5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Sachin

Laserprinter + Airport Extreme

Hallo,

Printers, zeker van HP, zijn een ramp onder Mac. Via de iMac G5 kan ik nog een oude HP DeskJet 880C gebruiken maar via mijn MacBook Pro C2D en via Airport Extreme lukt dat niet. Vermits inkt heel duur is en kleuren laserprinters (via USB) relatief goedkoop geworden zijn dacht ik van misschien een nieuw toestel te kopen.

Heeft iemand ervaring met een kleurenlaser die perfect werkt via Airport Extreme (de versie met WiFi n)? En zowel Mac’s als Windows PC’s moeten kunnen printen!

Op de Apple website staat geen lijst meer met welke printers nu ondersteunt worden.

Groeten,

Fabian

Bijdrager
    macrabbit

Ik gebruik de HP 6310 All in one en die scant alleen via USB maar print via de ethernet tegelijk via Airport.

Bijdrager
    Sachin
    ”macrabbit”

Ik gebruik de HP 6310 All in one en die scant alleen via USB maar print via de ethernet tegelijk via Airport.

Dan heb je geluk want mijn HP PSC 1219 print niet via Airport Extreme:-( Maar die print dan wel als ik die aansluit via USB op mijn MacBook Pro C2D. Scannen gaat niet want de HP software crasht altijd.

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik heb zelf uitstekende resultaten geboekt met de Lexmark laser printers. Deze kan je via USB aansluiten op je Airport Express / Extreme en dan als network printer benaderen.

Ik gebruik zelf een e342N, wat een zwart-wit model is. Ongetwijfeld doen hun kleuren-lasers het ook goed.

Overigens is het nadeel van deze manier werken dat de meegeleverde tools niet gebruikt kunnen worden. Dit omdat de software niet meer direct met de printer kan praten, maar alleen met het base station. Maar dat geldt natuurlijk voor alle printers die op die manier worden gedeeld.

Bijdrager
    Sachin
    ”cailin

Ik heb zelf uitstekende resultaten geboekt met de Lexmark laser printers. Deze kan je via USB aansluiten op je Airport Express / Extreme en dan als network printer benaderen.

Ik gebruik zelf een e342N, wat een zwart-wit model is. Ongetwijfeld doen hun kleuren-lasers het ook goed.

Overigens is het nadeel van deze manier werken dat de meegeleverde tools niet gebruikt kunnen worden. Dit omdat de software niet meer direct met de printer kan praten, maar alleen met het base station. Maar dat geldt natuurlijk voor alle printers die op die manier worden gedeeld.

Interessant om te weten dat je tevreden bent over Lexmark.

Het is niet mijn bedoeling om die tools te gebruiken dus dat is niet erg.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.