6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Melle

Lastig PROBLEEM ipad + safari + webmail

Dag jongens en meisjes,

volgend lastig probleem. Ik koop een ipad voor mijn schoonmoeder (was mss te groot risico, maar goed het is gebeurd)
    Zij werkt aan uHasselt en heeft daar een webmail uHasselt via Zarafe webacces. Het lukt mij (nog) niet om die mailaccount toe te voegen in het standaard mailprogramma van de iPad, maar via het internet lukt het in eerste instantie wel om mails te lezen. Na 1 week kom ik terug bij hen thuis en is er het volgende probleem:

in de iPad Safari geraak ik zonder problemen ingelogd, zoals vorige week, maar nu is er in het tabblad op de iPad linksboven een symbooltje verschenen: een slotje. Resultaat: niet meer mogelijk om mails te ontvangen of te versturen. Nu tot daar en toe, maar grote probleem is dat ook de mail NIET meer werkt via het ‘gewone’ internet. of ik nu inlog op mijn laptop of op hun vaste computer (windows)

Tis hier dus drama! Apple heeft dus al onmiddellijk al compleet afgedaan…

En ik dus ook !

Wie kan mij helpen ! Hoe moet dat slotje weg? Is dat het probleem? Of is het iets anders?

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Aan Apple ligt het denk ik niet, ik denk aan de webmail.
    Kijk eens in de instellingen van de webmail, misschien is er iets ingeschakeld dat je niet meer toegang hebt tot je mail voor de veiligheid (omdat op teveel apparaten is ingelogd?)

Bijdrager
    whispering

Als ik het goed begrijp wordt het mail-programma door uHasselt beheerd? Dan zal er ook wel een afdeling systeemonderhoud zijn? Ik zou daar eens gaan informeren.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Als het probleem zich voor doet op meerdere apparaten kan je uitsluiten dat de oorzaak bij de hosting partij ligt en niet bij de hardware.

Webmail, intranet etc zijn niet altijd even soepel en betrouwbaar. Het blijven websites (meestal verouderd) en daar kan genoeg fout gaan. Dat is meestal te wijten aan de bouwer van de website.

Het slotje geeft volgens mij aan dat het om een beveiligde verbinding gaat. Zoals internetbankieren of zoals in jouw geval een webmail systeem.

Bijdrager
    Melle

Oke, ze gaat eens naar de helpdesk van uHasselt. Ik heb haar gezegd dat de kans dus heel reeel is dat het probleem niet bij ons ligt (of de iPad), maar eerder bij de webmail zelf.
    Nu goed, ze bellen net naar mij, met een ander probleem. Maar ik ga daar nieuw topic over openen. Tot sebiet. (als de oplossing uit de bus komt, dan post ik ze hier wel, voorlopig bedankt voor het meedenken !)

Bijdrager
    Melle

het lag dus effectief aan de jongens van uHasselt, ze waren wat aan het veranderen en up grade en de mail functie was hierdoor bij veel gebruikers in een soort ‘loop’ terecht gekomen…

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.