10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    JeveStobs

Laptop/Macbook advies

Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop en ik hoop dat jullie mij daar mee kunnen helpen. Ik heb al gezocht op soortgelijke topics, maar ik kon geen topic vinden die erg dicht in de buurt kwam met mijn eisen.

Ik zit nu in mijn eindexamenjaar en ben van plan om volgend jaar naar de TU in Eindhoven te gaan, dus de keuze voor een laptop is voor mij al wel duidelijk aangezien een laptop dan veel beter van pas komt.
    Momenteel ben ik ook erg actief op Youtube en ik wil dus ook degelijk video’s kunnen bewerken, programma’s als After Effects/Photoshop kunnen draaien, gitaar kunnen opnemen en die muziek kunnen bewerken. Verder heb ik een 40 inch LED tv en ik wil ook graag de laptop met deze tv kunnen verbinden om zo films te kunnen afspelen etcetera.

Ik zit zelf erg te twijfelen tussen een Macbook Pro 13 inch of een Windows laptop met betere specificaties voor misschien wel minder geld.

Alvast bedankt voor de reacties.

Geblokkeerd
    Bento

Windows. Zonder enige twijfel. En dat zal iedereen hier aanraden. Apple, pffff. Nee, dan ben je hier verkeerd.

Bijdrager
    Vincentbosch

MBP 13 inch voor wat jij wilt doen? Nope, gaat ‘m niet worden! Kun je beter zo’n gammele Windows bak nemen (of wacht op een mooie Windows Tablet?). Beste wat je kunt doen; neem een 15 inch MBP, eventueel een Retina, maar als je budget rond de 13″ MBP ligt…..

Bijdrager
    JeveStobs

Dank voor de reactie, mijn budget ligt helaas inderdaad rond de 13” MPB.
    Bento, bedankt voor de ‘nuttige’ reactie..
    Ik zou liever antwoord willen op de vraag waarom vele mensen kiezen voor een Macbook in plaats van een Windows met betere specs.

Bijdrager
    rocksoff

Specs interesseren ons niet. Wij willen een mooi apparaat dat het gewoon doet.

Bijdrager
    MauritsBD

Ik heb gekozen voor de Mac omdat,

Ik twee jaar geleden een pc heb geassembleerd, zelf alle onderdelen gekocht waaronder;
    – i7 3,2 GHz
    – ATI Radeon 5830 1GB
    – 16 GB RAM geheugen
    – 2TB HDD

En het punt is, met Windows erop zie je na een half jaar niets meer terug van deze specs, systeem was helemaal naar de klote, traag, vastlopers. Geld geïnvesteerd aan een super machine die werd gerund door een mongool namelijk Windows 7.

Toen voor school een MacBook Pro 13 Inch gekocht, wat gebeurde er? Super hardware matige pc aan de kant gezet, 24 inch scherm aan de MacBook gekoppeld en gekozen voor het geen wat werkte en deed wat het moest doen.

Daarnaast moest het ook op advies van de dokter door een te hoge bloeddruk…

Bijdrager
    Douwie

Dat is appart, mijn computer is inmiddels 5 jaar oud en draait prima. (geldt eigenlijk voor als onze computers)

Specs:
    Intel Core 2 duo q6600 (quad Core 2,4ghz)
    4GB ram
    500GB HDD
    Nvidia 8600/8800GT (256MB)

Misschien een SSD erin?

Toch ga ik volgende keer ook voor een Mac, je krijgt er een besturingssysteem bij wat is gemaakt door mensen met creativiteit, dat kan ik niet bij Windows zeggen.

Bijdrager
    TheBigZ
    JeveStobs op 18 september 2012

Ik zou liever antwoord willen op de vraag waarom vele mensen kiezen voor een Macbook in plaats van een Windows met betere specs.

Omdat je fanboy bent, of niet natuurlijk.

Leuke fipo, na een half jaar. :thumbsup:

Bijdrager
    JeveStobs

Een snelle blik op marktplaats leert mij dat Macbooks ook waardevast zijn en een Macbook 13” uit 2010 nog makkelijk voor €800 kan worden verkocht. Ik heb thuis nog een 23” monitor staan en een 40” tv staan, dus ik denk dat het 13” display geen probleem hoeft te vormen. Ik denk dat ik even wacht op een aanbieding van de 13” MBP en hem dan aanschaf, geeft mij ook nog even de tijd voor mijn beslissing. Bedankt voor alle reacties.

Bijdrager
    Hermanko

MacBookAir 13, met losse superdrive, zou mijn keus zijn.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.