24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:

Bijdrager
    Dédé

Laserprinter kleur. Uw mening graag.

Beste mensen.
    Wij zijn op zoek naar een goede laserprinter te gebruiken in een Apple omgeving.
    Een mooie afdruk in kleur die primeert op snelle afdruk en duplex zijn een must. De printer wordt wekelijks voor een kleine oplage gebruikt en het budget is +/- 500 euro. Oki & Canon zijn niet meer welkom, o.a. door drivers waarmee we te veel miserie ondervinden op Mac.
    De specificaties kennen we ondertussen, dus hadden we graag uw mening en ervaring vernomen omtrent de kwaliteit van het eindresultaat wat betreft de kleuren.

We denken o.a. aan
    Ricoh Aficio SP C320DN
    HP LaserJet Enterprise M552dn / M551dn
    Konica Minolta Bizhub C3100P
    Xerox Phaser 6500VDN

maar andere voorstellen zijn uiteraard welkom.

Prettig weekend.
    Pieter.

Bijdrager
    macpro

Ik heb zelf een Canon kleuren laser printer en ben het volledig met je eens. Wat een ellende met de drivers om dat ding goed werkend te koppelen.
    Met Brother laserprinters heb ik goede ervaringen, maar dat zijn dan wel de zwart/wit printers.
    Daar zou je ook eens naar kunnen kijken.

Bijdrager
    hatolex

@macpro, de TS zoekt een kleuren printer volgens de topictitel en herhaalt het in zijn tekst.:-?

Dus waarom dan een monochroom printer aanprijzen?

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 2 maanden geleden door  hatolex.
    • Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 2 maanden geleden door  hatolex.

Bijdrager
    Dédé

Dag macpro,
    We hebben inderdaad ook Brother bekeken. In reviews staan zw/w printers hoog genoteerd, maar helaas wanneer het op kleuren aankomt scoren ze veel minder. Daarom stellen we de vraag hier. Misschien kijken we naar het verkeerde model.
    Thanks,
    Pieter.

Bijdrager
    petermr

voor de koppeling met een laserprinter heb ik goede ervaringen met samsung.
    mijn printer is weliswaar een multifunctional en dus niet wat TS zoekt, maar het gebruik icm MBpro is heel goed.
    zij leveren aparte drivers voor de mac voor printen en scannen.

Bijdrager
    macpro

@hatolex: Ik prijs het merk Brother aan. Daar heb ik goede ervaringen mee, alleen is die ervaring met zwart/wit printers.
    Dus ik geef hem een alternatief merk om naar te kijken, want dat staat nog niet in zijn short list.

edit: en inmiddels heeft de TS al aangegeven dat Brother voor kleurenprinters bij hem afvalt.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 2 maanden geleden door  macpro.
    • Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 2 maanden geleden door  macpro.

Bijdrager
    KarelWillem

Nou, een nieuwe in het rijtje waar je misschien niet direct aan hebt gedacht:

http://nl.pcmag.com/dell-color-printer-c2660dn/

Wordt goed aangeschreven, i.c.m. net een Mac.

Bijdrager
    Brombeer

Erg blij hier met een inmiddels bejaarde solid ink-printer Xerox Phaser 8560DN; de opwarmtijd die bij die wasblokjes hoort is hier geen probleem.
    We printen vooral tekst en dan moet zo’n apparaat als het moet een hele riem papier (pak van 500 vel) zonder sputteren dubbelzijdig uit kunnen spugen. Met papier van Xerox hebben we eigenlijk amper paper jams, het restje huismerkpapier van Viking Direct hebben we maar weggegeven.
    Het geheugen hebben we opgewaardeerd met reepjes uit een laatste model iMac G4.

