5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    wido

Lastige dingen in nieuwe Pages

Beste mensen,
    Ik heb de nieuwe Pages onder Mavericks geïnstalleerd, maar loop in het gebruik daarvan tegen een paar lastige dingen aan. Misschien is er één van jullie die een oplossing weet:
    – Ik kan de functie voor automatische beginhoofdletters niet meer terug vinden in Pages. Klopt het dat Apple deze functie heeft verwijderd?
    – In voetnoten kan ik geen diakritische tekens meer invoegen; in hoofdtekst is het geen probleem. Bugje?
    – Als ik paginanummers wil invoegen, moet ik nu (net als in de allereerste Pages!) in de voettekst een paginanummer maken. Helemaal vervelend wordt het als ik geen nummer op de eerste pagina wil: dan moet ik (net als in de allereerste Pages!) sectie einde invoegen, enz.
    Weet iemand raad? Of klopt mijn observatie dat Apple functie uit Pages ’09 heeft verwijderd die nou net handig waren?

Bijdrager
    Mattheus

Er zijn wel meer dingen die ik niet kan vinden in de nieuwe pages…. alle oude templates zijn weg…. en nieuwe pagina’s aan je document toevoegen is ook niet meer wat het geweest is…
    Daarentegen ziet de UI er wel cool uit

Bijdrager
    bartvdv

Het is dan ook gratis geworden. Binnenkort worden de volledige versies niet meer ondersteund en moet je wel in de wolk werken met een zeer rudimentaire versie. Dat is de strategie achter gratis. Er zijn blijkbaar wel meer functies verdwenen. Dingen die vroeger wel mogelijk waren gelukkig gebruik ik MS Office.

Bijdrager
    Davidv

ik zit ook met deze problemen, en zou graag een nuttig antwoord willen! Is het niet mogelijke om via apple script een functie te maken waardoor elke zin met een hoofdletter begint?

Bijdrager
    jebman

Het is geen upgrade maar een downgrade!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.