7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    brouw139

laptop: geen wachtwoord, maar wel een wachtwoord gewenst

Dag,

de macbook pro van mijn schoonvader (10.8.5) heeft GEEN wachtwoord.
    de paswoord hint is: er is geen wachtwoord,d dus laat het veld maar leeg”
    (mocht je willen reageren met: je MOET een wachtwoord…. mag, maar ik ben me ervan bewust)
    bij het opstarten wordt NIET om een wachtwoord gevraagd

nu wil hij een programma installeren en wordt gevraagd om een wachtwoord!
    in systeemvoorkeuren>gebruikers etc. kan ik het wachtwoord NIET aanpassen…. want het “oud paswoord” veld leeg laten is niet correct….

eh… hoe los ik dit op?

ik ben een beetje huiverig om dat ding te updaten naar high sierra.. trekt die machine dat? iemand ervaringen?

ik ben benieuwd!

Groet,

Jan

Bijdrager
    GoeieDag

Bij de buren was er iemand met soortgelijk probleem: KLIK

Bijdrager
    penseel

Hier kan je zien of deze MacBook Pro van je schoonvader geschikt is voor High Sierra,  https://support.apple.com/nl-nl/HT201475

Bijdrager
    brouw139

@goeiedag: dank je, dat is een mooie thread. zie niet direct uit om vanaf de prompt aan de slag te gaan, maar er zit niet anders op lijkt het. een andere beheerder aanmaken is ook niet mogelijk…
    @penseel: ja, die zag ik ook… de laptop is een van de oudst ondersteunde machines… dus ben ik zo bang dat hij heel veel trager wordt…

Bijdrager
    EagerB0bNerd

als je wilt weten hoe die laptop draait onder HS moet je het gewoon proberen. Bedenk wel dat als je eenmaal HS draait je niet meer kan downgraden. Wat je kan doen is eerst een clone maken met Carbon Copy Cloner, dan het ding upgraden naar HS. Als het niet helemaal werkt zoals je zou willen zet je de kloon weer terug.

Bijdrager
    brouw139

@eagerBpbNerd; ja, verdraaid, die optie was ik helmaal vergeten. Bedankt voor de reminder!

Bijdrager
    brouw139

Test gedaan met de update. En met time machine terug gezet.

Verder schijn je met opstarten en CMD R het wachtwoord opnieuw te kunnen instellen.
    Gedaan.
    Nog wel rare problemen met het sleutelhanger wachtwoord gehad. Ik heb geen idee wek wachtwoord dat is. Volgens mij het beheerders wachtwoord. Welk NIET als wachtwoord wordt geaccepteerd. Heb een nieuwe sleutelhanger laten aanmaken. Vast vervelend, maar dat is maar voor heel even;-)

Voor nu ben ik wel klaar denk ik.

Bedankt voor het meedenken

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.