10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Macmortsel

Laserprinter oorzaak van slechte Itunes kwaliteit ?

Hallo,
    Zit al een paar dagen met een probleem. Zou het kunnen dat mijn laserprinter (Brother HL-2030), de oorzaak is van de slechte geluidskwaliteit van Itunes ? Opgenomen cd’s worden zeer slecht weergegeven via Itunes, en het kwaliteitsniveau van de luidsprekers (Philips) neemt stelselmatig af.
    Eén luidspreker valt soms uit.

Thx

Moderator
    Strifer

hoezo verdenk je je printer? deinstalleer je printer software en koppel hem af. is het geluid dan goed? of rip je je cd’s gewoon in zeer slechte kwaliteit en heb je in de instellingen van iTunes iets verkeerd staan?

Inactief
    Anoniem
    ”Macmortsel”

en het kwaliteitsniveau van de luidsprekers (Philips) neemt stelselmatig af.

Ik denk gewoon dat je externe luidsprekers kapot zijn. :innocent:

Moderator
    Strifer
    ”Zakske”
    ”Macmortsel”

en het kwaliteitsniveau van de luidsprekers (Philips) neemt stelselmatig af.

Ik denk gewoon dat je externe luidsprekers kapot zijn. :innocent:

ja, dat zou natuurlijk ook kunnen;)

Bijdrager
    KarelWillem

Ik vind het wel een originele wending om je laserprinter te verdenken van de slechte kwaliteit van je muziek.

Maar als je zelf al zegt dat de kwaliteit van de boxjes stelselmatig afneemt, lijkt het me een logische gevolgtrekking dat je het probleem in die dingen moet zoeken.

Heb je al eens koptelefoontje ingeplugd en daarop je muziek beluisterd?

Bijdrager
    Macmortsel

Neen, het zijn splinternieuwe boxen. Ook valt het me op dat mijn bureaulamp, die niet ver van mijn laserprinter staat, begint te flikkeren als ie print…

Bijdrager
    baziel
    ”Macmortsel”

Ook valt het me op dat mijn bureaulamp, die niet ver van mijn laserprinter staat, begint te flikkeren als ie print…

Juist, ja,.. :wink: (kan ik me wel voorstellen) :roll:

Inactief
    Anoniem
    ”Macmortsel”

Ook valt het me op dat mijn bureaulamp, die niet ver van mijn laserprinter staat, begint te flikkeren als ie print…

Klopt… gebeurt hier ook. Zo’n laser-printer slurpt nu eenmaal wat energie. Doen je boxen het wel goed als de printer niet aan staat?

Bijdrager
    KarelWillem

Oké. Misschien wordt het tijd om de laserprinter op een heel ander energiegroep aan te sluiten?

Trek desnoods even tijdelijk een verlengsnoer naar een andere groep (keuken, i.p.v. kamer bijvoorbeeld).
    En kijk dan eens of de problemen zich nog voordoen.

Bijdrager
    Turbanus

Dat moet dan toch wel een hele ouwe paserwriter zijn als die zo slurpt…..:lol:

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.