3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    Meref

Laser writer printer en mac os x?

Hello,

Een vraagje waar ik al langere tijd mee rond loop en geen antwoord op kan vinden….volgens mij zit er een probleem in de aansturing die os X aan de printer geeft. Als ik wat uitprint (vanaf 10.2 of 10.3) krijg ik problemen:
    1. de printopdracht doet het gewoon niet, of
    2. ik krijg allemaal foutmeldingen die nergens op slaan (wrong paper size, terwijl ik bij page setup wel A4 heb ingesteld), of
    3. dit gebeurt altijd: de printer drukt het geheel veel te ver naar boven af. Bovenaan de pagina is bijna geen wit en aan de onderkant heel veel.

Het is een laser writer 320, verder doet ie het nog prima. Ik heb het idee dat het echt aan de aansturing van X is, want als ik soms vanaf mijn oude iMac die nog onder 9.1 draait print gaat het wel goed.

Kent iemand dit probleem en weet iemand of er iets aan te doen is?

Bijdrager
    DESMEV

Het gebeurt mij ook iets te vaak dat ik wel een printopdracht geef, er wordt gespoold maar verder niets. Als ik dat dan weer herhaal kan het zo zijn dat er wel geprint wordt. Met name naar Postscripprinters (10.3.3) Soms werkt het tijden vlekkeloos en soms zijn er problemen, zonder (voor mij) aanwijsbare oorzaak. Vooral vanuit Mail wil het printen wel eens niets opleveren. Met name naar een Brother 1670 N laserprinter.
    Mijn gevoel (en meer ook niet) is dat het printen onder MacosX (nog?) niet echt optimaal is.

Bijdrager
    Tomaat

Ik heb zelf af en toe ook dat als ik vanuit Safari een webpagina uitprint, dat er een stuk aan de onderkant mist… Niet altijd dus..maar soms.. Gebruik een HP Deskjet 840c (ja..El Cheapo ding..weet ik;) ) met de ‘hpijs’ drivers

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.