11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    Ward

Laserwriter 8500 = stuk: alternatief?

Mijn Laserwriter 8500 is overleden:cry: :cry: :evil: :evil:

Ik heb nu oog op de 5100tn van HP.

Wie heeft er nog andere opties met deze specs?

Formaat A3+, 1200dpi, laser, 21 ppm, extra geheugen, postscript 3, liefst 3 trays (A4, A3 en A3+), duurzaam en compatible met Mac:wink: :wink:

Ward

Bijdrager
    Hans van der Wal

Ik heb sinds een maandje of 3 de 5100 staan, zonder extra geheugen, bevalt gewoon prima, extra geheugen voor “zwaardere en complexe” bestanden is geen overbodige luxe.
    Ik werk al 8 jaar met HP-Printers (5100-8100-5100), en is altijd goed bevallen.

Bijdrager
    Ewout

Waarom laat je hem niet gewoon repareren door CARD Services ???
    Is bijna altijd goedkoper dan nieuw…..

Succes, Ewout

Bijdrager
    Indomarco

Met de 5100 krijgen we regelmatig een berg papier eruit met één regeltje code bij het printen vanuit Quark.

Verder CARD services zuigt. Kost een berg, krijgt een beetje.
    Sorry slechte ervaring mee.

Bijdrager
    Ward

Ik heb wat rondgebeld voor reparatie maar dat kost tussen de 600 en 900 euro voor een nieuwe fuser. Ook stopt de onderdelenaanvoer naar de dealers binnenkort dus investeer ik liever in een nieuwe.

Zijn er nog meer ervaringen?

@indomarco: Print je uit QXP6 met osX? heb je de laatste drivers?

En heeft de 5100 echt postsript 3 of een emulatie. Wat is het verschil precies?? Is de output net zo betrouwbaar als op de LSW 8500?

Ward

Bijdrager
    KR1275

Ik koop binnenkort de HP Color Laserjet 1500L, die kan op Apple via USB2.0 (kaartje moet ik ook nog kopen). Dat ding kost 649,– euro incl. BTW en print in kleur 600 dpi (RET 2400). Niet de mooiste, maar wel betaalbaar en niet al te groot. Misschien iets voor je?

Bijdrager
    Castor