Hiervoor hadden we een Xerox kleurenlaser, waarvan op het einde de tonercarrousel vervaarlijk kraakte. De kat had eens op het klepje van de uitwerpbak gelegen en dat viel niet na te bestellen. Dat had wel gekund als het een printer was geweest waarbij een servicecontract mogelijk is. Dus al neem je geen servicecontract bij een Xerox, bij de printers waarbij dat wordt aangeboden is de nalevering van onderdelen beter.

Het is zeer waarschijnlijk dat onze volgende printer weer een xerox wasblokjesprinter wordt.

Verder geldt bij lasers Kyocera al heel lang als geheimtip. Ze schijnen flink waar voor hun geld te leveren.
    Uiteraard zijn de verkrijgbaarheid en de prijs van verbruiksproducten als toner en evt de drum ook een factor.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 2 maanden geleden door  Brombeer.

Bijdrager
    MvdM
    Brombeer op 25 april 2015

Erg blij hier met een inmiddels bejaarde solid ink-printer Xerox Phaser 8560DN; de opwarmtijd die bij die wasblokjes hoort is hier geen probleem.
    We printen vooral tekst en dan moet zo’n apparaat als het moet een hele riem papier (pak van 500 vel) zonder sputteren dubbelzijdig uit kunnen spugen. Met papier van Xerox hebben we eigenlijk amper paper jams, het restje huismerkpapier van Viking Direct hebben we maar weggegeven.
    Het geheugen hebben we opgewaardeerd met reepjes uit een laatste model iMac G4.

Hiervoor hadden we een Xerox kleurenlaser, waarvan op het einde de tonercarrousel vervaarlijk kraakte. De kat had eens op het klepje van de uitwerpbak gelegen en dat viel niet na te bestellen. Dat had wel gekund als het een printer was geweest waarbij een servicecontract mogelijk is. Dus al neem je geen servicecontract bij een Xerox, bij de printers waarbij dat wordt aangeboden is de nalevering van onderdelen beter.

Het is zeer waarschijnlijk dat onze volgende printer weer een xerox wasblokjesprinter wordt.

Verder geldt bij lasers Kyocera al heel lang als geheimtip. Ze schijnen flink waar voor hun geld te leveren.
    Uiteraard zijn de verkrijgbaarheid en de prijs van verbruiksproducten als toner en evt de drum ook een factor.

Zo’n wasblokjesprinter raad ik af.

Wij hebben zo’n ding jaren terug op het werk gehad en zelfs geretourneerd naar Xerox.
    – vouw een brief dubbel en met je nagel schraap je zo stukjes van de afdruk weg
    – printer moet altijd aan blijven staan, anders gaat er iets niet goed met die blokjes
    – een papiertje dat je al eens bedrukt hebt kun je niet nog een keer bedrukken

Jaren later hebben we bij Xerox nog eens geinformeerd voor een printer en ondanks dat ik meerdere malen duidelijk aangaf GEEN wasprinter
    te willen hebben bleef de man ons dat ‘adviseren’. Luisteren kunnen ze daar bij de verkoopafdeling duidelijk niet. Service was wel ok, want we mochten de printer retourneren.

Bijdrager
    Dédé

Allen bedankt voor jullie bijdrage tot nog toe. We wachten nog eventjes af en op dinsdag gaan we besluiten nemen.
    Heeft iemand ook ervaring met Ricoh en HP?
    Thanks,
    Pieter.

Bijdrager
    MvdM

O ja en lamineren kun je bij de solid ink printers ook vergeten.

Kijk ook eens wat het aantal afdrukken en prijs per toner en fuser unit of andere onderdelene is. In principe geeft iedere fabrikant op de site wel een lijst met consumables. Vervolgens kijk je op 123inkt.nl voor de betere prijzen:) We hebben laatst een HP kleurenprinter gekocht, typenummer even niet bij de hand, maar die cartridges zijn waardeloze dingen. Vroeger zat er meer cartridge omheen zeg maar, deze zijn wat lastiger te vervangen zonder vies te worden.

