6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    herrputti

laserprinter?

hallo allemaal,

ik heb een eenmans architectenbureautje en wil een (zwart-wit) laserprinter aanschaffen, vooral voor het printen van tekeningen (plattegronden, dus scherpe en vaak dunne lijnen) en tekst – in principe zwart-wit, dus vandaar. wordt nog niet echt wijs uit de regen aan elkaar tegensprekende reviews die k online vind..

ik print over het algemeen niet heeel veel, max 500 a4tjes per maand, schat ik. enige echt belangrijke vind ik dat de prints van goede kwaliteit zijn: scherpe lijnen en scherpe tekst, goede zwarte lijnen.
    daarnaast hoop ik natuurlijk op termijn wat te besparen t.o.v. n inkjetprinter.

nu vroeg ik me af:

– heeft iemand algemene tips op t gebied van merken? is hp bv n goede keus of juist eerder een ander merk?

– welke prijscategorie is interessant voor mij? kan ik beter n ‘personal’ laserprinter kopen of een die in de klein-bedrijf categorie valt? heb bij t zien van specificaties t idee dat meer geld uitgeven m vooral gaat zitten in duplex-modes, etc – of is de kwaliteit van wat duurdere (lees: 300-500 euro) printers beter dan die tussen de honderd en tweehonderd euro?

…of nog andere tips of dingen waar ik op moet letten?

bedankt!

Bijdrager
    sypie

Houdt je het bij A4 of ga je ook A3 doen? Dat is iets waar je ook nog over na moet denken.

Bijdrager
    MacTS

Ik ben al twee jaar heel erg tevreden over mijn HP 1022 vanwege de meegeleverde OSX-drivers. Deze printer is er ook in een n-uitvoering, d.w.z. als netwerkprinter.

Bijdrager
    spacefreek

Ik heb een goedkope Lexmark, superding (A4 only)

Sleutelbeheerder
    Night

Ik zou kijken voor een tweedehandse HP3000/5000N… met ProRes1200 zijn al je lijnen haarscherp, en er zijn prima drivers voor, zowel Mac als PC. Bovendien kan je tot A3+ en dubbelzijdig printen;)

Leuk prijsje, toch?

Bijdrager
    bedhead

Iemand ervaringen met de clp-300(N) of de nieuwere clp-310(N) van Samsung?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.