21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    simiban

Laptop gesloten met extern beeldscherm aangesloten

Ik heb een dell 26″ scherm en een macbook nu wil ik apart werken met de laptop gesloten ik heb een bluetooth muis & toetsenbord is dit mogelijk zo ja ? hoe doe je dat? dank bij voorbaat

Bijdrager
    Andre

simiban,

Volgens mij gaat dit niet met een macbook, wel met een macbook pro?

Andre

Bijdrager
    simiban

dat meen je niet:(

Bijdrager
    iDuck

Dat kan wel volgens mij. :)
    Aansluiten, systeemvoorkeuren even kijken en wat prutsen onder beeldschermen en klepje dicht. Wel een externe TB en muis aansluiten he? Dat scheelt.

Bijdrager
    Andre

Ik weet niet helemaak zeker.

MacBook kan volgens mij alleen de schermen mirroren!!!
    MacBook Pro kan wel meerdere schermen aan als 2e scherm (geen mirror)

Bijdrager
    Yaris

Gelezen in de MacBook User’s Guide :

Connecting an External Display or Projector

To connect an external display or projector with a DVI or VGA connector to your computer:
    1. Turn on the external display or projector.
    2. Make sure the display cable is connected to the external display or projector.
    3. Connect the display cable to your MacBook using the appropriate adapter (the Apple Mini-DVI to DVI Adapter or the Apple Mini-DVI to VGA Adapter). Your MacBook automatically detects the external display.
    4. Adjust the resolution on an external display by using the Displays pane of System Preferences or by using the Displays icon in the menu bar.

Note: Your MacBook supports external display resolutions up to 1920 x 1200 on Apple DVI displays and up to 1600 x 1200 on VGA displays.

Using Your MacBook with the Display Closed

You can use your MacBook with the display closed if the computer is connected to an external monitor, keyboard, and mouse.

Important: To use your MacBook with the display closed, the MacBook must be plugged into a functioning power outlet.

To operate your computer with an external monitor attached and the display closed:
    1. Connect a USB keyboard and mouse to your MacBook.
    2. Connect the power adapter to the MacBook and a power outlet. Check that the power adapter light is on.
    3. Close the MacBook display to put the computer to sleep.
    4. Follow the steps in the previous section to connect your MacBook to an external display.
    5. Wait a few seconds and then press any key on the external keyboard to wake the MacBook.

Bijdrager
    Andre

OK.. cool

Handig…

Bijdrager
    murcielago

Dat werkt prima.
    Scherm aansluiten, powerconnector erop. Dan heb je twee schermen aan.
    MacBook dichtklappen, in slaap laten vallen. Na vijf seconden wakker maken met de spatiebalk en lekker verder klooien.

Bijdrager
    simiban

bedankt !

Bijdrager
    Gert Arijs

ik kocht net een nieuw scherm, dat een resolutie van 1600×1200 aankan.
    mijn macbook kan dat volgens bovenstaande specs ook aan via VGA, maar ik krijg het extern scherm op maximaal 1280×1024. hierdoor is de scherpte niet optimaal…
    hoe kan ik dat nu wel flikken? via beeldscherm in systeemvoorkeuren heb ik dit ingesteld, en een hogere resolutie kan ik dus niet kiezen…
    mvg,
    Gert-de schermsukkelaar

Bijdrager
    Eduw

Had ik ook op mijn ibookje…
    moest dan alweer een hack installeren om dit te unlocken en dan was ik mijn garantie kwijt :oops:
    dus (nog) maar niet gedaan

Bijdrager
    Gert Arijs

een hack dus… vreemd dat dat niet via normale weg kan… beide componenten kunnen het aan; maar het lukt toch niet…
    vertel me meer over die hack 8)
    als hij ongedaan te maken is, wil ik het nog wel proberen…
    mvg,
    Gert

Moderator
    unSOUND

Wat staan de mensen weer een hoop onzin te verkopen zeg…
    Die Hack is helemaal niet nodig bij MacBooks.
    Als je beide scermen aangesloten hebt even naar de
    systeemvoorkeuren gaan, en daar de mirroring uit zetten.

Systeemvoorkeuren > Beeldschermen > Rangschikking

Bijdrager
    Gert Arijs

nope, dat is het niet…
    ik gebruik het wel degelijk als tweede beeldscherm, waarop ik andere vensters zet.
    als het syncrone weergave zou zijn, zou ik max 1280×800 kunnen instellen. nu kan ik 1280×1024 instellen.
    help…

Bijdrager
    Eduw

Ik zeg alleen maar wat ik weet van mijn ibookje…
    Ik krijg ook perfect beeld maar vanaf ik een hogere resolutie wil dan mijn laptopscherm aankan heb ik een hack nodig

Bijdrager
    Gert Arijs

Niemand die iets meer weet?
    een link naar een engelstalig forum is ook al goed…
    hup hup!
    :D

Bijdrager
    Gert Arijs

komaan mannen, stel me niet teleur…

Bijdrager
    mac lover
    ”murcielago”

Dat werkt prima.
    Scherm aansluiten, powerconnector erop. Dan heb je twee schermen aan.
    MacBook dichtklappen, in slaap laten vallen. Na vijf seconden wakker maken met de spatiebalk en lekker verder klooien.

ja tuurlijk, dichtklappen met je vingers ertussen zodat je nog op de spatiebalk kan drukken?? hoeveel heb je gedronken voor je dit bericht schreef:P

Bijdrager
    Gert Arijs

probleem opgelost: ik heb mijn scherm geruild voor een Iiyama, en die doet ’t wel perfect!
    lag dus aan de EIZO en niet aan de MacBook.
    Gert

Bijdrager
    tommy666
    ”mac

ja tuurlijk, dichtklappen met je vingers ertussen zodat je nog op de spatiebalk kan drukken?…

niet goed gelezen?er staat dat je een USB keyboard en muis aan moet sluiten

Bijdrager
    John Troch

Ik heb een MBP en een 23″ Cinema display en doe het volgende: MBP aansluiten op de Cinema en de MBP opstarten. Zodra het inlogscherm verschenen is de MBP dichtklappen en even wachten. Vervolgens op de spatiebalk van het externe toetsenbord “klikken” et voila. Prima de luxe. Maar idd jammer dat je niet dezelfde resolutie kan krijgen met de MBP opengeklapt. Vooral op beurzen ed presentaties) kan dat wel eens handig zijn.

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.