12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Vin

Laptop HD dood? Nieuwe SSD erin maar welke?

Hallo.

Zojuist is mijn harde schijf in mijn laptop overleden geloof ik. Ik hoor n zacht gegrom als dat er iets blijft hangen…:(
    Is er een manier deze weer aan de praat te krijgen zodat ik het eea kan backuppen??
    Had er net vers Mavericks op gezet dus jammer dat ie er nu ineens mee kapt…

Uitgaande van een nee op mijn eerste vraag is hier mijn 2e:

Welke SSD schijf zou ik het beste kunnen kopen voor in mijn MBP? (minimaal 350GB)
    Het is een unibody uit volgens mij 2009 mid 2009.

Enige hulp zou zeer gewaardeerd worden!

Thanks!

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ik weet wel welke je NIET moet kopen.
    Lees dit en lees dit.

Bijdrager
    Vin

Dank je hendrik!

Ik zat te denken aan de Samsung EVO?
    Snap alleen het verschil tussen de EVO en de PRO niet zo?

Bijdrager
    Vin

@TheBigZ:

Waarom die? Bedankt voor je tip!

Bijdrager
    TheBigZ

Omdat dat een goede SSD is voor een schappelijke prijs.

Bijdrager
    Vin

Ja ik vind de Samsung wel een tikje duur… Vooral die pro.

Bijdrager
    TheBigZ

Zie http://www.anandtech.com/show/6884/

All of this brings us to recommendation time. The easiest of the M500 drives to recommend and dismiss are the highest and lowest capacity versions, respectively. The 960GB M500 is the cheapest 1TB-class SSD I’ve seen to date, and it’s likely the best buy if you need that much storage in a single drive. Performance still falls short of the fastest drives in this space, but if you need the capacity and plan on using all of it the M500 is really the only game in town. I’ve been hammering on the 960GB very hard over the past few days and while it hasn’t been long enough to clear the drive as reliable, so far it’s handled everything I’ve thrown at it very well (including our new Destroyer benchmark). I know I’ve personally been waiting for a good, high-capacity SSD for notebook use and based on my options today, I’d have no issues going with the 960GB M500.

Bijdrager
    TheBigZ

Verder heb jij een MBP met SATAII (3Gb/s) dus het heeft weinig zin om je blind te staren op SSDs die boven de 300 MB/s uitkomen.

Bijdrager
    Vin

Dank je! Heb er gelijk een besteld!
    M’n HD doet het wonderbaarlijk weer.
    Vraag me af voor hoe lang die het blijft doen dus ben nu een backup aan t draaien…

Bijdrager
    Sachin

In mijn 15″ MBP uit 2007 heb ik de HDD vervangen door een SSD. Het optisch station heb ik daarna vervangen door de HDD maar dan heb je wel iets nodig zoals de HDD Caddy. Dit is echt aan te raden indien je het optisch station niet gebruikt tenminste.

Bijdrager
    Vin

Bedankt voor de reacties nogmaals.
    Heb m inmiddels vervangen, alles weer geïnstalleerd en het werkt super!

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.