9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Crum

Laserprinter kleur

Heb een nieuwe laserprinter nodig, en denk eraan om direkt een kleurenlaserprinter(juiste spelling?) te kopen. kan als enige wat (oude)reviews vinden bij macworld.com.

Iemand ervaring met een Konica Minolta 2450 of een Xerox 6120? Of zijn er nog andere merken die normale prijs vragen voor de toners en relatief goede (foto)afdrukken maken?

Hoor graag van u, keuze is anders erg moeilijk!

Bijdrager
    STEVEJ0BS

Ik sta ook op het punt een kleurenlaserprinter te kopen. Ik wil graag de Dell 3110cn.
    Ik kan nergens reviews vinden maar gebruikers met een vergelijkbare prijsklasse – 500 euro – zijn lovend. Afbeeldingen zijn – naar zeggen – even mooi als een goede inktjetprinter.

Linkje volgt.
    http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.aspx/print_3110cn?c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs

Ik vind hem ook erg mooi. Past goed bij de Mac naar mijn idee.:)

Bijdrager
    Crum
    Bijdrager
    scab
    ”Crum”

Iemand ervaring met een Konica Minolta 2450 of een Xerox 6120? Of zijn er nog andere merken die normale prijs vragen voor de toners en relatief goede (foto)afdrukken maken?

Als je niet al te veel geld wilt uitgeven (’n aanname) dan zal de optie fotoafdrukken snel tegenvallen. Zeker tov. de kwaliteit van een inktjetprinter.

Ik heb overigens een 6120 en die doet het prima voor de prijs die ik er voor moest betalen. Leg de printjes echter naast xeroxprints van machines van €1500 + dan zie je uiteraard behoorlijk veel verschil.
    De toners houden het redelijk goed vol; ik denk een 2000 vel papier er doorheen geprint en ik kan nog een tijdje vooruit. Enige irritante van goedkope kleurenlasers is vaak het carrousel principe van de vier toners. Zorgt ervoor dat de printjes in kleur niet super snel d’r uit komen rollen.
    Voor de rest is ie hier aangesloten via een ethernet-router aan het airport netwerk en dat werkt buitengewoon goed.
    [edit] zoek ook eens op 6120 op dit forum, deze is al vaker langs gekomen[/edit]

Bijdrager
    Freek.
    ”scab”

[edit] zoek ook eens op 6120 op dit forum, deze is al vaker langs gekomen[/edit]

Of op Xerox of op laserprinter. Is echt (ook recent) vaak langsgekomen. Staan nuttige ervaringen bij :)

Bijdrager
    ajschol

Interessant allemaal.
    Zijn er mensen die ervaring hebben met de HP Color LaserJet 2600n Printer ?

Bijdrager
    iDog

Heb hier een Samsung ColorLaser CLP-500 staan waar ik heel tevreden van ben. Foto-afdrukken zijn redelijk, goed genoeg in ieder geval voor verjaardagskaarten e.d. Was ook heel betaalbaar, rond de 450-500 euro.

Nadeel is alleen dat die toners zo verrekte duur zijn. Rond de 100 euro voor een kleur en 90 voor zwart. En ja, 3 kleuren en een zwarte maken dat je toch weer 400 euro kwijtbent als de boel weer eens op is. Na ja , dan kan hij wel weer 5000 afdrukken mee, dus zo bezien valt het nog goed mee.

Bijdrager
    STEVEJ0BS

Eer die inkt van een laser op is ben je 10 pakken papier verder.
    Moet je eens bij een inktjet doen. Je gaat dan ten onder aan de inkt.

Bijdrager
    Crum

Er zijn erg weinig reacties te vinden op de Oki Data C5800Ldn, behalve hier:
    http://www.macworld.com/2006/04/reviews/okidatac5800ldn/index.php .

Specs zien er eigenlijk wel goed uit, maar geen favoriet voor Mac gebruikers??

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.