3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Portnull

Last.FM met iPhone werkt voor geen meter

Ik kan me bijna niet voorstellen dat ik hier iets nieuws vraag, maar ik kreeg er geen topic over gevonden. Mocht er al wat over geschreven zijn, dan mag je me gewoon doorverwijzen naar een ander topic en deze sluiten.

De vraag: wat is er eigenlijk aan de hand met de Last.FM/iPhone-integratie? Mijn vriendin en ik hebben allebei een zelfde model iPhone en al jarenlang een Last.FM-account. Zij zit op Windows (moeha ;-)), ik op een Mac. Maar bij beide lijkt Last.FM gewoon wat random acties uit te voeren wanneer we de iPhone inpluggen. Deze varianten heb ik langs zien komen:

1. Afgespeelde nummers worden herkend. Ik krijg een popup waarin ik kan selecteren welke nummers ik naar mijn Last.FM-profiel wil doorzetten;
    2. Afgespeelde nummers worden herkend. Zonder verdere mededeling worden ze aan mijn Last.FM-profiel doorgezet.
    3. Afgespeelde nummers worden herkend, maar niet allemaal (bijvoorbeeld de helft van de nummers van een album dat je in zijn geheel hebt gedraaid). Zelfde afhandeling als bij punt 1 en 2.
    4. Geen van de afgespeelde nummers wordt herkend terwijl ik wel muziek heb gedraaid met mijn iPhone. Onterechte mededeling “No scrobbles found”.
    5. Überhaupt geen mededeling van de Last.FM-plugin, maar de nummers zijn ongemerkt wel doorgezet naar mijn Last.FM-profiel.
    5. Überhaupt geen mededeling van de Last.FM-plugin, ook niet “No scrobbles found”, maar niets wordt doorgezet naar mijn profiel.
    6. De fraaiste variant: inpluggen mijn mijn iPhone levert bijvoorbeeld 20 herkende nummers op. Na het doorzetten naar mijn profiel, uitpluggen en opnieuw inpluggen meldt Last.FM opnieuw een aantal herkende nummers.

Dan hebben we bij het plaatsen op Last.FM ook nog een aantal interessante varianten;
    1. Alles gaat goed. Nummers staan in de juiste chronologische volgorde.
    2. Gevonden nummers worden ergens een stuk terug in de geschiedenis neergezet.
    3. Toch niet alle nummers worden aan je profiel toegevoegd.
    4. En wederom de fraaiste: elk afgespeelde nummer wordt twee keer achter elkaar op je profiel gezet. Zie hier. Dit overkomt me zeer regelmatig.

Het is meestal maar afwachten wat voor stunt de Last.FM-plugin van iTunes met mijn nummers uitspookt. Ergens wel grappig omdat ik wel van verrassingen houd, maar ik begrijp er tegelijkertijd ook echt helemaal niks van waarom het niet tenminste elke keer hetzelfde gaat. Al is het maar elke keer op dezelfde manier fout, zodat ik een oplossing kan zoeken. Iemand met soortgelijke problemen?

Bijdrager
    KarelWillem

Geen idee.

Hier werkt het op beide iPhones, op iPod touch en op iPad perfect.
    Zelfs vanuit Audio Galaxy wordt het keurig bijgehouden.
    Helemaal top dus.

Het lijkt welhaast een aan je profiel gekoppelde bug.

Bijdrager
    Portnull

Ik heb weer een nieuwe: zojuist hang ik mijn iPad aan mijn computer, en vervolgens vindt Last.FM 21 nummers die ik gedraaid heb met mijn iPhone. Vreemde zaken, dit.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.