12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Geitekaas

(laser)printer advies gevraagd

Mensen,

Voor mijn klein eigen bedrijf wil ik een laser kleuren printer die ook kan scannen (en kopieeren dus).
    Ik heb slechte ervaringen met HP. Veel te snel een melding dat de toner leeg is en je kunt dan niet meer printen.
    Het liefst zou ik een netwerkprinter willen die via het netwerk ook kan scannen. Het allermooist zou draadloos zijn (wifi) maar als het alleen USB is, ben ik ook blij. Belangrijk is dat de printer zuinig is. Kwaliteit is minder belangrijk omdat hij alleen gebruikt wordt voor rekeningen en werkstukken. Geen prachtige foto’s dus.

Wel moet hij stabiel zijn in het MAC gebruik. De HP die we nu hebben moet iedere maand opnieuw geinstalleerd worden.

Wie heeft er advies?

Dank alvast!

Bijdrager
    onem

Moet het een laserprinter zijn, ik heb zelf een samsung, maar die kan niet scannen. Ik weet dat HP veel van die alles in een oplossingen heeft, maar inderdaad de software is verschikkelijk.

Maar mijn Samsung kleuren laserprinter is draadloos en is zeer zuinig met toner en met energie.

[edit]
    Zit net te kijken op de Samsung site maar die hebben ook mooie printers die kunnen scannen. Dus tja als ik weer zou kiezen kocht ik een Samsung. Makkelijk te installeren, en werkt gewoon goed met elk programma

Bijdrager
    Marius1976

Ik heb 8 jaar een brother laserprinter gehad, en daar is gegeven moment een dermate ‘paper-jam’ in gebeurd, dat hij echt gaar was.

Maar… hij is me altijd goed bevallen, dus heb ik nu weer een brother. Weer fijn dingetje.

Alleen hij scant niet.

Groet
    M.

Bijdrager
    MichMich

Ah, een dergelijke vraag wilde ik ook stellen.
    Wie heeft er een goede suggestie voor de volgende eisen:
    – A3
    – Kleuren Laser
    – Goede support voor OSX
    – Geen zooi software
    – Wifi Ondersteuning is een Pre.

Bijdrager
    Stadsman

Ik heb een Samsung kleuren printer, de CLP-300. Deze is ten zeerste af te raden. De papierinvoer gaat bijna altijd mis vanwege een domme ontwerpfout. Veel gebruikers hebben hier last van, je hoeft Google er maar op na te slaan (zie hier). Ik heb ook een Brother B&W printer en die doet het al enkele jaren probleemloos. Mijn volgende keuze zal in ieder geval niet een Samsung zijn.

Moderator
    Strifer

als je goed zoekt vind je over elk product negatieve ervaringen. maar goed, das off topic.

Bijdrager
    Geitekaas

Tja… Ik hoopte op wat positieve ervaringen van mensen:-)
    Typenummers!

Bijdrager
    Star65

Zelf ben ik een jaar in het bezit van een Dell Zwart/wit laser (1720dn) en heb hie zeer positieve ervaringen mee, ook onder Leopard.

Ik zou direct een kleurenlaser in hetzelfde segment van Dell kopen. Bijvoorbeeld een 3110cn met duplex eenheid.

Bijdrager
    barto7

Konica Minolta Magicolor 7300.
    Niet meer te krijgen inmiddels, maar de opvolger, 7400, zal vergelijkbaar zijn.
    Prima A3 kleurenlaser, goeie kleurbenadering van Pantone kleuren, twee papierbakken ethernet.
    Was twee jaar geleden een koopje voor 1200 euro, nieuw.

Bijdrager
    trabant

Brother, Kyocera, Xerox.

Bijdrager
    Geitekaas

Ik heb uiteindelijk geluk: Een goede vriend heeft een nieuwe HP colourlaserjet 2840 en die mag ik hebben. Dat maakt de zoektocht overbodig, nietwaar?
    Ik zat dicht bij de Dell (maar ja, dat merk he) en een Brother…… Waarschijnlijk was het de laatste geworden.

Allen bedankt!

Bijdrager
    MouseMighty
    ”Geitekaas”

Ik heb slechte ervaringen met HP. Veel te snel een melding dat de toner leeg is en je kunt dan niet meer printen.
    Wie heeft er advies?
    Dank alvast!

Nou zo slecht zijn je ervaringen met HP dus niet. Of telt de “aanschafprijs” nu zwaarder? :wink:

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.