10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    lord anubis

Laser of LED en niet glad papier

Beste,

Wat is nu beter in princiepe voor een beste afdruk bij niet glad papier? Een LED of laser printer?
    Ik moet een flink aantal vellen afdrukken en dat papier heeft een relief en wat voelbaar en zichtbare gekruiste lijnen.

Bijdrager
    KarelWillem

Volgens mij heeft het zijn van LED of laser weinig te maken met de manier waarop de toner uiteindelijk op het papier komt.

Dus ik zou zeggen: het maakt niets uit.

Bijdrager
    lord anubis

Ik denk uiteindelijk van wel, want de laser straal is altijd onder een hoek, en led er recht op.
    Maar hoeveel verschil?

Bijdrager
    luc306

Proefdrukje? Dat zou ik doen

Bijdrager
    lord anubis

Tja, maar waar vind je tegenwoordig deze apparaten staan voor een test.

En hoopte op iemands zijn of haar ervaringen.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik geloof niet dat je helemaal de werking van deze machines begrijpt.:)

De laserstraal straalt niet op het papier hoor. Er wordt eerst beeld op de drum gezet.
    En via de drum en de toner krijg je de afdruk op je papier.

Of er nu onder een hoek of recht op de drum wordt gewerkt, of hoe dan ook, maakt voor de uiteindelijke afdruk helemaal NIETS uit.

Bijdrager
    tomco

ik heb een HP color laserjet (2600n) en werk al eens met zwaardere en zeg maar andere papiersoorten.
    Beeldmateriaal heeft dikwijls baat bij een lichter afdruk (tot 80%) dus eerst wat uittesten.
    Zeker bij zwaarder papier handinvoer gebruiken. Werk in stapjes van 10 afdrukken.
    Het relief in het papier en andere eigenschappen van het papier dat je gekozen hebt, zal altijd het eindresultaat mee bepalen.

Bijdrager
    lord anubis

bedankt goeie tips

Bijdrager
    KarelWillem

De beste tip in dit geval zal zijn: neem het papier mee naar een copyshop, en laat ze het daar afdrukken.

Voor het geld kun je het zelf al niet doen. En de apparatuur daar kan veel beter omgaan met speciaal-papier.

Bijdrager
    lord anubis

Wel een goede tip, maar ieder vel is niet hetzelfde bedrukt en komt toch bij een copyshop prijzig uit.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.