12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    nauzer

Laserjet 2100 Series op Windows netwerk > fout macBook

Hey allemaal,

ik heb al sinds een jaar of 2 een laserjet 2100 series van HP op een computer in mijn windows netwerk hangen en print er vanaf windows al tijdlang met veel plezier op.

Nu heb ik dus mijn macBook ook in datzelfde netwerk en ik kan dus van alle computers aan de gedeelde mappen en ik kan ook deze printer aanspreken via macOSX. Alleen als ik het printcommand geef gaat de printer wel aan en print ook, maar de content op het papier lijkt in de verste verte niet op wat ik als opdracht gegeven heb: het papier is (op het eerste papiertje na helemaal leeg!).

Op het eerste blaadje wordt 1 regel gedrukt en daarna lijkt het alsof hij lege blaadjes blijft spugen tot de lade leeg is. Ik breek hem dan handmatig af om dit niet te laten gebeuren.

Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?
    alvast bedankt,

Bijdrager
    J.

Waarschijnlijk foute printer drivers. Heb je op de site van HP al is gekeken voor drivers voor de mac?

Bijdrager
    nauzer

ik kan in mijn macBook als ik de netwerkprinter selecteer dit type printer uit de lijst halen…

edt: nieuwste drivers van HP geinstalleerd, werkt niet > zelfde probleem …

enige wat hij print is:

%!PS-Adobe-3.0
    %RBINumCopies: 1
    %%Pages: (atend)
    %APL_DSC_Encoding: UTF8
    %%Title:

Bijdrager
    nauzer

niemand die hier iets meer over weet? …

Bijdrager
    TonE

Vanuit welke applicatie of wat voor bestand probeer je te printen?

%!PS-Adobe-3.0

Dit duidt op een postscript level 3 file waarmee die HP niet overweg kan.
    (Postscript emulatie is/was optioneel op dat model voorzover ik dat in de gauwigheid kan zien)

Bijdrager
    TonE

Maak van dat postscript bestand een pdf, dan zou ie normaal moeten printen.

Bijdrager
    nauzer

het was helaas een PDF die ik probeerde te printen… :S

best een irritant probleem, want vanuit windows werkt het printen wel gewoon goed, dus nu moet ik het eerst via wireless lan overzetten naar de shareddocs en dan vanuit de windows computer printen…

Bijdrager
    TonE

Dan klopt er iets niet in de pdf header, want die hoort zo te beginnen: %PDF

Bijdrager
    nauzer

hmmm … ik kreeg bij printen van een PDF dezelfde fout op het eerste papiertje als ik hierboven heb gepost… wat zou ik hier aan kunnen doen dan?

zou het misschien fout kunnen zijn omdat hij zegmaar de af te drukken bestanden van mac via een windows netwerk naar de printer stuurt?

Bijdrager
    TonE

Controleer eerst maar ’s of je windows printer setup wel klopt. (postscript emulatie)

Uitgebreide handleiding vind je hierrrr:

http://iharder.sourceforge.net/current/macosx/winmacprinter/

Bijdrager
    nauzer

bedankt voor de handleiding! het werkt tot stap 5… het toevoegen in MacOSX wil niet helemaal lukken… de menu’s zijn anders in de versie van OSX die in de tutorial gebruikt is…

Bijdrager
    nauzer

Zou iemand me kunnen uitleggen wat in MacOS X 10.4 Tiger verschillend is met de stap 5 die in de tutorial op http://iharder.sourceforge.net/current/macosx/winmacprinter/ wordt gedaan…

in windows kan ik namelijk printen met de gesimuleerde printer via GhostScript maar vanuit het netwerk lukt het niet… wat erop duidt dat hij in OS-X niet goed is toegevoegd.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.