

Bijdrager
    Dirk Petre

Prober XMenu 1.1 eens. Te donwloaden op http://www.devon-technologies.com/freeware.php :)

Bijdrager
    4iam

Met een duidelijke quicktime over de werking

http://www.dockfun.com/

Moderator
    Strifer

xmenu is trouwens best handig, je kan ook verschillende categorieen en dergelijken hebben, dus meerdere icoontjes. volgens mij komt het trouwens wel rechts van je username… voordeel daarvan is dat ze altijd beschikbaar zijn, maar aan de andere kant is het wel weer wat lelijker. ik vind het uiterlijk van de icoontjes ook niet geweldig. werkt in ieder geval met panther.

Bijdrager
    pako

@MIrg: dacht ik ook eerst: maar als je je de muisgang naar de dock aanwent en je meest gebruikte apps in de dock zet werkt het toch best goed.

Bijdrager
    Martens

Pako: Ik heb m’n meest gebruikte programma’s ook netjes in de Dock. De Dock is super, maar het gaat mij om een snelle manier om applicaties die ik niet al te veel gebruik (bijvoorbeeld verschillende browsers om code te testen) op te kunnen starten. Steeds met Finder naar Applications bladeren om ze vanuit daar op te starten vond ik niet zo handig ;]

Bijdrager
    pako

Ik heb de programmamap gewoon naast de prullenbak gesleept, dan heb je een snelkoppeling naar al je apps. Maar ik dacht dat je dat al had geprobeerd. Misschien was je in de veronderstelling dat je zelf een map aan moet maken met snelkoppelingen? Hoeft dus niet: gewoon de map in je dock slepen en klaar is Clara.

Bijdrager
    dash

Geachte,

Ik gebruik de app Launchbar. Dit is shareware en waarschijnlijk te vinden via versiontracker.

Gebruik is razendsnel nl: command (appel) + spatie en de beginletters van de programma die je wil activeren.

Heerlijk appeltje, ook in Publish en de Macfan zijn diverse app’s te vinden.

ook een soortgelijk is F10, maar Launchbar is voor mij uitstekend.

Succes,

Eko

Bijdrager
    henkverhaar
    ”Mirg”

Ik vroeg me af of er een programma bestaat dat een icoontje in de Menu Bar (naast de klok) plaatst waaraan een soort startmenu gekoppeld kan worden? Ik weet dat je in de dock naast de prullenbak mapjes met snelkoppelingen kan plaatsen, maar dat is toch wat anders dan een mooi, klein, snel menu in de Menu Bar. Ik weet alleen niet of er zoiets bestaat. Iemand een tip? ;]

LaunchBar. Geft niet alleen een launch menu, maar wat nog veel beter is, laat je applicaties, links, addressen en zo meer starten vanaf je toetsenbord: Cmd-spatiebalk, dan de eerste letters van dat wat je wilt starten (genoeg om uniek te zijn, launchbar leert wat je bij welke combinatie wilt starten; heb je bijvoorbeeld excel en excalibur in je apps map, dan levert ‘exc’ een lijst van keuzes op beginnend met excalibur; als je vervolgens met je muis of pijltjestoets excel kiest zal launchbar de volgende keer dat je Cmd-spatiebalk ‘exc’ kiest excel als eerste suggereren; enter start het programma of opent het document dat je gekozen hebt), dan enter, dus…

henk

Bijdrager
    macpro

Je kunt als alternatief het Apple Menu weer in ere herstellen en daar je applicaties in hangen.
    Dat heb ik sinds MacOS 7 gedaan en dat bevalt nog altijd prima.
    De meeste gebruikte programma’s staan bij mij ook in de Dock en de rest hangt onder het Apple Menu.
    Via FruitMenu kun je dit bijvoorbeeld regelen.

Bijdrager
    angorawol

Xmenu heeft 10.3 nodig, Launchbar werkt met Jaguar (excellent programma)

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.