Bijdrager
    Dédé

MvdM,
    bedankt voor de tip! Ook wij lamineren sommige afdrukken.
    Pieter.

Bijdrager
    Brombeer
    MvdM op 25 april 2015

… , maar die cartridges zijn waardeloze dingen. Vroeger zat er meer cartridge omheen zeg maar, deze zijn wat lastiger te vervangen zonder vies te worden.

Ieder zijn eigen voorkeuren: dat gepoeder met die cartridges was voor ons een van de redenen om voor wasblokjes te gaan. ’t Is wel elke keer net een intelligentietest, dat bijvullen, maar je kunt het in je goede goed doen.
    Overigens ook wel eens een partij gelamineerd en dat ging goed. (het waren wel lijnen en letters op gekleurd Hema-papier, geen dekkende foto’s).

Je zou eens kunnen kijken of een printer uit je shortlist door de Duitse c’t is getest. Die tests zijn grondig en kijken verder dan de eerste gebruiksweek. Zoekwoorden “Prüfstand Laserdrücker Bürodrücker.”

Bijdrager
    MvdM
    Brombeer op 25 april 2015
    MvdM op 25 april 2015

… , maar die cartridges zijn waardeloze dingen. Vroeger zat er meer cartridge omheen zeg maar, deze zijn wat lastiger te vervangen zonder vies te worden.

Ieder zijn eigen voorkeuren: dat gepoeder met die cartridges was voor ons een van de redenen om voor wasblokjes te gaan. ’t Is wel elke keer net een intelligentietest, dat bijvullen, maar je kunt het in je goede goed doen.
    Overigens ook wel eens een partij gelamineerd en dat ging goed. (het waren wel lijnen en letters op gekleurd Hema-papier, geen dekkende foto’s).

Je zou eens kunnen kijken of een printer uit je shortlist door de Duitse c’t is getest. Die tests zijn grondig en kijken verder dan de eerste gebruiksweek. Zoekwoorden “Prüfstand Laserdrücker Bürodrücker.”

Ik bedoelde de huidige HP cartridges tov de oude. Bij de oude zat alles beschermd in plastic, bij de nieuwere niet meer. Blokjes zijn qua vervangen natuurlijk geweldig tov tonertroep. Dit is wel een interessant artikeltje.

Bijdrager
    recoiller

Helaas heb ik inmiddels een berg ervaring met veel te veel printers.
    De centrale vraag is altijd hetzelfde maar schijnbaar is het onmogelijk om aan die ene vraag te voldoen.
    Soms lijkt het wel of de printerfabrikanten in een DOS tijdperk zijn blijven hangen..
    Mijn ervaring in het kort:

Iedereen zoekt een economische duplexprinter met fatsoenlijke kleurkwaliteit en goede driver-support. Een beetje snel en een beetje stil zijn een Pre.

HP:
    Hoewel ik jarenlang bij al mijn klanten HP printers adviseerde en kocht ben ik inmiddels helemaal af van HP om de volgende redenen:
    – de support van HP is nihil, als er wat mis gaat dan kun je je printer meestal weg gooien.
    – omdat er vaak wat mis gaat bij HP printers, zijn ze vaak snel afgeschreven. Het afgelopen jaar heb ik 3 HP printers van nog geen 3 jaar oud naar de afvalscheiding kunnen brengen.
    – HP support voor Mac is dramatisch. Sommige printers kunnen alleen een firmware update krijgen via een PC.
    – HP drivers veranderen constant en zijn zelden bugfree, de meest bizarre klachten komen voorbij
    – HP stopt soms spontaan met de ondersteuning van hun eigen producten, zo zijn er veel multifunction printers van HP waarbij de scanner niet meer ondersteund wordt in 10.10
    – HP heeft veel last van calibratieproblemen
    – HP duplex-printers zijn duur
    – HP accepteert vrijwel nooit niet-HP toners dus je betaald de hoofdprijs voor de originele toners.
    – Niet-HP toners zorgen regelmatig voor problemen die in sommige gevallen niet te herstellen zijn
    – De HP printes klagen nonstop dat 1 van de toners bijna leeg is
    Is er dan niets goed aan HP? Jawel, de kleuren op een HP zijn meestal prima.

