4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Deenite

Laptop gevallen vanop bedhoogte

Beste

Ik ben in het bezit van een MacBook Pro 13″, retina (medio 2014). Werkte nog perfect, uiterlijk geen vuiltje aan de lucht en elke dag opnieuw zeer duurzaam mee omgegaan.

Tot gisteren.

Ik legde mijn laptop op de rand van het bed, op mijn hoes (die gebruikt wordt bij reizen) en draaide me even om. Enkele seconden later hoor ik een stomp op de grond, draai ik me om en zie mijn geliefkoosde macbook nog haar laatste cm’s van haar glijpartij over de houten vloer afwerken. Ze was dus van de gladde hoes afgegleden…
    Ze lag omgekeerd op de grond en ik draaide haar om maar bemerkte geen uiterlijke mankementen. Op’t eerste zicht deed ie het ook nog perfect tot ze op een gegeven moment bevroor en ik haar geforceerd (met toetsenbord) moest uitzetten. Na herstart, deed ie het weer prima tot op een gegeven moment weer hetzelfde gebeurde: ik kreeg zwart, al dan niet oplichtend scherm, en moest haar weer geforceerd uitschakelen.

Vandaag een dag verder, deed ie het nu enkele uren prima tot enkele minuten geleden ze weer bevroor, het scherm zwart werd en ik ‘m dus opnieuw moest opstarten. Bij sluiten van de laptop, blijft het apple logo zelfs branden…

Ik hoop dat het niet te ernstig want de laptop is me natuurlijk zeer dierbaar en heb ze dagelijks nodig.

Iets laten vallen kan natuurlijk nooit goed zijn maar gezien de hoogte, een 70-tal cm, had ik nu niet gedacht dat het zo erg zou zijn. Ik heb de laptop nog nooit eerder laten vallen en is eigenlijk nog in perfecte staat…
    Ik heb voordien een witte macbook nog gehad en die is toch een enkele keer veel harder gevallen waar ik nooit problemen mee heb gehad, dus met deze omstandigheden baart het me wel een beetje zorgen…

Hopelijk weten jullie raad.

Met vriendelijke groeten

Bijdrager
    Shmoo

Verzekering is meestal een optie bij dit soort dingen. Ik bedoel als je een foto upload van de machine dan wil ik er wel even naar kijken en er aan denken maar dat zal de problemen niet oplossen.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Als er nu nog een hd in zat kon je stellen dat het daaraan lag maar in dit model zit een ssd en die kan wel tegen een stootje. De kans is groot dat het iets is dat los geraakt is. Een van de oorzaken van een zwart scherm kan de PRAM batterij zijn. Als die leeg raakt (en dat doen ze uiteindelijk) is één van de symptomen een zwart scherm. Maar aangezien deze vrij lang mee gaan (die van mijn oude iMac deed het na 7 jaar nog) kan het dus zijn dat deze door de val geen goed contact meer maakt. Het is in ieder geval een van de weinige componenten die door een dergelijke ‘onschuldige’ val beschadigt kan raken.

In ieder geval is dit dus een zaak voor de verzekering zoals Shmoo al zegt.

Bijdrager
    Deenite

<p class=”cite”>hendrik ijzerbroot op 25 november 2018 om 22:38</p>
    Als er nu nog een hd in zat kon je stellen dat het daaraan lag maar in dit model zit een ssd en die kan wel tegen een stootje. De kans is groot dat het iets is dat los geraakt is. Een van de oorzaken van een zwart scherm kan de PRAM batterij zijn. Als die leeg raakt (en dat doen ze uiteindelijk) is één van de symptomen een zwart scherm. Maar aangezien deze vrij lang mee gaan (die van mijn oude iMac deed het na 7 jaar nog) kan het dus zijn dat deze door de val geen goed contact meer maakt. Het is in ieder geval een van de weinige componenten die door een dergelijke ‘onschuldige’ val beschadigt kan raken.

In ieder geval is dit dus een zaak voor de verzekering zoals Shmoo al zegt.

Dag Hendrik, bedankt voor je reactie. Jullie praten over verzekering maar omdat ik erg goed zorg draag voor mijn spullen heb ik hier nooit rekening mee gehouden om dit aan te schaffen. Wat zou me dit eventueel kunnen kosten denk je?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.