16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:

Bijdrager
    Hanvank

[Opgelost] laubeyrietechnology verwijderen uit Chrome op mijn MacBook.

Bij een download haalde ik laubeyrietechnology binnen. Nu heb ik in Chrome steeds, boven de gezochte informatie, een ad staan van deze indringer. Ik vind niet hoe ik dit uit mijn Chrome haal.

Grote ergernis… Hoe raak ik dit weer kwijt?

• Dit onderwerp is gewijzigd 4 dagen, 4 uur geleden door  Night.

Bijdrager
    Brombeer

Met add-ons als Ghostery en Disconnect zijn dat soort grappen wel te blokkeren. En met “laubeyrietechnology ” heb je natuurlijk ook een prachtig zoekwoord.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Bijdrager
    Hanvank

Helaas bieden beide add-ons geen soelaas.

Bijdrager
    Hanvank

Ik gebruik Cleanmymac (heeft ook mallware-verwijdering), maar ook dat helpt niet…

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Malwarebytes wordt aanbevolen om dit te verwijderen. Add-ons zoals Ghostery helpen inderdaad niet want die verwijderen adware sowieso niet. Ghostery blokkeerd ‘normale’ advertenties op een site, het verwijderd geen adware dat je browser heeft besmet. Daarvoor moet je b.v. malwarebytes hebben of Spyhunter.

Bijdrager
    Hanvank

Ik zette Malwarebytes aan het scannen. Kijken wat er gebeurt. Ik meld me weer…

Bijdrager
    Hanvank

Helaas, niets gevonden met Malwarebytes

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ik neem aan dat je in het Malwarebytes venster na klikken op “Dasboard” geklikt hebt op de link achter “beschermingsupdates”? Daar staat in eerste instantie “verouderd” en dat wordt dan “actueel”. Als je dat niet gedaan hebt kan het zijn dat Malwarebytes de besmetting niet als zodanig herkende.

Bijdrager
    Brombeer

<p class=”cite”>Hanvank op 15 augustus 2019 om 16:22</p>
    Helaas bieden beide add-ons geen soelaas.

Dan is er nog uBlock Origin: https://github.com/gorhill/uBlock#ublock-origin

Die geeft mij bij Firefox in het rechtsklikmenu de mogelijkheid om een element te blokkeren.

Moderator
    Night

Je hebt Chrome ook al naar zijn originele settings terug gezet?

Chrome → Settings → Advanced → (helemaal naar beneden scrollen) → Klik op ‘Reset Settings’ en bevestig door op ‘Reset Settings’ te klikken.

Je kunt ook eerst Find Any File downloaden en zoek dan in die app naar Laubeyrietechnology.com (of alleen laubeyrie) en verwijder alle gevonden items.

Bijdrager
    TheBigZ

Je kunt een EtreCheck overzicht maken en dat hier plaatsen voor extra tips.

https://etrecheck.com

Bijdrager
    Hanvank

Gelukt! Ik ben er vanaf! Bedankt voor al jullie goede tips.

Ik heb het idee dat Combo Cleaner me op weg hielp. Ook zette ik Chrome terug naar de originele setting. Pffff, gelukt. Nogmaals bedankt.

Moderator
    Night

Combo Cleaner? Is dat niet zelf een PUP? 40 euro voor iets dat MalwareBytes gewoon gratis kan doen? Grappig dat alle sites bij ‘Praised by’ op hun eigen website, refereren naar zelfgeschreven artikelen. Dat zegt vaak al genoeg.

Maar goed. Blij dat het is opgelost voor je 👍

Bijdrager
    GoeieDag

Haha, dan zal Hanvank wel weer snel met een andere vraag komen over ‘troep.

Bijdrager
    KarelWillem

CleanMyMac en Combo Cleaner samen op één Mac.

Dat gaat vast goed komen.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.