CANON:
    Kleuren minder dan HP en driver support is vaak ook een uitdaging. De wifi printers van Canon verliezen vaak de verbinding die wel snel hersteld kan worden maar het is toch irritant. Verder is de levensduur van een CANON veel beter dan van HP printers.

BROTHER:
    Kleuren zijn gewoon bagger, drivers is vaak even uitzoeken maar dan werkt het ook. Verder zijn het de Toyota’s of Mitsubishi’s onder de printers. Over 15 jaar doen ze het nog steeds.

RICOH en XEROX
    In de basis op zich goede printers maar deze bedrijven zijn eigenlijk op grote bedrijven gericht. Dat wil zeggen dat er grote systemen zijn voor grootgebruikers waar ze veel geld verdienen aan service contracten. Kleinere printers hebben ze wel, zijn ook wel okay maar je merkt aan alles dat het een ondergeschoven kindje is. Drivers voor Xerox en Ricoh kunnen op de mac soms een uitdaging zijn.

DELL en SAMSUNG
    Ik ben er geen fan van deze merken maar dat is misschien niet helemaal terecht. Kwalitatief zin ze best okay en het aan de praat krijgen is soms een klus maar dan gaat het ook wel een tijd goed. Drivers zijn niet ideaal en interface is ook niet altijd even handig maar verder zijn het volgens mijn ervaringen tot nu toe heel acceptabele printers.

Konica Minolta
    Heb ik geen ervaring mee dus kan ik niet over oordelen. Wel zou ik me zorgen maken over de driver-support en de beschikbaarheid van patronen omdat dit niet echt het meest gangbare merk is.

Verder nog een puntje.. Iedereen kiest vaak meteen voor een laserprinter maar wanneer je niet al te veel print is een goede inktjet mogelijk zowel goedkoper in aanschaf als per print. De Epson printers zijn wat kleur betreft erg goed, maar dan betaal je ook wel wat voor een printje.

Zelf heb ik net een HP 2320 (laser) eruit gegooid en een HP 6700 (economy inktjet). Momenteel gebruik ik een Brother inktjet die over dwars print. Het voordeel is dat het een compacte printer is die niet zo diep is. Tevens kan er aan de achterkant ook A3 papier in. Hij is snel en ook duplex. Draadloos gaat perfect. Kleuren zijn niet echt top maar neem ik voor lief, net als het geluid dat hij soms maakt.

Bijdrager
    Dédé

Recoiller, bedanktvoor uw bijdrage!
    Gisteren nog bij een handel in kantoormachines geweest en zeer positieve uitleg meegekregen o.a. omtrent Kyocera.
    Inktjet ga ik niet gebruiken door te grote kosten in het verleden.
    Ik kom hier binnen ekele weken op terug om ervaringen mee te delen.
    Allen bedankt.
    Pieter.

Bijdrager
    DBLCreations

@Recoller:

“CANON:
    Kleuren minder dan HP en driver support is vaak ook een uitdaging. De wifi printers van Canon verliezen vaak de verbinding die wel snel hersteld kan worden maar het is toch irritant. Verder is de levensduur van een CANON veel beter dan van HP printers.”

Ik zelf heb een mutli-printer van canon, die al enige jaren oud is: MP640 (weliswaar geen laser printer) maar nu wil ik toch wel even zeggen dat driver problemen hier nihil zijn. Ik heb geen enkele problemen met mijn MP640. En ook de Wifi heb ik geen enkele problemen mee. Ik denk dat je dus brute pech gehad hebt met jouw model, ofwel ligt het aan het feit dat de laserprinters van Canon minder zijn. maar hier thuis hebben we twee printers van Canon en die doen het bijzonder goed, zeker aangezien hun ouderdom en de vooruitgang van OS X. Maar goed, ieder zijn ervaringen uiteraard.:-)

Bijdrager
    recoiller

@dbcreations:
    Alle merken hebben gebruikers die 100% positief over hun printer zijn. Zoals jij ook met je Canon.

