26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)
  • Q:
    Bijdrager
    Christophe_z3

lastige logo

Wat doen jullie indien u van de klant een logo krijgt in lage resolutie. In mijn geval heeft de klant als logo een arend volledig ingekleurd met verschillende tinten en degradaties. Deze heb ik op cd meegekregen in jpg formaat 6 x 6cm aan 72 dpi. Dat is het beste wat ze heeft. Daar deze bijna onmogelijk over te tekenen valt met illustrator wat doe ik het best. Wat ik al geprobeerd heb is deze uitprinten zoals hij is en daarna in scannen aan 600 dpi en daarna de hoekige kantjes wegwerken door vloeiende vormen te geven in Photoshop.

Bijdrager
    Freek.

Jouw klant heeft ‘m niet meer als Illustrator-bestandje?

Bijdrager
    TonE

Kun je hier niet even posten?, dat maakt het antwoorden wat gemakkelijker.

Bijdrager
    Rico Royal

Met Photozoom kun je foto’s en plaatjes behoorlijk opblazen met een verbazend goed resultaat.
    Hangt wel af van de kwaliteit van de bron. Misschien een optie.

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/23167

hier vind je photozoom

Bijdrager
    MacBeer

geef aan dat je twee dingen kan doen:

– een heel beetje opkalefateren maar de kwaliteit zal slecht blijven. De klant heeft niet correct aangeleverd, dat moeten jullie in de voorwaarden hebben staan. Shit in = shit out.

– de klant voorstellen om het logo te herbouwen. dat gaat lang duren en zal ook voor extra kosten zorgen. Het resultaat bij afdrukken zal aanmerkelijk beter worden.

Bijdrager
    Christophe_z3

Klant heeft geen illus bestand en ook nooit één gehad. Wat ik denk is dat die persoon een slechte scan gemaakt heeft uit een of ander boek. Wat me is opgevallen dat is dat zij dezelfde logo geschilderd (1m x 1m) op haar muur heeft staan in haar winkel. Is het mogelijk om daar een digitale foto van te nemen om zo tot een kwalitatiever resultaat te komen?

Bijdrager
    Freek.

Dan blijft het herbouwen dus. Eerder is gevraagd het beeld te posten. Goed idee want dat praat wat makkelijker. En typen we ons geen slag in de lucht :)

Bijdrager
    Christophe_z3

de logo dus

Inactief
    Anoniem

hij heeft een slecht plaatje afgeleverd en je moest dat plaatje gebruiken van de klant, dus dan moet je dat mar doen. goede of slechte kwaliteit ze hebben dat geven dus zal je dat moeten gebruiken.
    :P

Bijdrager
    Christophe_z3

Het idee van de foto te nemen van de schilderij op de muur met 5 MP camera. Kan dat iets geven? Nog nooit geprobeerd zoiets.

Bijdrager
    TonE

Als je het niet te groot gebruikt is het redelijk te doen.
    Iig wel met de pen handmatig vrijstaand maken om van de rafels af te komen en even wat expirimenteren met unsharp mask om het wat op te scherpen.

Bijdrager
    KarelWillem

Oké, ik heb kippetje even door S-Spline getrokken en in Photoshop het plaatje wat frisser gemaakt.

Dit is het beste wat S-Spline kan doen (20 cm. groot):

Bijdrager
    Freek.

Die foto maken lijkt me een aardige optie. Als je de schildering goed kunt uitlichten en de kleuren goed onder controle kunt houden. Een beroeps dat met goede apparatuur (betere digitale achterwand met bbh software, goede flitsset, statief etc) en verstand van zaken laten doen is een nog betere optie.
    Vervolgens het logo met een pad netjes vrijstaand maken, hier en daar opkalefateren, perfect op kleur, densiteit en contrast brengen en je hebt een hireslogo waar je alle kanten mee uit kunt.

Bijdrager
    KarelWillem

Of om het verschil wat beter te laten zien (links oud en rechts nieuw):

Inactief
    Anoniem
    ”KarelWillem”

Oké, ik heb kippetje even door S-Spline getrokken en in Photoshop het plaatje wat frisser gemaakt.
    http://www.freestyle4all.nl/_horusb.jpg

ik zou rond de foto nog een zwart randje maken en hem dan gewoon gebruiken, beter dan dit kan het volgens mij echt niet :)

Bijdrager
    Freek.
    ”Neo_Piko”

beter dan dit kan het volgens mij echt niet :)

Ligt er ook een béétje aan hoe hoog de lat mag liggen. Erg groot zou ik ‘m zo niet willen gebruiken. Probeer voor jezelf na te gaan en bij je klant informatie in te winnen omtrent kwaliteit, gebruik en kosten. Kromzin maar je snapt m’n bedoeling wel hè.

Bijdrager
    Christophe_z3

Ok, ben al heel wat wijzer geworden. Bedankt aan allen voor de moeite. Zal het probleem eens voorleggen aan de klant.

Bijdrager
    fantamas

Ik kwam het plaatje ook op deze site tegen. Lijkt me dus niet echt origineel als logo, of heeft het een met de ander te maken?

Bijdrager
    Jasper

Ik zou voorstellen op basis van het aangeleverde beeld (wat er uitziet als een vrijstaand zij aanzicht van een echt marmeren beeldje) Een nieuw strak modern en bovenal illustrator logo te maken.

Als voorbeeld kun je het Ajax logo (de griekse god, waar nu zoveel om te doen is ) nemen.

heb jij er een klus bij, en de klant krijgt een volwassen logo wat op meedere mediums te gebruiken is.

Bijdrager
    KarelWillem

Nou kijk eens:

Ziet dat er mooi uit of niet?

Bijdrager
    TonE

:) 8)

Bijdrager
    Freek.
    ”KarelWillem”

Ziet dat er mooi uit of niet?

Ehhh… er zit bewegingsonscherpte in of onscherpte richting de randen veroorzaakt door een beroerd objectief met een te grote diafragma-opening. En het licht is ook k*t :P :P :P :)

Bijdrager
    Christophe_z3

Het is in ieder geval duidelijk waar ze het logo vandaan heeft gehaald. De afmetingen en resolutie komen exact overeen met het logo dat ik van haar gekregen heb.

Bijdrager
    Hemi

Waar gaat het logo in of voor gebruikt worden eigenlijk?
    Misschien heb je niet eens zoveel kwaliteit nodig.

Bijdrager
    QriZ24

Als klein inzetje is het plaatje misschien wel als zodanig te gebruiken zo niet, dann heb ik de volgende oplossing voor dit specifieke logo, wat moeilijk in illustrator na te maken is;

– importeer het plaatje iin flash
    – gebruik de trace functie om het geheel in kleur te tracen (trace bitmap)
    – speel een beetje met de waarden zodat het bestand niet al te zwaar wordt
    – copieër dit alles en plak dit in een illustrator file.
    – deze is nu volledig schaalbaar zonder al teveel kwaliteitsverlies.

Suc6!!

Bijdrager
    Christophe_z3

Bedankt voor de tip maar Flash is geen optie. Heb ik niet. Zal eens vragen aan klant of het logo in oilpaint (afb hierboven) het andere niet mag vervangen. De klant wil een poster maken van 100 x 70 waar dit logo een paar keer terug komt. btw. het is het logo voor een merk biljart accessoires.

26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.