Ik beheer in totaal 8 Canon printers en in mijn reactie generaliseer ik heel erg op merk. En zelfs dan is mijn mening slechts gebaseerd op mijn eigen ervaringen met deze 8 printers en de Canon printers uit het verleden en in mijn netwerk om mij heen.
    Driver-support is meer dan ‘er is een driver waar ik mee kan printen’.
    Bij de Canon multifunctions komt het vaak voor dat alleen de scanner-driver of alleen de printer-driver geïnstalleerd wordt. Als je weet hoe je het moet oplossen is het geen punt. Het gaat vaak ook wel goed. Het 1 sluit het ander niet uit.
    Wat wifi betreft is de situatie ook persoonlijk. Wanneer je in een flat woont met 16 andere wifi netwerken, dan willen Canon-printers nog wel eens de verbinding verliezen. Voor wie op een boerderij woont zal dit echter nooit een probleem opleveren.

Samengevat.. Ik heb geen ‘brute pech met mijn Canon’ en de goede ervaringen die jij hebt met je Canon weerleggen mijn pleidooi ook niet:wink:

Bijdrager
    DBLCreations

@Recoller,

Was zeker niet de bedoeling om u pleidooi te weerleggen hoor. Dat jij pech gehad hebt met de Canons kan om zoveel redenen gaan. Als je gewoon naar de product pagina gaat van Canon en dan naar support zie je ALLE drivers staan voor je Canon en niet enkel de Printer/scanner drivers. Ik woon niet op een boerderij maar in een sociale woonwijk waar ook genoeg netwerken te zien zijn, toch blijft hij netjes werken bij mij. Maar hey, zoals je zegt, ieder zijn ervaring…

Bijdrager
    macmaus

Wij hebben al een aantal jaren een Xerox Phaser 7760DN, wel met onderhoudscontract. A4, A3 en zelfs A3+ mogelijk.
    Een aantal printers vergeleken en deze kwam als beste uit de bus.
    Tip: de meeste leveranciers zijn graag bereid wat proefprintjes voor je te maken van je eigen pdf-bestanden, zodat je de prints en printers ook echt onderling kan vergelijken. Wij printen op Xerox papier (op aanraden van degene die het onderhoudscontract heeft, dus zijn advies/verantwoordelijkheid). Kleuren moeten goed afgesteld worden, na een rondje reserveonderdelen wijkt de kleur vaak behoorlijk af. Kun je zelf doen, maar vanwege het contract laat ik dat aan de experts over.

Bijdrager
    Dédé

Wij hebben ondertussen de knoop doorgehakt en ook gekozen voor Xerox. Een Phaser 6600dn. Morgen gaan we die installeren en testen.
    Hij wordt aangesloten op de Airport Extreme om te kunnen genieten van Airprint.
    Ik kom hier later nog terug voor mijn bevindingen.
    Pieter.

Bijdrager
    macpro

Voor AirPrint hoef je die printer niet persé aan de Airport Extreme te hangen.
    Gewoon ergens bedraad in het netwerk plaatsen is voldoende.

Bijdrager
    recoiller

Werken alle printers inmiddels met airprint, ook als ze het uit de doos officieel niet ondersteunen?

Bijdrager
    macpro

Ja.
    Je kunt een Xprint Server in je netwerk hangen. En die maakt van elke printer een AirPrint compatible apparaat.
    Of je regelt zelf iets op een Mac die continu aan staat. Dat heb ik gedaan voor de Canon laserprinter die hier staat.

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.